Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
2081/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt testissä White Linen, kun se viimein tuli HH:lta.

Tuoksu on aluksi voimakas sitruunainen, mutta muuttuu lämmetessään hiljalleen kukkaistuoksuksi ja nyt iltaa kohti on muuttunut hunajaisen pehmeäksi ja makeaksi puutuoksuksi. Sain samat vibat kuin aiemminkin, kun minulla oli tämä. Hyvä ostos ja käy päivittäistuoksuksi.

Vierailija
2082/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen? Ovi pitäisi kaapissa ilmeisesti olla, pitäisikö siellä olla oma ilmastointi? Olisiko siellä peilinen taustaseinä ja lasiset hyllyt? Kuinka monelle parfyymille sen pitäisi riittää?

Miksi kukaan laittaisi parfyymikaappia VESSAAN? Kylpyhuoneen vielä ymmärtäisin ehdotuksena (vaikkakin se tosiaan on liian lämmin ja kostea), mutta en vessaa... En minä haluaisi säilyttää mitään kosmetiikkaa paikassa jossa ulostetaan. Ja jos suunnittelee taloa, siihen todennäköisesti tulee ihan erilliset vessat.

No itse taas en laittaisi kylpyhuoneeseen kun siellä on kosteaa ja lämmitä. Meillä on wc-pönttö sekä kylpyhuoneessa että pikkuvessassa. Minulla on kosmetiikka peilikaapissa siellä pikkuvessassa, enkä usko että olen ainoa. Ne ovat siellä peilioven takana ja ennen pumppausta tietysti laitetaan kansi kiinni. Onhan siellä peilikaapissa hammasharjatkin.

Nyt olen kuullut kaiken, joku siis säilyttää kosmetiikkaa ja hammasharjoja (erillisessä) vessassa... Sori, mutta ällöttävää. Vessa on kakkahuone, ei kaunistautumishuone!

Niin ja tosiaan mainitsin että kylpyhuoneEHDOTUKSEN vielä voisin ymmärtää, mutta en vessaa. En siis toki itse säilytä kummassakaan, mutta sen sentään olen kuullut että joku noita pitää kylpyhuoneessa. Vessaa, en ikinä.

Missä sinä sitten hammasharjasi (saati meikit) säilytät? Monissakaan asunnoissa ei ole kuin yksi wc-kylpyhuone eikä mitään pukeutumishuoneita.

Eri

Luetaanpa se ihan alkuperäinen kommentti, josta tämä lähti

"Jos saisitte suunnitella itsellenne parfyymikaapin rakennettavaan taloon, millaisen rakentaisitte? Raha ei olisi este. Tulisiko se wc-tilaan vai pukeutumishuoneeseen?"

Tähän ihmettelin, miksi kukaan suunnittelisi talon, jossa on vain vessa vaihtoehtona kosmetiikalle - edes raha ei ollut este! Ei siis puhuttu edes yksiön kylpyhuone/wc -yhdistelmästä, vaan ihan pelkästä (erillisestä) vessasta uudessa itse suunnitellussa talossa.

Mielestäni yhäkään kalliiden, kauniiden parfyymipullojen paikka ei ole kakkimistiloissa. Meikkaaminenkin on kivempaa keittiön pöydän ääressä kuin aamukakan käryssä. Mutta toki jokainen tyylillään...

Jos kerran noin häiritsevästi käryää niin suosittelen että panostat tilan ilmastointiin. Normaalisti ne hajut haihtuu ihan parissa minuutissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikilla ystävillä taitaa olla tuoksut vessoissa, joten eiköhän tuo lie varsin yleistä. Itellä on hajusteille seinähylly eteisessä - mut ei se mistään kakkafobiasta johdu.

Vierailija
2084/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näyteputkiloni ovat klaffilipastossa olohuoneessa. Vessa on meilläkin pieni ja ankea ja erillinen kylppäri liian lämmin ja kostea. Joskus vessavuosina, kun tuoksut vielä mahtuivat peilikaappiin, hajotin lavuaarin säröille pudottaessani sinne pullon (so long, J'adore). Nätit pullot olisivat nykyäänkin ansainneet parempaa kuin pönttöhuoneen.

Meikki- ja kampaustarvikkeet ovat meillä pitkätukilla eteisessä, jossa on tilaa mellastaa (ja se vessa on vapaa), mutta nuo rakkaat putkilot ovat poissa silmistä ja pölyyntymästä. Ihana keski-ikä on tuonut mukanaan myös nk "huonon fontin ongelman", onneksi tuoksut tunnistaa vaikkei niin näkisi lukeakaan. 😉

Vierailija
2085/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hajuveteni ovat taas kirjahyllyssä olohuoneessa, ostin joskus hauskannäköisen säilytyslaatikon, jonne olen ne järjestellyt.

