Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Vierailija kirjoitti:
Oskarihan on kaikkien marttyyrien äiti ja isä! ”En sano mitään, en tee mitään, mua ei voida mistään syyttää - silti toi hullu nainen syyttää mua. Olen niin kiva ja rauhas rakastava, mut hullun naisen uhri! Säälikää mua!”
Heidin kilahdus siitä napakympistä olis mennyt ohi jos toi tossukka itsesäälijä olis edes hiukan ottanut vastuuta ja lohduttanut vaimoaan. Anteeksi voi pyytää sitäkin, jos tahtomattaan pahottaa toisen mielen. Mut ei, Oskarihan ei sellaseen pysty, taitaa odottaa että häneltä pyydetään anteeks.
Mun empatiat on Heidin puolella, tollanen passiivis-aggressiivinen käytös saa kenet vaan näyttämään hullulta ulkopuolisen silmin.
Minun empatiat on kummankin puolella. Keskeneräisiä ihmisiä molemmat (kuten toki me kaikki), ei ole oikein kummallakaan parisuhde- ja keskustelutaidot hallussa vaan defenssit päällä.
Heidi kokee turvattomuutta kun Oskari ei puhu, ja Oskari kokee turvattomuutta kun Heidi raivoaa. Nyt vaan pitäisi kierre saada katkeamaan, toivottavasti asiantuntijat auttavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, Heidin lähipiiri on taas aktivoitunut palstalla. BFF kenties asialla, kun tekstit (suurin osa) ovat selkeästi yhden ja saman henkilön näppikseltä. Oskarin mollauskampanja käynnissä, toivottavasti mies itse ei eksy lukemaan noita narsisti!!1-viestejä tai ainakin skippaa pahimmat. H:n posse tuntuu jääneen henkisesti yläasteelle..
Olen valitettavasti alkanut ajatella, että kirjoittelija on Heidi itse. Tyylin tosiaan tunnistaa. Ottaa esille tuotantoa koskevia seikkoja, joista tv:n katsojalla ei voi olla mitään tietoa. Käyttää välillä teinimäistä kieltä. Kilahtelee, suurentelee ja vääristelee muiden sanomia asioita saadakseen kommentit näyttämään typeriltä. Itse kirjoittelee pitkiä luonneanalyyseja Oskarista, jotka tv:n katsojakin näkee paikkansapitämättömiksi, ja sitten vastailee itse omiin teksteihinsä tyyliin: "Todella hyvä kirjoitus!!"
Huvittavaa tässä kirjoittelijassa on, että hän syyttelee muita palstalaisia ympärivuorokautisesta palstalla päivystämisestä ja omiin teksteihin vastailemisesta. Eli niistä asioista, mitä hän itse tekee. Ihan samalla tavalla kuin tv:ssä Heidi syyttää Oskaria keskustelukyvyttömyydestä, kun oikeasti keskustelukyvyttömämpi henkilö noista kahdesta on Heidi itse. Hallitsematon nyrjähtäneiden tunteiden oksentaminen toisen päälle ei ole keskustelua.
Et ole varsinaisesti alkanut ajattelemaan mikäli tarkoitat sillä että mielipiteesi on muuttunut, vaan olet ajatellut niin koko ajan. Olet niin sanottu kristallipalloihminen joka kuvittelee tunnistavansa tietyt kirjoittajat varmuudella "samoiksi" mitä toistuvasti toitotat täällä. Kuvittelet itse olevasi hyvä "analyytikko" ja lisäksi kuvittelet olevasi hyvä kirjoittaja, molemmat nekin virheellisiä kuvitelmia. Hyvää päivänjatkoa sinulle kuitenkin ja kiitos, että poistatat tämän viestin. Tuntuu kivalta tuolla jossain lantionpohjan suunnalla kun saan sinun sormesi ohjailemaan hiiren "ilmoita asiattomaksi" kohdalle ja kirjoittamaan raivokkaasti selityksiä. Olet robottini!
No niin, tässä oikein kouluesimerkki siitä, mitä tarkoitin.
Kirjoittaja luulee voivansa lukea ajatuksiani ja kertoo minulle, mitä minä todellisuudessa ajattelen, vaikka itse olen kertonut ajatuksistani toisin. Samaa vipsahtanutta settiä kuin tuo, että Oskari muka "takuulla ymmärsi" mitä Heidi tarkoitti, ja pyysi selvennystä vain kettuillakseen. Omassa päässä kehitelty versio todellisuudesta peittoaa alleen oikean todellisuuden, jopa silloin kun on kysymys muiden ihmisten ajatuksista.
