Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
6261/7445 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä ikävästi siltä vaikuttaa, että Heidi on itsekin tajunnut mokanneensa ohjelmassa käyttäytymällä epäreilusti ja ylidramaattisesti. Sitten on tajunnut että koko Suomi näkee tuon käytöksen, kun ohjelma tulee ulos. Ja tullut palstalle levittämään Oskarista niitä ihme juoruja ja hämäriä vuodatuksia, jotta saisi tämän jo etukäteen leimautumaan kauheaksi manipuloivaksi narsistisiaksi, jonka rinnalla kuka tahansa käyttäytyisi vinksahtaneen oloisesti. 

Ei nyt ihan onnistunut. Olisi kannattanut kuunnella ohjelman tekijöiden neuvoja niin terapeutin vastaanotolla istuessa kuin senkin osalta, että nettipalstojen kommentteja ei ole hyvä mennä lukemaan. Kyllä henkilön maine epävakaana tyyppinä on sinetöitynyt juuri tässä keskustelussa nähdyn perusteella, kun käytös vaikuttaa niin silmiinpistävästi samanlaiselta kuin Heidin tv:ssä nähty käytös. Jos palstalla olisi ollut tavallista ohjelmaa katsovien ihmisten keskustelua ohjelman tapahtumista, tilannetta olisi ollut helpompi tulkita vain kahden toisilleen sopimattoman ihmisen yhteentörmäyksinä. Nyt kuvio näyttää epävakaan vihattaren yksipuoliselta hyökkäilyltä vakaan mutta aran miehen kimppuun, niin tv:ssä kuin palstallakin.

Puit ajatukseni täysin sanoiksi. Ainut vaan, etten tiedä, olisiko ja onko Heidi itse ymmärtänyt oman käytöksensä ongelmakohdat missään vaiheessa, mutta ehkä joku lähipiirissä.

Kyllä Heidi siellä Mariannalla käynnin jälkeen ilmeisesti jotain oli tajunnut. Käynnin aikana odotti selvästi, että Marianna on hänen puolellaan ja osallistuu Oskarin teurastukseen, ja hämmästyi kun näin ei käynytkään. Seuraavassa jaksossa kertoi miettineensä omaa käytöstään (anteeksi ei kuitenkaan pystynyt pyytämään, eikä lopettamaan ikävää käytöstä, mutta oli kuitenkin jotain silti tajunnut).

Luultavasti heillä on ollut terapiakäyntejä vielä ohjelman jälkeenkin, on tuo varmaan sen verran raskas tilanne ollut. Niiden aikana on voinut tajuta asioita vielä hieman paremmin.

Vierailija
6262/7445 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinpaikka Kyöpelinvuori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6263/7445 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, kun tuo yks tyyppi niin turhaa tuolla.

Vienyt paikan joltakin toiselta naiselta, joka olisi tuolla tositarkoituksella.

Tuo jälkeenjäänyt bilerotta olisi voinut mennä johonkin toiseen ohjelmaan.

Miksi se sitten suuttui kun luuli, että siippansa ei muka olekaan tositarkoituksella mukana? Jos ei kerran itsekään ole.

Vierailija
6264/7445 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin solvattiin Oskaria ja nyt Heidiä, ja nimillä. Aina yksi yläpeukku itselle. Tuntuu sairaalta.

Vierailija
6265/7445 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin

Vierailija
6266/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Heidi kade Oskarille Napakympistä? Olisi ehkä itse halunnut, kenties hakenutkin, muutaman minuutin tv-näkyvyyttä ja (bile)reissun.

Vierailija
6267/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidin jengi tuntuu olevan ihan paniikissa.

Ei siihen ole syytä.

Pari tuskin jatkaa yhdessä, joten Oskari saa viestejä aikuisilta naisilta, joita viehättää hänen rauhallisuutensa ja vaurautensa.

Heidin taas ei tarvitse pelätä, että kukaan mies pyrkii droppaamaan tunnelmaa. Hän voi rauhassa suunnitella seuraavien 20 vuoden festarimatkoja, ostaa lisää glitteriä ja sata uutta huulipunaa.

Kaikki hyvin.

