Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
2121/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää puuterisista tuoksuista Hermeksen Un Jardin Sur La Lagune.

Vierailija
2122/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän tämä nyt liian intiimiksi, mutta mihin te laitatte tuoksun? Itselläni on hyvin omituisia tapoja. Yleensä suihkaisen ranteisiin, pään taakse niskaan ja.. haaroväliin. Luulin olevani ainoa, joka tekee näin kunnes näin American Horror Story -sarjan The Coven -kaudella Jessica Langen näyttelemän Fiona Gooden tekevän samoin. Tai hän kyllä taisi skipata ne muut kohdat :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessan kaapissahan ei pitäisi säilyttää oikeastaan mitään. Ei meikkejä, ei koruja eikä hajuvesiä. No ok, meikinpoistoaine ja vanulaput, hammasharja ja -tahnat, tamponit ja siteet ja sen sellaiset jutut joita myös käytetään vessassa voi olla vessassa, mutta kenellä edes mahtuu kaikki nuo kaunistautumistilpehöörit vessaan? Vaikka asunnossa olisi useitakin vessoja, niin aina se meikki-koru-hajuvesivessa on kuitenkin varattu silloin, kun sieltä jotain tarvitsisi saada.

Miksei voisi säilyttää? Ja ei meillä ainakaan ole. Säilytän siellä suuressa peilikaapissa kosmetiikkani, eli hajuvedet, meikit ja meikinpoistoaineet + ihovoiteet. Mahtuu hyvin. Korut säilytän muualla. Hiustuotteita ei ole lainkaan koska minulla on luonnonkiharat. Mahtuu vielä oma+ puolison hammasharjat ja miehen tuoksut.

Vierailija
2124/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikilla ystävillä taitaa olla tuoksut vessoissa, joten eiköhän tuo lie varsin yleistä. Itellä on hajusteille seinähylly eteisessä - mut ei se mistään kakkafobiasta johdu.

Epäonnistunut tuoksuvalinta sopii hyvin vessatuoksuksi, kunhan se ei ole liian voimakas. Joskus vähemmän onnistunutta tuoksua - tai liian voimakasta - voi käyttää kenkien suihkeena, tai ehkä jopa nilkoissa.

Itse haluan ainakin tuoksua mahdollisimman vähän, eli hajutonta pesuainetta, hajutonta deodoranttia, hajutonta saippuaa yms koska haluan tuoksua valitsemalleni tuoksulle, en sekamelskalle.

Vierailija
2125/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneeköhän tämä nyt liian intiimiksi, mutta mihin te laitatte tuoksun? Itselläni on hyvin omituisia tapoja. Yleensä suihkaisen ranteisiin, pään taakse niskaan ja.. haaroväliin. Luulin olevani ainoa, joka tekee näin kunnes näin American Horror Story -sarjan The Coven -kaudella Jessica Langen näyttelemän Fiona Gooden tekevän samoin. Tai hän kyllä taisi skipata ne muut kohdat :D

Haaroväliin...😂😂😂

Mä laitan niskaan ja hiuksiin.

Vierailija
2126/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top 10 täysin satunnaisessa järjestyksessä

Paris (nostalgiasyistä)

Lanvin Eclat d'arpege

Guerlain Mitsouko

Guerlain Chamade

Prada infusion d'iris (myös miesten versio)

Prada

Prada Candy

Lush Cardamum Coffee

Lush I'm Home

Lush Grass

Vierailija
2127/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaroväliin...😂😂😂

Mä laitan niskaan ja hiuksiin.

Tissien väliin.

Vierailija
2128/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suihkautan paidan alle. Rintojen väliin tai alemmas, sitä alemmas, mitä voimakkaampi tuoksu on kyseessä. Toistaiseksi haarovälitasolla olisivat tonkat Feve delicieuse ja Tonka Imperiale, jotka ovat voimakkuudeltaan miltei mielenhäiriörajalla jopa konservatiivisella yhdellä supsautuksella. Itsetuhoisesti olen tilannut näytteet Calaj'n Transilvaniasta (tuberosavaara) ja Zoologistin Tyrannosaurus rexistä, jotka pääsevät samalla logiikalla luultavasti polvitaipeisiin...ja klaffilipaston kätköissä odottaa kevättä Sospiron Erba Pura, olfactory warfare, jota täytyy supsauttaa vähän kauemmas nenästä, alakerran naapuriin.

Vierailija
2129/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan kaikkialle muualle paitsi päähän ja kaulaan. Yleisimmin kylkiin, kyynärtaipeisiin ja lapaluiden väliin.

Vierailija
2130/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan ranteisiin ja kaulaan siihen leukaluun alle missä tuntee pulssin. Jos on mieto tuoksu niin saatan suihkauttaa myös rintojen väliin, mutta sen alemmas en laita. Jalkoväli on kieltämättä minusta aika kummallinen paikka, mutta kukin taaplaa tyylillään! :D

En ihan ymmärrä niskaan suihkuttamista, ei kai sieltä sitä itse haista niin hyvin?

Vierailija
2131/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilta tilataan varmaan nyt ihan hullun lailla, sieltä alkavat jotkut tuotteet loppua. Olisin tilannut Joopin All About Even, mutta loppu. Samoin Nina Riccin yksi tuoksu, Rose Extasen flanker, en muista nyt nimeä, vaaleanpunaisessa pullossa, Kurkdjianin suunnittelema.

No, ehkä tästä alkaa ostolakko. Pystyin välttämään muiden tuoksujen houkutukset. Kenzon Amourin jo melkein tilasin. Black Fridayna tuli tilailtua sen verran paljon tuoksuja, että koitan nyt vähän hillitä ja nauttia näistä nykyisistä. Yksi jota odotan saapuvaksi on Thierry Muglerin Alien Oud Majestueux. Siitä on tullut itselleni ihan holy grail -tuoksu, kuulostaa niin upealta, ja rakastan Alienia. On kovat odotukset tuota tuoksua kohtaan.

Ääh, sorruin sittenkin😅 Huomasin että siellä oli Elie Saabin Le Parfum Limited edition, Resort Collectionin tuoksu tosi edullisesti. Tuo on tosi ihana kesätuoksu, Le Parfum pohjatuoksuna hedelmä cocktail- twistillä. Ihme ettei sitä oltu myyty loppuun. Hankin samalla myös Lanvinin Girl in Caprin, raikkaaksi sitrustuoksuksi esim. kuntosalille ym.

Ääh, minäkin sorruin. Tilasin myös tuon Resort Collectionin ja Burberry Womanin. Nyt sitten odotellaan saapuvaksi..

No niin, hyvät hankinnat 😆 Tuoksuttelin tosiaan tuota Resort Collectionin tuoksua reissussa lentokentällä joskus pari vuotta sitten, ja oli tosi hyvä. Kiva saada nyt ensi kevääksi/kesäksi käyttöön.

Ostin sokkona kun täällä niin kauniisti kehuttiin (ja tuon Burberrynkin). Tiedän, olen heikko. Tänne ei kannattaisi tulla lukemaan, tulee vain kiusauksia.

Vierailija
2132/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide: Elisabeth Arden Red Door. Hot or not?

Vierailija
2133/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin tilaamaan Hobby Hallista, kun täällä ollut muilla ihan positiivisia kokemuksia siitä. Siellä valikoimassa aika helmiä, esim. useita Montalen tuoksuja ja jopa Penhaligonsia, sekä monia eri merkkien tuoksuja joita ei meinaa löytyä mistään.

Löysin sieltä Alien Extraordinairen, joka on sitruksilla täydennetty Alien. Ollut ostoslistalla pitkään, mutta en ole löytänyt sellaisista nettikaupoista jotka toimittavat Suomeen. Taitaa olla jo lopetettukin.

Sitten sieltä lähti tilaukseen Shalimar Eau de Cologne, joka minulla ollut joskus kauan aikaa sitten. Upea tuoksu, mielestäni paras versio Shalimarista, kuin sitruunaleivos jossa vaniljaa. Toki mukana myös Shalimarille tyypillisiä voimakkaita vivahteita, mutta tämä on kaikin puolin pehmeämpi ja jotenkin makeampi kuin edp, joka on terävä.

Tilasin myös sen Joopin All About Even, jonka missasin Tokmannilta. Ja nostalgiatuoksuna Salvador Dalin Lagunan. Siellä oli tosi hyvät alennukset nyt + saa vielä tämän vklopun ajan 10% lisäalen.