Sitten heti perään tämä henkilö haukkuu minut "kristallipalloihmiseksi", vaikka se turhia oletuksia toisista tekevä on hän itse.
t. Tuo, jonka tekstiä lainattiin
Pysytäänpä ketjun aiheessa eli Oskarissa ja Heidissä
Kirjoitit " Pysytäänpä ketjun aiheessa eli Oskarissa ja Heidissä" olen sitten lukenut väärää ketjua. Luulin, että ketju koskee ENSITREFFIT ALTTARILLA ohjelmaa. Eli myös MUITAKIN pareja.
Se, miksi Oskari ei tullut maininneeksi Heidille Napakymppiä, voi olla yhteensattumien summa: 1) Heidi laittoi Oskarille ennen häitä kirjoittamansa kirjeen päälle "Herra A". 2) Häissä vieraat vitsailivat asiasta. -> Oskarille saattoi tulla alitajuinen fiilis, että kaikki, myös Heidi, tietävät hänen osallistuneen Napakymppiin, joten ei nähnyt tarpeelliseksi ottaa asiaa erikseen esille. Hän ei ehkä vain tullut ajatelleeksi, ettei Heidi tietenkään voinut ennen häitä tietää, että Oskari on osallistunut Napakymppiin. Eikä hän voinut tietää, ettei Heidi ole katsonut Napakymppiä.
No miksi Heidi sitten "räjähti"? Heillä oli jo valmiiksi kommunikaatio-ongelma: Oskari ilmaisee tunteensa Heidiä kohtaan teoilla, kun taas Heidi ei osaa tulkita niitä, ja haluaa, että tunteet kerrotaan puhumalla. Oskari taas ei osaa puhua tunteista. Heidin tapa kaivella toisen tunteita saa Oskarin menemään suorastaan lukkoon. Tämä ärsyttää Heidiä entisestään. Sitten Heidi saa kuulla omilta kavereiltaan asian Oskarin menneisyydestä. Se "katkaisee kamelin selän".
Oskari ja Heidi ovat kumpikin tehneet virheitä, jotka ovat edesauttaneet tilanteen kriisiytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, Heidin lähipiiri on taas aktivoitunut palstalla. BFF kenties asialla, kun tekstit (suurin osa) ovat selkeästi yhden ja saman henkilön näppikseltä. Oskarin mollauskampanja käynnissä, toivottavasti mies itse ei eksy lukemaan noita narsisti!!1-viestejä tai ainakin skippaa pahimmat. H:n posse tuntuu jääneen henkisesti yläasteelle..
Olen valitettavasti alkanut ajatella, että kirjoittelija on Heidi itse. Tyylin tosiaan tunnistaa. Ottaa esille tuotantoa koskevia seikkoja, joista tv:n katsojalla ei voi olla mitään tietoa. Käyttää välillä teinimäistä kieltä. Kilahtelee, suurentelee ja vääristelee muiden sanomia asioita saadakseen kommentit näyttämään typeriltä. Itse kirjoittelee pitkiä luonneanalyyseja Oskarista, jotka tv:n katsojakin näkee paikkansapitämättömiksi, ja sitten vastailee itse omiin teksteihinsä tyyliin: "Todella hyvä kirjoitus!!"
Huvittavaa tässä kirjoittelijassa on, että hän syyttelee muita palstalaisia ympärivuorokautisesta palstalla päivystämisestä ja omiin teksteihin vastailemisesta. Eli niistä asioista, mitä hän itse tekee. Ihan samalla tavalla kuin tv:ssä Heidi syyttää Oskaria keskustelukyvyttömyydestä, kun oikeasti keskustelukyvyttömämpi henkilö noista kahdesta on Heidi itse. Hallitsematon nyrjähtäneiden tunteiden oksentaminen toisen päälle ei ole keskustelua.
Miten monta vainoharhaista ihmistä täällä liikkuu?
Niin nolo oli toi Provinssi-höyry, -pöly. Anteeksi nyt vaan, mutta syntyi pinnallinen ja lapsellinen kuva. Ja mitä vikaa oli (taas) Oskarin suhtautumisessa? Hänen, joka jätettiin pois reissusta. Olisi pitänyt olla jotenkin enemmän innoissaan. Ja se esimerkki jostain kundista, jolla oli väärä asenne jonossa. Mulle on jo kahden jakson ajan tullu huono olo tuon parin katsomisesta. Sympatiat täältä Oskarille. En ihmettele, että ihmettelee!