Jos kerran Oskari on sinun mielestäsi niin naisten mieleen (ei ainakaan minun!), miksi hänen tähänastiset yrityksensä perheen perustamiseksi eivät ole 20 vuoden aikana onnistuneet? Nyt jo toisessa tosi-tv-ohjelmassa kumppania etsimässä eikä kumpikaan näistäkään onnistunut. Kaikki naiset viallisiako?

En tiedä, kun en tunne miestä.

Tuo naisten kiinnostus perustuu kommentteihin facessa ja keskustelupalstoilla.

Napakympissä kukaan tuskin vakavasti suhdetta hakee, enemmänkin hauskaa kokemusta ja ulkomaanmatka. Kummastakin ohjelmasta saa mukavasti näkyvyyttä, joka lisää mahdollisuutta löytää nainen.

Vierailija
6268/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oskari on todella miehekäs ja katseet puhuvat paljon. Minulle hänestä välittyy turvallinen, luotettava ja tahdikas mies, joka oikean naisen sattuessa kohdalle vapautuisi ja josta tulisi aivan upea kumppani. Siis tällainen fiilis mulle hänestä tulee. Ohjelmassa hän on kovin varuillaan.

Heidiseikkailun jälkeen Oskari osaa erityisen paljon arvostaa hyvää naista ja Heidi kenties ymmärtää paremmin mikä hänelle on oikeasti hyvää elämää. Kaikki hyvin.

Vierailija
6269/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin solvattiin Oskaria ja nyt Heidiä, ja nimillä. Aina yksi yläpeukku itselle. Tuntuu sairaalta.

Oskari kirjoittelee Heidistä törkeyksiä.

On pitkällä sairaslomalla tällä hetkellä, niin on hyvin aikaa. Muistutan taas: Älkää ruokkiko Trolli-Oskaria!

Aluksi Heidi haukkui Oskarin lyttyyn tällä palstalla? Ja nytkö sitten Oskarin kosto on suloinen? Ihme sakkia!?

Oskari vaikuttaa ohjelman perusteella aivan liian järkevältä tullakseen nettikeskusteluun parjaamaan yhtään ketään. Ymmärtää toivottavasti jättää näiden lukemisenkin väliin, kuten ohjelman tekijät ovat varmasti kehottaneet tekemään.

Vierailija
6270/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sekä Heidi että Oskari ovat molemmat hämmennyksissä, ja joutuneet todella erilaisen ihmisen kanssa yhteen. Minä suuntaisin vastuuta ohjelmalle ja asiantuntijoille, että heiltä olisi pitänyt tulla jotain apuja kohtaamiseen jo aikaisemmin.

Edes ihmisenä kohtaamiseeen, ei nyt puhuta edes parisuhteesta.

Vierailija
6271/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti parjataan, että Oskari on tuppisuu, puhumaton jurottaja. Mutta eihän näin ole.

Edellisessä jaksossa näkyi, kun ystävä tuli kylään Oskari heitti läppää, jutusteli rennosti ollessaan omalla mukavuusalueella, omassa kodissaan. Ja kameroiden edessä haastattelutilanteessakin hän on mielestäni pystynyt sanoittamaan tunteitaan ja fiiliksiään.

Mutta Heidin seurassa hän on erittäin varautunut ja miettii sanomisiaan tarkkaan. Onhan hän itsekin sen sanonut, että pitää aina miettiä mistä tuulee.

Vierailija
6272/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan se nähdään miten joillekin käy. Kai jokin selitys löytyy miksi kävi näin. Ainakin seuraajat on voineet miettiä myös omaa käyttäytymistään toista kohtaan.

Parisuhteen tila elää koko elämänkaaren.

Parisuhteeseen kuuluu myös vastoinkäymisiä.

Vierailija
6273/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman pohjalta en olisi tominnut Heidiä, mutta hänen mellastaneet tukijoukot eivät ole tehneet mitään hyvää.

Myöskään se Heidiä todella asiattomasti solvaava täällä ei tee Oskarille mitään palvelusta, ihan härö.

Vierailija
6274/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtahan se nähdään miten joillekin käy. Kai jokin selitys löytyy miksi kävi näin. Ainakin seuraajat on voineet miettiä myös omaa käyttäytymistään toista kohtaan.

Parisuhteen tila elää koko elämänkaaren.

Parisuhteeseen kuuluu myös vastoinkäymisiä.

Niin kuuluukin. Mutta on myös ihmisiä jotka tekemällä tekevät parisuhteeseen niitä vastoinkäymisiä. Eivät osaa elää ilman jatkuvaa riitaa ja draamaa. Ehkä se on heille esim lapsuudenperheestä ainoa tuttu ja siksi turvallinen olotila. Mutta kumppanille ihan kamalan raskasta.

Vierailija
6275/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tavallinen naiskatsoja ja sen huomion olen tehnyt, että Heidiä koskevat negatiiviset kommentit poistuvat hyvin nopeasti. Valtavan henkilökohtaisesti täällä luultavasti Heidin joukot valvovat palstaa.

Valitettavaa vain kun tämä sama joukko suolti lokaa Oskarin päälle, ennenkuin koko ohjelmaa oli edes näytetty televisiossa kertaakaan.

Paljastivat jo siinä itsensä.

En tunne kumpaakaan henkilöä millään tavalla, mutta Oskarinkin joukot( mikäli hän sellaisia apuja tarvitsee) voisi myös valvoa täällä ja poistattaa kaikki Oskaria koskevat vihaviestit.

Voisivat myös tehdä Heidistä Wikipedian.

Heidillä raukkamaisia tukijoukkoja , en voi muuta sanoa.

Vai onko kenties Heidi itse.

En usko, että Oskarin lähipiiristä alennutaan mihinkään wikipedia-tyyliseen rimanalitukseen. Itse asiassa en olisi voinut uskoa ennen tätä kautta, että jonkun toimesta tällaista lokakampanjaa voisi tämän ohjelman puitteissa tapahtua. (Ja itse en ole kenenkään joukkoja, mutta olen poistattanut täältä niitä oskarihullun parjaamisviestejä paljon, kuten olen huomannut muidenkin tehneen. Myös sen vuoksi, että keskustelu olisi säilynyt edes joten kuten järjellisenä luettavana, mutta äärimmäisen vaikeaksi sen kyllä tekivät.)

Vierailija
6276/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sekä Heidi että Oskari ovat molemmat hämmennyksissä, ja joutuneet todella erilaisen ihmisen kanssa yhteen. Minä suuntaisin vastuuta ohjelmalle ja asiantuntijoille, että heiltä olisi pitänyt tulla jotain apuja kohtaamiseen jo aikaisemmin.

Edes ihmisenä kohtaamiseeen, ei nyt puhuta edes parisuhteesta.

Minussa heräsi myös se tunne ja toive, että osallistujille olisi ollut asiantuntija-apua tarjolla heti alusta asti ja paljon aktiivisemmin. Mietin, että jos asiantuntijoille olisi jo ohjelman tekemisen aikana näytetty samaa materiaalia mitä itse tv:stä katsoin, heissäkin olisi varmaan herännyt halu puuttua tilanteeseen. Mutta eihän terapia oikeasti niin toimi, vaan se lähtee aina siitä että asiakas on itse aktiivinen terapeutin suuntaan - ei toisin päin. Asiakas haluaa oppia ja kehittyä, ja järjestää tapaamisen terapeutin kanssa koska toivoo saavansa selkeyttä tilanteeseensa tai tukea, neuvoja, jne.

USA:n versiossa on ollut sellaista, että osallistujat saattavat vaikka riitatilanteessa soittaa videopuhelun jollekin asiantuntijalle, joka sitten ohjaa ja auttaa. Tosin he vaikuttavat aika heppoisilta asiantuntemuksensa osalta, vaikkapa nyt Mariannaan verrattuna, ja neuvotkin ovat usein sen mukaisia. Ehkä kysymys on kulttuurieroistakin, ja neuvot ovat heidän kulttuurissaan ihan hyviä vaikka vaikuttavat suomalaisen korviin oudoilta. Joka tapauksessa toivoisin samaa myös Suomen versioon, että osallistujia kannustettaisiin olemaan aktiivisesti yhteydessä asiantuntijoihin heti, jos yhteiselo alkaa tuntua yhtään vaikealta. Ongelmiin on paljon helpompi tarttua niiden ollessa vasta orastavia. Heidin ja Oskarin tilanteessakin olisi ehkä voitu välttyä sen kärjistymiseltä, jos pari olisi käynyt terapiakäynneillä aktiivisesti ja pitänyt Mariannaan yhteyttä paljon useammin.

Onkohan se kustannuskysymys, että tällaista ei Suomen versiossa nähdä?