Vessa/kylppärin peilikaappiin osa mahtuisi hyvin (ja kaikki, jos hieman ahtaisin), mutta tila on liian lämmin ja kostea että haluaisin säilyttää niitä vakituisesti siellä.

Lisäksi olkkarista pääsee kätevästi parvekkeelle ja siellä on siis paremmat tuuletusmahdollisuudet, jos tulee suihkautettua liian ronskilla kädellä.

Vierailija
2086/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tarvitaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua tarvitaan kirjoitti:

Tietääkö joku tuoksun, jossa on samantyyppinen patchouli kuin Angelissa, mutta tuoksu on raikas ja vihreä? Olen etsinyt tätä tuoksua jo vuosia, löytämätteä. Muutenkin kiinnostaisi kaikki vihreät tuoksut.

Onko siis joku jo olemassa oleva tuoksu? Paljon käytetty siis? Vaiko joku mitä teoriassa haet muttet ole oikeassa elämässä vielä haistanut?

Olen ollut ravintolassa, jossa leijuili tämä tuoksu vahvana. Harmittaa, etten vain röyhkeästi noussut pöydästä kysymään, kenellä on näin jumalainen tutoksu, ja mikä se on... Vihreä tuoksu jossa ihanat patschulit.

Mun veikkaus on Dioressence. Se projisoi isosti ympäristöön ja on vihreä ja patsuli hallitsevana.

Vierailija
2087/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlain spesialistit. Millainen on Mahora? Kuvailuja siitä, mitä se muistuttaa?

Ostin "Guerlain spessuna" Mahoran heti kun se lanseerattiin. Vaikka olen omistanut yli 500 erilaista selektiivistä tuoksua, en osaa verrata sitä mihinkään, vaikka suurelle osalle löytyy kopio joltain toiselta merkiltä. Jotenkin sanoisin että se on kostea, metsäinen hieman makea, ihana mutta jotenkin raskas tuoksu. Vaikka tykkään voimakkaista tuoksuista, esim. Shalimar, Poison, Spellbound etc. joita suihkuttelen 8 kertaakin kerralla, niin Mahorasta meinaa lentää selälleen jo yhdestä suihkauksesta. Käytin vain muutaman kerran ja myin pois. Mahoraa voisi käyttää ehkä suihkuttamalla kerran ilmaan ja kävelemällä läpi.

P.S. Te jotka säilytätte tuoksujanne kylppärissä, kirjahyllyssä, niin ovatko ne pimeässä? Tuoksut pilaantuvat nopeammin jos ne säilytetään valoisassa.

Vierailija
2088/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin muuten sattumalta Fragranticasta viime vuoden parhaat tuoksut äänestystulokset:

https://www.fragrantica.com/news/The-Best-Fragrances-of-2019-13096.html

Shalimar äänestetty kaikkien aikojen parhaimmaksi naisten tuoksuksi, samaa mieltä!

Vierailija
2089/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä vuoden 2018 tulokset, tässä on äänestetty vähän erilaisiakin, mm. parhaat ruusutuoksut:

https://www.fragrantica.com/news/Fragrantica-s-2nd-Readers-Choice-Award…

Vierailija
2090/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.S. Te jotka säilytätte tuoksujanne kylppärissä, kirjahyllyssä, niin ovatko ne pimeässä? Tuoksut pilaantuvat nopeammin jos ne säilytetään valoisassa.

Minä olen tuo kirjahyllyssä säilyttäjä ja joo, tuoksut ovat kannellisessa säilytyslaatikossa. Mutta kiitos kuitenkin vinkistä, kansi on ollut ensisijaisesti sen takia käytössä, että laatikkoon sattuu kuulumaan kansi. En tiennyt tuota, että valoisassa säilyttäminen nopeuttaa pilaantumista, vaikka käyhän se järkeen.

Vierailija
2091/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin muuten sattumalta Fragranticasta viime vuoden parhaat tuoksut äänestystulokset:

Shalimar äänestetty kaikkien aikojen parhaimmaksi naisten tuoksuksi, samaa mieltä!

Mielenkiintoisia tuloksia. Yllättävää on Alienin korkea sijoitus parhaissa, sillä toiset vihaavat sitä yhtä intohimoisesti kuin toiset rakastavat. Minulle se on vieras. Rovionkin uhalla, Lady Shalimarin kanssa en tule juttuun, liika on liikaa ja aiheuttaa akuuttia itseinhoa ja hajuaistin ylikuormitusta. Tiedän, että siitä pitäisi pitää...mutta toisaalta, eipä hyvin sijoittunut Fevekään ole minulla niin delicieuse. Näköjään I hate this perfume -rankingin voittaja ei ollutkaan Angel (vasta kuudentena) vaan 1 Million, kannoillaan La Vie Est Belle, joka sentään oli aivan tavattoman suosittu vielä joitain vuosia sitten.

Vierailija
2092/19266 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä teidän muiden oma kaikkien aikojen top10 näyttäisi - ainakin tämän hetken "kaikkien aikojen"?