Nyt sitten tuoksujen ostolakko alkakoon. Päätin että pitää kuluttaa jokin pullo loppuun ennen yhdenkään uuden hankkimista. Ehkä ehtii vielä kuluttaa just ennen joulun jälkeen -aleja 😂

Vierailija
2134/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suihkuttelin sitä reippaalla kädellä aikoinaan teininä, äiti ei arvostanut...Silloin ennen hot, nykyään not.

Vierailija
2135/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suihkuttelin sitä reippaalla kädellä aikoinaan teininä, äiti ei arvostanut...Silloin ennen hot, nykyään not.

Mun äitini 73 v nostalgisoi sitä nuoruudestaan, joten toin sen tuliaisiksi matkoilta. Heitettiin 7 vuoden jälkeen pois käyttämättömänä, ilmeisesti aika oli kullannut muistoja.

Vierailija
2136/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse testannut, mutta olen kuullut että Red Door Always Red olisi parempi kuin tuo perusversio. Siinä ilmeisesti mukana myös gourmand-vivahteita, karamellisuutta ym. Kannattaa tsekata Fragranticasta tarkemmin.

Vierailija
2137/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltauduin tilaamaan Hobby Hallista, kun täällä ollut muilla ihan positiivisia kokemuksia siitä. Siellä valikoimassa aika helmiä, esim. useita Montalen tuoksuja ja jopa Penhaligonsia, sekä monia eri merkkien tuoksuja joita ei meinaa löytyä mistään.

Löysin sieltä Alien Extraordinairen, joka on sitruksilla täydennetty Alien. Ollut ostoslistalla pitkään, mutta en ole löytänyt sellaisista nettikaupoista jotka toimittavat Suomeen. Taitaa olla jo lopetettukin.

Sitten sieltä lähti tilaukseen Shalimar Eau de Cologne, joka minulla ollut joskus kauan aikaa sitten. Upea tuoksu, mielestäni paras versio Shalimarista, kuin sitruunaleivos jossa vaniljaa. Toki mukana myös Shalimarille tyypillisiä voimakkaita vivahteita, mutta tämä on kaikin puolin pehmeämpi ja jotenkin makeampi kuin edp, joka on terävä.

Tilasin myös sen Joopin All About Even, jonka missasin Tokmannilta. Ja nostalgiatuoksuna Salvador Dalin Lagunan. Siellä oli tosi hyvät alennukset nyt + saa vielä tämän vklopun ajan 10% lisäalen.

Nyt sitten tuoksujen ostolakko alkakoon. Päätin että pitää kuluttaa jokin pullo loppuun ennen yhdenkään uuden hankkimista. Ehkä ehtii vielä kuluttaa just ennen joulun jälkeen -aleja 😂

GuerlaininShalimar Eau de Cologne siis, taisi jäädä tuosta listauksestakin pois. Monille varmasti selviö, mutta hyvä mainita jos joku ei ole tutustunut tähän ja haluaa vaikka kokeilla 🙂

Vierailija
2138/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kerrothan sitten, oliko Laguna kuin silloin ennen. Sitäkin väitetään reformuloiduksi. Olin niin iloinen hänen puolestaan, joka sai White Linenistä vanhat vibat 🙂

Vierailija
2139/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, kerrothan sitten, oliko Laguna kuin silloin ennen. Sitäkin väitetään reformuloiduksi. Olin niin iloinen hänen puolestaan, joka sai White Linenistä vanhat vibat 🙂

Joo kerron! 😊 Menee kyllä varmaan aika pitkään ennen kuin tilaus tulee, näytti olevan 2vk toimitusaika joissain noissa tilaamissani tuoksuissa.

Vierailija
2140/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

¹

Vierailija kirjoitti:

Joo kerron! 😊 Menee kyllä varmaan aika pitkään ennen kuin tilaus tulee, näytti olevan 2vk toimitusaika joissain noissa tilaamissani tuoksuissa.

Kiva! Kärsivällisyys teki jotain, perikö se maan? Piinaviikot on täälläkin menossa, ulkomaanpostissa Euroopan sisälläkin menee ainakin 3 viikkoa...