Vierailija
6277/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidin stalkkerijoukot tai Heidi itse, kertoivat tuolla jossakin ketjussa, että Oskari on sairauslomalla.

Hävetkää.

Jättäkää Oskari jo rauhaan!!!

T. Katsoja pohjoisesta

Missä toisessa ketjussa?

Oskari on joutunut ihan järkyttävän nettikiusaamisen kohteeksi. Toivottavasti tekee siitä rikosilmoituksen.

Vierailija
6278/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tavallinen naiskatsoja ja sen huomion olen tehnyt, että Heidiä koskevat negatiiviset kommentit poistuvat hyvin nopeasti. Valtavan henkilökohtaisesti täällä luultavasti Heidin joukot valvovat palstaa.

Valitettavaa vain kun tämä sama joukko suolti lokaa Oskarin päälle, ennenkuin koko ohjelmaa oli edes näytetty televisiossa kertaakaan.

Paljastivat jo siinä itsensä.

En tunne kumpaakaan henkilöä millään tavalla, mutta Oskarinkin joukot( mikäli hän sellaisia apuja tarvitsee) voisi myös valvoa täällä ja poistattaa kaikki Oskaria koskevat vihaviestit.

Voisivat myös tehdä Heidistä Wikipedian.

Heidillä raukkamaisia tukijoukkoja , en voi muuta sanoa.

Vai onko kenties Heidi itse.

Oskarilla ei ole varmaankaan samalla lailla tarvetta palstalla päivystäville tukijoukoille, koska sympatiat ovat suureksi osaksi kuitenkin hänen puolellaan. Haluan sen verran myöskin uskoa ihmiseen, että tämäntyyppinen lapsellinen loanheitto on kuitenkin harvinaista ja useimpien tv-ohjelmiin osallistujien lähipiirikin osaa toimia niin diskreetisti, että eivät nolaa ystäväänsä tai itseään keskustelupalstoilla. Niin ja eihän Oskari edes ole tehnyt mitään sellaista, minkä vuoksi pitäisi kokea tarvetta hyökkäillä ja puolustautua.

Vierailija
6279/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kaudesta huomaa hyvin sen miten eria asia on haluta jotain (perhettä, parisuhdetta jne.) ja oikeasti elää niin että sen voisi saavuttaa.

Vierailija
6280/7445 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ensin itse, että ei kai tänne kukaan ohjelmassa oleva tai lähipiiri viitsi tulla lukemaan ja kommentoimaan. Mutta kyllä noissa "Team Heidin" kommenteissa on monesti niin kiivas ja hyökkäävä sävy, että voiko täysin ulkopuolista katsojaa yksi viihdeohjelma koskettaa niin rajusti?

Suurin osa täällä analysoi asioita katsojana eivätkä ne niin kosketa, kunhan turistaan aiheesta. Sitten ovat ne kirjoittaja(t), jotka hyökkäävät jonkun kimppuun, kun analyysi menee selkeästi "ihon alle".

Hämmästyttävää kyllä, alan uskoa tuohon, että täällä palstalla riehuu joku vähän enemmän asialleen omistautunut tyyppi tai tyypit. Ja sävykin on tuttu, yhtä inhottava kuin ohjelmassa..

Ja ennen kuin tähänkin hyökätään: tiedoksi, että olen sen tavallisen katsojan näkökulmasta kommentoinut jossain alkuvaiheessa, että ymmärrän Heidiä ja Oskarin käytös tuntui provosoivalta. Mutta valitettavasti tässä ohjelman edetessä asiat ovat näyttäytyneet aika eri valossa. Se kai tämän ketjun tarkoituskin pitäisi olla, keskustella yhdessä ohjelman etenemisestä ja sisällöstä.

Sama ilmiö on havaittavissa monissa julkkiksia koskevissa keskusteluissa täällä. Ehkä on sellaisia ihmisiä, jotka purkavat oman elämänsä negatiivisia tunteita sanoja säästämättä ja onnistuvat lietsomaan itsensä voimakkaisiin tunnetiloihin. Esim. Maisa Torppa ketjussa on yksi tai useampi kirjoittaja, joiden suhtautuminen vain julkisuudesta tuttua tyyppiä kohtaan on käsittämättömän fanaattista. Oudolla tavalla kuitenkin mielenkiintoista seurattavaa sivusta.