Ei näitä juttuja täältä jaksa lukea, mutta kommentoin senverran, että miksi ihmeessä asiantuntijoina itseään pitävät, ovat laittaneet yhteen rauhallisen miehen ja hermoheikon naisen?
Ymmärrän toki ettei siitäkään mitään tulisi, jos olisi kaksi hermoheikkoa yhdessä, mutta siltikin.
No kunhan pohdin. Olen jo ikämies.
Ehkä nuoremmat ymmärtävät näitä juttuja paremmin.
Äläjaksanarista kirjoitti:
Niin nolo oli toi Provinssi-höyry, -pöly. Anteeksi nyt vaan, mutta syntyi pinnallinen ja lapsellinen kuva. Ja mitä vikaa oli (taas) Oskarin suhtautumisessa? Hänen, joka jätettiin pois reissusta. Olisi pitänyt olla jotenkin enemmän innoissaan. Ja se esimerkki jostain kundista, jolla oli väärä asenne jonossa. Mulle on jo kahden jakson ajan tullu huono olo tuon parin katsomisesta. Sympatiat täältä Oskarille. En ihmettele, että ihmettelee!
Oli noloa ja kamala myötähäpeä.
Oskarille tsemppiä. Hänelle tulee varmasti käymään hyvin <3 ninkuin monille symppis miehille jotka tässä ohjelmassa on koitetu naittaa suhteellisen takakireille sinkkunaisille.
TÄMÄ OSKARIN JA HEIDIN AVIOLIITOSTA TIEDETÄÄN NYT JA NELJÄ AVOINTA KYSYMYSTÄ:
-Oskari ja Heidi ovat molemmat salanneet olennaisia osia historiastaan.
-Oskari etsi itselleen perhettä Napakympistä
-Oskarilla ja hänen veljellään on Oskarin FB:n mukaan eri sukunimet
-Heidin FB:n perusteella hänen kaverinsa ovat kaikki naispuoleisia
-Kumpikaan ei ole harrastanut minkäänlaista lihasvoiman kasvatukseen tähtävää liikuntaa ohjelman aikana - ainakaan sitä ei ole näytetty katsojille. (Oskari poistui eräässä vaiheessa "salille", mutta sitä ei jostakin syystä näytetty, joten väitteen todistusarvo on olematon) Myöskin aerobinen liikunta on rajoittunut pelkästään yhdellä kerralla tapahtuneeseen metsässä samoiluun.
-Monenko naisen kanssa Oskari on asunut? Miksi hän on epäonnistunut 20 vuoden ajan perheen perustamisessa?
-Miksi Heidi ei ole koskaan asunut kenenkään kanssa yhdessä?
-Miksi Heidin pöydällä on kullattu raamattu ja asunnossaan ala-astelaiselle tytölle tyypillistä rekvisiittaa kuten ilmapalloja?
-Mitä yksisarvinen symboloi Heidille? Hänellä on FB:ssä kuvia, missä hän poseeraa yksisarvinen päästään sojottaen - hiusten ja meikin ollessa yksisarvisen "värikästä harjaa" muistuttava ja mainituissa ilmapalloissa on yksisarvisen kuvia.
Vierailija kirjoitti:
-Kumpikaan ei ole harrastanut minkäänlaista lihasvoiman kasvatukseen tähtävää liikuntaa ohjelman aikana - ainakaan sitä ei ole näytetty katsojille. (Oskari poistui eräässä vaiheessa "salille", mutta sitä ei jostakin syystä näytetty, joten väitteen todistusarvo on olematon) Myöskin aerobinen liikunta on rajoittunut pelkästään yhdellä kerralla tapahtuneeseen metsässä samoiluun.
-Monenko naisen kanssa Oskari on asunut? Miksi hän on epäonnistunut 20 vuoden ajan perheen perustamisessa?
-Miksi Heidin pöydällä on kullattu raamattu ja asunnossaan ala-astelaiselle tytölle tyypillistä rekvisiittaa kuten ilmapalloja?-Mitä yksisarvinen symboloi Heidille? Hänellä on FB:ssä kuvia, missä hän poseeraa yksisarvinen päästään sojottaen - hiusten ja meikin ollessa yksisarvisen "värikästä harjaa" muistuttava ja mainituissa ilmapalloissa on yksisarvisen kuvia.
Lisäksi lisäisin että Oskari on ainoa kilpailija tuossa kisassa, jolla on Wikipedia-profiili
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä juttuja täältä jaksa lukea, mutta kommentoin senverran, että miksi ihmeessä asiantuntijoina itseään pitävät, ovat laittaneet yhteen rauhallisen miehen ja hermoheikon naisen?
Ymmärrän toki ettei siitäkään mitään tulisi, jos olisi kaksi hermoheikkoa yhdessä, mutta siltikin.
No kunhan pohdin. Olen jo ikämies.
Ehkä nuoremmat ymmärtävät näitä juttuja paremmin.
Ehkä miehet eivät tajua vanhetessaankaan, kun harvat miehet pysähtyvät oppimaan.
Kyseessä ei ole hermoheikko nainen ja rauhallinen mies. Sama voisi muuten sanoa Katjasta ja Ollista, rauhallinen nainen ja hermoheikko mies. Kyseessä on kahden ihmisen välinen huonosti toimiva dynamiikka, missä alkaa muodostua ääritoimintoja, jotka vahvistuvat kehässä. Katja ja Olli ovat saaneet hieman katkaistua kierrettä, koska heillä ei ole enää paineita kun ovat luovuttaneet. Heilläkin asiat menisivät edelleen rajummin, mikäli tilanne olisi jatkon kannalta epäselvä.
Työpaikkojen luonnetestauksissakin tehdään kaksi rinnakkaista profiilia. Toinen on normaalikäytös ja toinen on paineistetussa tilanteessa esiin nouseva käytös, joka yleensä poikkeaa normaalikäytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Se, miksi Oskari ei tullut maininneeksi Heidille Napakymppiä, voi olla yhteensattumien summa: 1) Heidi laittoi Oskarille ennen häitä kirjoittamansa kirjeen päälle "Herra A". 2) Häissä vieraat vitsailivat asiasta. -> Oskarille saattoi tulla alitajuinen fiilis, että kaikki, myös Heidi, tietävät hänen osallistuneen Napakymppiin, joten ei nähnyt tarpeelliseksi ottaa asiaa erikseen esille. Hän ei ehkä vain tullut ajatelleeksi, ettei Heidi tietenkään voinut ennen häitä tietää, että Oskari on osallistunut Napakymppiin. Eikä hän voinut tietää, ettei Heidi ole katsonut Napakymppiä.
No miksi Heidi sitten "räjähti"? Heillä oli jo valmiiksi kommunikaatio-ongelma: Oskari ilmaisee tunteensa Heidiä kohtaan teoilla, kun taas Heidi ei osaa tulkita niitä, ja haluaa, että tunteet kerrotaan puhumalla. Oskari taas ei osaa puhua tunteista. Heidin tapa kaivella toisen tunteita saa Oskarin menemään suorastaan lukkoon. Tämä ärsyttää Heidiä entisestään. Sitten Heidi saa kuulla omilta kavereiltaan asian Oskarin menneisyydestä. Se "katkaisee kamelin selän".
Oskari ja Heidi ovat kumpikin tehneet virheitä, jotka ovat edesauttaneet tilanteen kriisiytymistä.
Olet kyllä oikeassa siinä että kyllä soppaan tarvitaan aina kaksi. Tosin tässä tapauksessa toiselle kokille on varattu vain syyllisen rooli.
Jos napakymppiä ei olisi ollut niin se olisi jokin muu syy. Täysin kohtuuttomaan asemaan laitetaan toinen kun hänen oletetaan kertovan menneestä elämästä oleellisia tietoja. Miten ihmeessä kertoja voi määritellä mikä on se oleellinen tieto? Jos pitää jotain itsestään kertoa niin silloinhan kertoo varmasti asioista joita itse pitää tärkeänä. Vähäpätöisemmät asiat jäävät kertomatta tai asiat mitkä ovat jo unhoon jääneet.
Tavallaan ihminen ajetaan nurkkaan tuollaisella käytöksellä. Jos jotain asiaa ei muista tai se on merkitykseltään vähäinen niin toinen käsittää tällaisen käytöksen tahalliseksi valheeksi.
Sitä en tiedä miten tuo jamppa on omassa arvomaailmassa laittanut "napakymppi-harharetkensä" tärkeiden asioiden listalle mutta sen tiedän että jos "harharetkeä" ei olisi ollut niin silloin olisi löytynyt jokin muu turmiollinen tapahtuma menneisyydestä.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
-Miksi Heidin pöydällä on kullattu raamattu ja asunnossaan ala-astelaiselle tytölle tyypillistä rekvisiittaa kuten ilmapalloja?-Mitä yksisarvinen symboloi Heidille? Hänellä on FB:ssä kuvia, missä hän poseeraa yksisarvinen päästään sojottaen - hiusten ja meikin ollessa yksisarvisen "värikästä harjaa" muistuttava ja mainituissa ilmapalloissa on yksisarvisen kuvia.
Mistä Heidin faceprofiilin näkee?
Vierailija kirjoitti:
Miten Oskarin veli liittyy Oskarin ja Heidin avioliittoon?
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kahden ihmisen välinen huonosti toimiva dynamiikka, missä alkaa muodostua ääritoimintoja, jotka vahvistuvat kehässä.
Ei dynamiikan taakse voi paeta huonoa käytöstä. Sekä Katja että Heidi käyttäytyvät huonosti. Se ei selity dynamiikalla vaan huonoilla käytöstavoilla.
Vaikka heti alttarilla tuntuisi, että tästä ei tule mitään, niin silti toista kohtaan voi käyttäytyä kauniisti ja rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen minäkin mutta oletan että se liittyi aiemmin täällä huhuttuun että veli olisi kaksoisveli ja siinä olisi tapahtunut jotakin sekaannusta jossain vaiheessa mistä Heidi oli suuttunut?!
Vierailija kirjoitti:
Oma mielipiteeni on, että kolmannen kauden Mikon mukanaolo varmaan käänsi kelkan aika monelta osallistumista harkitsevalta. Itse ainakin päätin sitä vuorovaikutusta seuratessani, että en halua ottaa sitä riskiä että saisin yhtä pahasti passiivis-aggressiivisen kumppanin. Asiantuntijoilla ei yksinkertaisesti taida olla toimivia keinoja estää tällaisten (tai muilla tavoilla vaikeiden) ihmisten pääsyä mukaan. Mikkokin vaikutti alkuhaastattelussa täysin hyvältä ja kivalta ihmiseltä, mutta ohjelman loppuvaiheessa käytös oli aivan muuta. Olen kerran elämässäni erehtynyt myrkylliseen ihmissuhteeseen ja sain siinä pahoja vaurioita. Mikon käytös oli hyvin samanlaista kuin tällä eksälläni. En vain halua enää ikinä joutua kokemaan mitään vastaavaa, joten katson että en voi tähän ohjelmaan hakea mukaan.
Ohjelman konseptissa on siis oikeastaan yksi paha ongelma: kumppaniin sitoutuminen ja kaikkensa antaminen ovat toimivia ja parisuhdetta eteenpäinvieviä, hyvin tärkeitä asioita, mutta vain sellaisessa suhteessa jossa kumpikin osapuoli kykenee ottamaan vastuun omista virheistään ja käytöksestään. Jos kumppaniksi osuukin joku liian pahasti vastuutaan välttävä, sitoutuminen ja panostaminen muuttuvat pahoinvointia lisääviksi mekanismeiksi (koska ainoa mahdollinen terve teko tuollaisessa suhteessa on suhteen lopettaminen), ja silloin toinen osapuoli joutuu mahdottoman valinnan eteen: pitäisikö olla lojaali ohjelman konseptille kun on siihen mukaan lähtenyt, vai valitseeko suojella itseään ja mielenterveyttään vaikka siinä samalla pettää sekä asiantuntijat ja ohjelman tekijätiimin, että ohjelman katsojat.
En painottaisi noin paljon sitä, millaisia mukana olevat yksilöt ovat olleet.
Tietysti eri ihmisillä voi olla erilaiset parisuhdetaidot ja erilainen annos joustavuutta, mutta silti uskon, että jokseenkin jokainen ohjelmassa mukana ollut olisi jatkanut liittoaan, jos olisi sopiva match löydetty. (Että ei löydetty, siitä en syytä asiantuntijoita, vaan ehkä sopivaa ei vain hakijoissa ollut.) Kyllä, myös kammoamallesi Mikolle. Temperamentikkaan Heidin sijaan joku rauhallisempi ja pullantuoksuisempi tapaus, joka olisi oitis ihastunut myös Äijä-kissaan. Heidillä ja Mikolla oli sittenkin aika erilaiset elämäntyylit, ei juurikaan yhteisiä mielenkiinnon kohteita, eikä kumpikaan ollut valmis joustamaan.
Ja toisaalta moni niistä joiden liitot jatkuvat edelleen, olisi varmasti heittänyt hanskat tiskiin jonkun muun kanssa. Tai tullut jätetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen minäkin mutta oletan että se liittyi aiemmin täällä huhuttuun että veli olisi kaksoisveli ja siinä olisi tapahtunut jotakin sekaannusta jossain vaiheessa mistä Heidi oli suuttunut?!
Vai sellaistakin täällä on huhuttu. Kukahan hullu tänne näitä huhuja oikein suoltaa.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa siinä että kyllä soppaan tarvitaan aina kaksi. Tosin tässä tapauksessa toiselle kokille on varattu vain syyllisen rooli.
Jos napakymppiä ei olisi ollut niin se olisi jokin muu syy. Täysin kohtuuttomaan asemaan laitetaan toinen kun hänen oletetaan kertovan menneestä elämästä oleellisia tietoja. Miten ihmeessä kertoja voi määritellä mikä on se oleellinen tieto? Jos pitää jotain itsestään kertoa niin silloinhan kertoo varmasti asioista joita itse pitää tärkeänä. Vähäpätöisemmät asiat jäävät kertomatta tai asiat mitkä ovat jo unhoon jääneet.Tavallaan ihminen ajetaan nurkkaan tuollaisella käytöksellä. Jos jotain asiaa ei muista tai se on merkitykseltään vähäinen niin toinen käsittää tällaisen käytöksen tahalliseksi valheeksi.
Sitä en tiedä miten tuo jamppa on omassa arvomaailmassa laittanut "napakymppi-harharetkensä" tärkeiden asioiden listalle mutta sen tiedän että jos "harharetkeä" ei olisi ollut niin silloin olisi löytynyt jokin muu turmiollinen tapahtuma menneisyydestä.
Siinä mielessä olet oikeassa, että räjähdys olisi tapahtunut jostain muusta. Mutta kyse ei oikeastaan ole niistä tapahtumista vaan siitä, että Heidi ei koe heidän tunneyhteytensä olevan kunnossa ja sitten tulee räjähdys siellä ja toinen täällä. Jos se yhteys on kunnossa, asiat valuvat kuin vesi hanhen selästä. Nyt sitten aina joku pikkuasia läikyttää veden yli täyttyneestä astiasta.
Heidi kokee yrittäneensä luoda hyvää fiilistä laittamalla pullia, tarjoilemalla oluita, höpöttelemällä (sitä nyt vaan naisilta usein odotetaan), laittanut kasvonaamiota jne. Hän ei koe saaneensa palautetta eli tulleensa hyväksytyksi ilmeiden, kosketusten ja hymyjen tasolla. Sitten hän yrittää saada palautteen puheen tasolla eikä saa (kun yritti keskustella siinä keittiön pöydän ääressä). Sitten epäonnistuneen hyvällä yrittämisen mukana syntynyt epävarmuus, väsymys ja turhautuminen purkautuvatkin aggressiona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kahden ihmisen välinen huonosti toimiva dynamiikka, missä alkaa muodostua ääritoimintoja, jotka vahvistuvat kehässä.
Ei dynamiikan taakse voi paeta huonoa käytöstä. Sekä Katja että Heidi käyttäytyvät huonosti. Se ei selity dynamiikalla vaan huonoilla käytöstavoilla.
Vaikka heti alttarilla tuntuisi, että tästä ei tule mitään, niin silti toista kohtaan voi käyttäytyä kauniisti ja rakentavasti.
Tietysti. Omaa käytöstään pitää korjata ja pyytää anteeksi ylilyöntejään, mutta sekä Ollille että Heidille alkoi muodostua ongelmia tunneilmaisultaan pidäkkeisistä Katjasta ja Oskarista. Luonteiltaan Olli ja Heidi ja Katja ja Oskari olisivat olleet parempi paritus, jos ei katsota yhtään elämäntyyliä tai sellaisia seikkoja.
Aika kultaa muistot. Ensimmäisellä kaudella oli hirveän epävarma Miia, joka tunsi että häntä roikotetaan siinä kuuluisassa löysässä hirressä. Toisella kaudella oli keskenkasvuinen Roni tissitauluineen, tuotantotiimin jäsenen kanssa flirttaileva Jouni ja hänen piikikäs Mari-vaimonsa.
Ja lopputulos on joka kaudelta ollut sama - yksi yhä edelleen yhdessä oleva pari. Taitaa tälläkin kaudella käydä samoin.