Kertokaa joku, jos valmiiksi tiedätte. Itse täytyy vielä pähkäillä...

Vierailija
2093/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä teidän muiden oma kaikkien aikojen top10 näyttäisi - ainakin tämän hetken "kaikkien aikojen"?

Mun top 10 (ei parhausjärjestyksessä):

- Louve (Serge Lutens)

- Coco Mademoiselle (Chanel)

- Fire Island (Bond No. 9)

- Tendre Poison (Dior)

- Inner Grace (Philosophy)

- Fate (Amouage)

- Belle d’Opium (Yves Saint Laurent)

- Safari (Ralph Lauren)

- Beach (Bobbi Brown)

- Eden (Cacharel)

Olipas vaikea päättää, 20 parasta olisi ollut helpompi...Tykkään hyvin monenlaisista tuoksuista - keväisen raikkaista vihreistä sekä kesäisistä trooppisista rantatuoksuista aina voimakkaan vahvoihin syys- ja talvituoksuihin. 🥰

Vierailija
2094/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia tuloksia. Yllättävää on Alienin korkea sijoitus parhaissa, sillä toiset vihaavat sitä yhtä intohimoisesti kuin toiset rakastavat. Minulle se on vieras. Rovionkin uhalla, Lady Shalimarin kanssa en tule juttuun, liika on liikaa ja aiheuttaa akuuttia itseinhoa ja hajuaistin ylikuormitusta. Tiedän, että siitä pitäisi pitää...mutta toisaalta, eipä hyvin sijoittunut Fevekään ole minulla niin delicieuse. Näköjään I hate this perfume -rankingin voittaja ei ollutkaan Angel (vasta kuudentena) vaan 1 Million, kannoillaan La Vie Est Belle, joka sentään oli aivan tavattoman suosittu vielä joitain vuosia sitten.

Juu, La Vie Est Belle on koko olemassaolonsa ajan ollut sekä isosti rakastettu että syvästi inhottu. Osa meistä reagoi siihen psyykkisellä ja fyysisellä pahoinvoinnilla, osa pääsee makeaan euforiaan!

Vierailija
2095/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

top10

No.5 (vintage)

Opium (vintage)

Diorissimo (vintage)

Shalimar Eau de Cologne

Chanel no.19

Tocade

Alien

Chinatown

Insolence

Osmanthe Yunnan

Vierailija
2096/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien aikojen listani sisältää tuoksuja, josta olen eri aikakausina ollut hullaantunut. Esimerkiksi Escadan Magnetismia en enää käyttäisi, mutta 20-vuotiaana se oli signature tuoksuni.

1. Yves Saint Laurent In love again

2. Ariana grande cloud

3. Escada Magnetism

4. Calvin Klein Reveal

5. Avon Attraction

6. Tresor In Love

7. Lancome Hypnose

8. Guerlain L'interdit

9. Versace Bright crystal (ei sopinut minulle mutta muilla tuoksui ihanalta)

10. Lancomen Bocage deodorantin tuoksu :D mummo käytti tätä

Vierailija
2097/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos muilla ns. joulutuoksuja, joita tykkäätte silloin erityisesti käyttää? Mä käytin viime jouluna Maison Margielan By the Fireplace - hajuvettä ja aion käyttää nytkin, kun näytettä on vielä jäljellä. Jotenkin se on niin ihanan lämmin ja kodikas tuoksu. ♥️Myös Ritualsin Ayurveda - kuivaöljy on täydellinen jouluaikaan, koska se tuoksuu mielestäni ihan pipareilta. ☺️

Vierailija
2098/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun jälkeen suihkautin Jennifer Lopezin Glowta, jäi puhdas ja raikas olo! Glow on lanseerattu vuonna 2002 ja vieläkin sitä myydään ja kehutaan. Jos pitää saippuaisista tuoksuista, tämä on juuri sellainen. Sopii hyvin myös työpaikalle, sitä ei välttämättä arvaa edes parfyymiksi. (sellainen, joka kammoaa parfyymeita voi siis pitää tästä)

Vierailija
2099/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan kaapissahan ei pitäisi säilyttää oikeastaan mitään. Ei meikkejä, ei koruja eikä hajuvesiä. No ok, meikinpoistoaine ja vanulaput, hammasharja ja -tahnat, tamponit ja siteet ja sen sellaiset jutut joita myös käytetään vessassa voi olla vessassa, mutta kenellä edes mahtuu kaikki nuo kaunistautumistilpehöörit vessaan? Vaikka asunnossa olisi useitakin vessoja, niin aina se meikki-koru-hajuvesivessa on kuitenkin varattu silloin, kun sieltä jotain tarvitsisi saada.

Vierailija
2100/19266 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kymmenestä, mutta tässä ainakin muutama: https://www.fragrantica.com/member/1005687

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä