Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Mä luulen, että Heidin ongelma ei ollut Napakymppi vaan se, että Oskari ei ollut kertonut siitä itse eikä halunnut puhua asiasta mökillä.
Heidi on epävarma. Epäilee ilmeisesti miehiä valehtelijoiksi. Ehkä taustalla on huonoja kokemuksia. Oli syy mikä tahansa, niin hän ei suhteuttanut asiaa tilanteeseen ja oli tosi tyhmää olettaa, että humalassa ja omien kavereiden läsnäollessa hän lähtee luultavasti tyylilleen uskollisena eli hyökkäävästi tivaamaam asiaa juhannusmökillä. Kukaan järkevä ei lähde mukaan tuollaiseen ”keskusteluun”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka edes hakevat mukaan formaattiin, joutuvat heti alussa kertomaan ovatko aiemmin osallistuneet tosi-tv:n.
Tämän viestin alapeukuttajat voivat talvella käydä itse katsomassa tiedot, jotka kerätään mukaan hakevilta (jos ohjelmasta vielä tehdään uusi tuotantokausi). Ne on netissä nähtävillä.
Kannattaa tutkia asioita....
Niin? No ilmeisesti muihin tosi tv -sarjoihin osallistuminen ei ole tuotannon puolesta este EA osallistumiselle, kun kerran Oskarikin tuli valituksi "järkyttävästä" historiastaan huolimatta -> Napakymppi ei asiantuntijoiden mielestä siis ole maailmanloppu. Ja varmasti he kyselevät paljon muitakin sellaisia asioita, joita ei kuitenkaan välttämättä halua/muista/koe tarpeelliseksi kertoa uudelle kumppanille.
Eli siis ainoa, jolle Napakymppi on ongelma, on Heidi itse. Heidin kateellisille kavereille ongelma taisi pikemminkin olla se, että Heidillä ylipäätään on mies. Ihan sama kuka Heidin aviomieheksi olisi päätynyt, niin kaikista niistä olisi varmasti löytynyt jokin pilkattava ja selän takana alentuvasti hihiteltävä piirre.
Eihän Heidiä käsittääkseni häirinnyt sinänsä Napakymppi, vaan se ettei Oskarille tv-ohjelman teko ollutkaan ainutkertainen kokemus. Näin ainakin käsitin siitä terapeutin luona käynnistä.
Mikäpä se Heidille ei ongelma olisi.. 😅
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että Heidin ongelma ei ollut Napakymppi vaan se, että Oskari ei ollut kertonut siitä itse eikä halunnut puhua asiasta mökillä.
Heidi on epävarma. Epäilee ilmeisesti miehiä valehtelijoiksi. Ehkä taustalla on huonoja kokemuksia. Oli syy mikä tahansa, niin hän ei suhteuttanut asiaa tilanteeseen ja oli tosi tyhmää olettaa, että humalassa ja omien kavereiden läsnäollessa hän lähtee luultavasti tyylilleen uskollisena eli hyökkäävästi tivaamaam asiaa juhannusmökillä. Kukaan järkevä ei lähde mukaan tuollaiseen ”keskusteluun”.
Jos minä olisin Oskari, niin ei minulle ainakaan olisi tullut edes pieneen mieleen kertoa napakympistä. Koska pitäisin sitä itse niin yhdentekevänä asiana, että en tulisi edes ajatelleeksi, että joku haluaisi asiasta nyt vuosia myöhemmin tietää.
Ja jos puolisoni sitten alkaisi aiheesta raivoamaan mökillä, jossa on lukuisia hänen kavereita paikalla ja läsnä, niin en varmasti suostuisi selvittämään ja puimaan asiaa niiden muiden, minulle vieraiden ihmisten läsnäollessa. Kuten en pui muitakaan riitoja muiden kuullen. Sitä vähemmän jos olisin itse tai puoliso olisi ottanut alkoa. Kännissä en selvitä yhtään riitaa.
Kukaan järkevä ei tosiaan lähde tuollaisella mökkireissulla mukaan tuollaiseen "keskusteluun", kuten sanoitkin. Ja minusta on ihan vietävän epäreilua Heidiltä, että sellaista yrittää vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka edes hakevat mukaan formaattiin, joutuvat heti alussa kertomaan ovatko aiemmin osallistuneet tosi-tv:n.
Tämän viestin alapeukuttajat voivat talvella käydä itse katsomassa tiedot, jotka kerätään mukaan hakevilta (jos ohjelmasta vielä tehdään uusi tuotantokausi). Ne on netissä nähtävillä.
Kannattaa tutkia asioita....
Niin? No ilmeisesti muihin tosi tv -sarjoihin osallistuminen ei ole tuotannon puolesta este EA osallistumiselle, kun kerran Oskarikin tuli valituksi "järkyttävästä" historiastaan huolimatta -> Napakymppi ei asiantuntijoiden mielestä siis ole maailmanloppu. Ja varmasti he kyselevät paljon muitakin sellaisia asioita, joita ei kuitenkaan välttämättä halua/muista/koe tarpeelliseksi kertoa uudelle kumppanille.
Eli siis ainoa, jolle Napakymppi on ongelma, on Heidi itse. Heidin kateellisille kavereille ongelma taisi pikemminkin olla se, että Heidillä ylipäätään on mies. Ihan sama kuka Heidin aviomieheksi olisi päätynyt, niin kaikista niistä olisi varmasti löytynyt jokin pilkattava ja selän takana alentuvasti hihiteltävä piirre.
Sähän oot kuin Heidi! Teet olettamukset ja hyökkäät! Ihan tiedoksi, minä olen Oskarin puolella. Kirjoitin viestini puolueettomasti.
Eli tuotannolla on tieto Napakympistä. Joku kirjoitti täällä aiemmin, että Oskari olisi salannut sen tuotannolta.
Mitä muka hyökkään ja oletan? Ihan asiallisesti keskustelen aiheesta. Ihmettelin vain, että mitä väliä sillä on että tuotanto tietää Napakympistä? Tuotanto varmasti tietää Oskarista paljon muitakin asioita, joita ei ole Heidille kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tota Katjaa. Miten voi olla noin laskelmoiva. Ei halua antaa Ollille vääriä signaaleja. Ilmeisesti hän on heti päättänyt, että tuo mies ei kelpaa, mutta pelinaisena jaksoi vetää häät naureskellen läpi.
Ei kai nyt mitään kemiaa edes synny ilman kosketusta. En kyllä itse ole ikinä ollut tilanteessa, missä odotellaan ”kipinää”, jos se vaikka tulisi jostain. Nimenomaan se koskettaminen ja fyysinen läheisyys tuo sen kipinän. Tuolla tyylillä on kyllä sulkenut Ollin niin ulkopuolelle. Seuraavassa jaksossa tuli vielä sekin ilmi, että Katja ei tykkää kun ollaan käsi kädessä. Nyt ymmärrän sen lampsimisen siellä Prahassa, Katja pari metriä Olli perässä. Kun ei tykkää kävellä käsi kädessä.
Olli, olet ansainnut parempaa. Taatusti ensi kesä on Rakkauden Kesä sinulle. Olet hieno ja henkevä mies ja moni nainen arvostaisi sinua. Big hug ❤️.
Kemia ei synny vasta kosketuksesta. En ole eläissäni halannut miestä, jota en ole tosi paljon halunnut jo ennen ensimmäistäkään kosketusta.
No huh! Me halataan työpaikallakin usein ja kavereitten kanssa ja taputellaan selkään ja kosketetaan töissäkin olkapäähän jne. Se on normaalia ihmisten välistä toimintaa. Halaililu ei ole kammottavaa tai vaadi seksuaalista kipinää. Kylläpä sinulla on tylsä ja yksioikonen elämä.
No huh, halailu on sitten varmaa tehnyt sinusta noin kivan ihmisen.
Hah, ostin cmoren kuukaudeksi, että pääsen katsomaan sen paljon puhutun jakson. Jes!
Olen muutamia kausia ohjelmaa seurannut. Erityisesti kahden henkilön käytös on ollut arvaamatonta, toista mitätöivää, ahdistavaa ja raivokohtauksiltaan täysin suhteetonta. Näiden jäljiltä jo 5 viikkoa ehtii hajottamaan hyväsydämisen, avoimin mielin mukana olevan kumppanin: Mikko (kumppani oli Heidi) ja nyt Heidi.
Myös Rosan käytös oli julmaa. Onneksi Eetu ei ilmeisesti syyllistynyt itse ja selvisi vähin vaurioin.
Persoonallisuushäiriöistä kärsii ainakin joka kymmenes. Tiettyyn häiriöön kuuluu myös hurmaava, valloittava olemus, joka on vain yksi naamio. Eivät edes psykiatrit osaa yksioikoisesti ja helposti heitä diagnosoida niin kuinka voisi tuotantotiimikään...
Aluksi pidin Oskarista, mutta jaksojen myötä olen alkanut todella inhoamaan häntä. Tämä pari on siis niin epäonnistunut. Heidillä on juu ikäviä tapoja kummuten jostain epävarmuudesta (ehkä kaatuneista entisistä miessuhteista).
Mutta Oskari, hän tuntuu oikein kiusaavan ja yllyttävän Heidiä tuossa asiassa jotenkin narsistisesti. Hän ei sano suoraan mitään kamalaa tai raivoa tai tee itsestään selkeää ikävää ihmistä, mutta kaikin tavoin vastailee asioihin mahdollisimman Heidiä alistava tavalla.
Hän antaa Heidin ja katsojien ymmärtää että kaikki mitä Heidi tekee on jotenkin sekoa ja väärin. Oskari ei halua koskaan puhua mistään, Oskari on aina hölmistynyt uhri. Se saa Heidin yrittämään yhä epätoivoisemmin saada jotain hyvää irti.
Oskari ei voi kehua vaimoa enää kuukauden jälkeen kauniiksi, vaimo joka selvästi tarvitsisi jotain hyvää Oskarin suusta ja kehuu miestään, on hääpäivänä otetussa kuvassa Oskarista on vain "ihan ookoo". Tämä vain yksi juttu, mutta siis jatkuvatihan tuo Oskari vastaa mahdollisimman laimeasti ja ikävästi kun Heidi silmät sädehtien kertonut jotain kivaa.
Tuollainen todella saa sen epävarman ihmisen käyttäytymään vaan epävarmemmin ja "ailahtelevaisemmin".
Heidi olisi tarvinnut jonkun selkeästi, avoimesti kommunikoivan tasaisesti rakkauttaan näyttävän miehen, joka ottaa kainaloon ja pussaa ja kehuu pyytämättä kauniiksi. Ja istuu tarvittaesa pöydän ääreen keskustelemaan. Ja puhuu! Heidi vaikuttaa sellaiselta, että se rauhottaisi häntä ja ei varmaan enää kohta olisi kalastelemassa niitä kehuja ja voisi alkaa vaan nauttia hetkestä.
Outoa muuten miten osa näki ihme negatiivisia piilomerkityksiä mummin kommentissa, ymmärsin sen niin että rakkaudella mummi vaan muistutti että hänwn luonaan voisi olla enemmänkin. Mummille olisi varmaan sopiva määrä vaikka jos Heidi asuisi siellä, eli ei oikein ikinä tarpeeksi.:)
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa sivua 1. Ensimmäinen kommentti: "Oskarihan on ollut Napakympissä. Ei sellainen mies voi olla tosissaan. Ero tulee." Kuka nämä on kirjoittanut ja ketkä tykänneet aika lailla? Ihmetyttää, että se on ensimmäinen viesti tästä aiheesta???
Joku jota asia kosketti todella paljon!?
Kukahan se voisi olla?
Niinpä.
Mä en ainakaan muista kaikenmaailman NAPAKYMPIN osallistujia, siis ehkä viikon tai kaksi, mutta että vuosia?? Kuka muistaa tuollaisia? Ja sellainen harvinaisuus, joka todella muistaa jonkun herra A:n vuosien takaa, on sattumalta vielä tämän napakymppimiehen uuden ensitreffit alttarilla- vaimon kaveri. Kuulostaa hieman epäuskottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tietoiskusta mutta miten liittyy tähän? Napakymppi ei ole tosi-tv:tä.
Onko varmaa, että Heidi todella suuttuu Napakympistä, vai onko se ”Oskarihullun” keksintöä...
Heidi, tiedän että luet kaikki nämä keskustelut. Tunnistan sinussa paljon samoja piirteitä kuin exässäni. Elämä hänen kanssaan oli raskasta, kun ei koskaan voinut tietää mistä toinen seuraavaksi suuttuu.
Erosin hänestä kymmenen vuotta sitten. Hän ei ole vieläkään löytänyt pysyvää uutta suhdetta, yrityksiä on ollut. Hänessä ei kuulemma ole mitään vikaa, hän vaan törmää aina idiootteihin ja hankaliin tapauksiin. Eli hän on poistanut itsensä siltä puolelta yhtälöä, mistä ratkaisu löytyisi.
Heidi, toiset ihmiset ovat sinulle peili, ja lukemalla nämä kommentit löydät avaimen onnellisempaan elämään.
Itsetutkiskelusta kaikki lähtee, vaikka se kipeää tekeekin. Ja sitten on vielä se käytöksen muuttaminen. Kovan työn takana. Kaikki eivät siihen pysty.
Jotkut ovat yksin koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi pidin Oskarista, mutta jaksojen myötä olen alkanut todella inhoamaan häntä. Tämä pari on siis niin epäonnistunut. Heidillä on juu ikäviä tapoja kummuten jostain epävarmuudesta (ehkä kaatuneista entisistä miessuhteista).
Mutta Oskari, hän tuntuu oikein kiusaavan ja yllyttävän Heidiä tuossa asiassa jotenkin narsistisesti. Hän ei sano suoraan mitään kamalaa tai raivoa tai tee itsestään selkeää ikävää ihmistä, mutta kaikin tavoin vastailee asioihin mahdollisimman Heidiä alistava tavalla.
Hän antaa Heidin ja katsojien ymmärtää että kaikki mitä Heidi tekee on jotenkin sekoa ja väärin. Oskari ei halua koskaan puhua mistään, Oskari on aina hölmistynyt uhri. Se saa Heidin yrittämään yhä epätoivoisemmin saada jotain hyvää irti.
Oskari ei voi kehua vaimoa enää kuukauden jälkeen kauniiksi, vaimo joka selvästi tarvitsisi jotain hyvää Oskarin suusta ja kehuu miestään, on hääpäivänä otetussa kuvassa Oskarista on vain "ihan ookoo". Tämä vain yksi juttu, mutta siis jatkuvatihan tuo Oskari vastaa mahdollisimman laimeasti ja ikävästi kun Heidi silmät sädehtien kertonut jotain kivaa.
Tuollainen todella saa sen epävarman ihmisen käyttäytymään vaan epävarmemmin ja "ailahtelevaisemmin".
Heidi olisi tarvinnut jonkun selkeästi, avoimesti kommunikoivan tasaisesti rakkauttaan näyttävän miehen, joka ottaa kainaloon ja pussaa ja kehuu pyytämättä kauniiksi. Ja istuu tarvittaesa pöydän ääreen keskustelemaan. Ja puhuu! Heidi vaikuttaa sellaiselta, että se rauhottaisi häntä ja ei varmaan enää kohta olisi kalastelemassa niitä kehuja ja voisi alkaa vaan nauttia hetkestä.Outoa muuten miten osa näki ihme negatiivisia piilomerkityksiä mummin kommentissa, ymmärsin sen niin että rakkaudella mummi vaan muistutti että hänwn luonaan voisi olla enemmänkin. Mummille olisi varmaan sopiva määrä vaikka jos Heidi asuisi siellä, eli ei oikein ikinä tarpeeksi.:)
Tämä kommentti ei kai oikeasti voi olla keneltäkään muulta kuin Heidiltä itseltään.
Jos ja kun näin on, on surullista huomata, että itsetutkiskelua ei ole ollenkaan. Muuri on vain vastassa. Kaikki on toisten syytä.
Toiset jäävät ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutamia kausia ohjelmaa seurannut. Erityisesti kahden henkilön käytös on ollut arvaamatonta, toista mitätöivää, ahdistavaa ja raivokohtauksiltaan täysin suhteetonta. Näiden jäljiltä jo 5 viikkoa ehtii hajottamaan hyväsydämisen, avoimin mielin mukana olevan kumppanin: Mikko (kumppani oli Heidi) ja nyt Heidi.
Myös Rosan käytös oli julmaa. Onneksi Eetu ei ilmeisesti syyllistynyt itse ja selvisi vähin vaurioin.Persoonallisuushäiriöistä kärsii ainakin joka kymmenes. Tiettyyn häiriöön kuuluu myös hurmaava, valloittava olemus, joka on vain yksi naamio. Eivät edes psykiatrit osaa yksioikoisesti ja helposti heitä diagnosoida niin kuinka voisi tuotantotiimikään...
Minuakin on noiden kolmen mainitsemasi käytös hämmentänyt ja ahdistanut, kun sitä on ruudulta seurannut. Mielestäni on aika samantekevää, onko kyse persoonallisuushäiriöstä vai ei. Olennaista on se, että tuollainen käyttäytyminen vaurioittaa toista osapuolta, vaikka tämä itse käyttäytyisi hyvin. Itse asiassa vauriot voivat olla sitä vaikeampia, mitä hyväntahtoisempi ja joustavampi ihminen vastapuolella on.
Uskon tuonkin, että vahingollisesti regoivia ihmisiä voi olla täysin mahdotonta seuloa pois ohjelman osallistujajoukosta. Siinä pitäisi alkaa testata hakijoita jotenkin niin, että heidät laitetaan yllättävään ja psyykkisesti haastavaan, keinotekoiseen tilanteeseen ja katsotaan miten henkilö reagoi. En tiedä olisiko sellainen eettistä. Tosin senkin voi nähdä eettisesti harmaan alueen toimintana, että pahaa-aavistamaton hyvästä avioliitosta haaveileva ihminen naitetaan kumppanille, jonka kanssa ei oikeastaan ole mahdollista onnistua, teki niin tai näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Rosan käytös oli julmaa. Onneksi Eetu ei ilmeisesti syyllistynyt itse ja selvisi vähin vaurioin.Persoonallisuushäiriöistä kärsii ainakin joka kymmenes. Tiettyyn häiriöön kuuluu myös hurmaava, valloittava olemus, joka on vain yksi naamio. Eivät edes psykiatrit osaa yksioikoisesti ja helposti heitä diagnosoida niin kuinka voisi tuotantotiimikään...
Minuakin on noiden kolmen mainitsemasi käytös hämmentänyt ja ahdistanut, kun sitä on ruudulta seurannut. Mielestäni on aika samantekevää, onko kyse persoonallisuushäiriöstä vai ei. Olennaista on se, että tuollainen käyttäytyminen vaurioittaa toista osapuolta, vaikka tämä itse käyttäytyisi hyvin. Itse asiassa vauriot voivat olla sitä vaikeampia, mitä hyväntahtoisempi ja joustavampi ihminen vastapuolella on.
Uskon tuonkin, että vahingollisesti regoivia ihmisiä voi olla täysin mahdotonta seuloa pois ohjelman osallistujajoukosta. Siinä pitäisi alkaa testata hakijoita jotenkin niin, että heidät laitetaan yllättävään ja psyykkisesti haastavaan, keinotekoiseen tilanteeseen ja katsotaan miten henkilö reagoi. En tiedä olisiko sellainen eettistä. Tosin senkin voi nähdä eettisesti harmaan alueen toimintana, että pahaa-aavistamaton hyvästä avioliitosta haaveileva ihminen naitetaan kumppanille, jonka kanssa ei oikeastaan ole mahdollista onnistua, teki niin tai näin.
Kirjoitat asiaa.
Tunnistamisessa on avainasemassa henkilön puheiden, esiintymisen ja vuorovaikutuksen ristiriita siihen, mitä tosiasiallisesti hänen elämässään on tapahtunut ja miltä hän muiden silmissä näyttäytyy. Tässäkin ovat omat haasteensa, koska tietyntyyppinen ihminen aiheuttaa joko tiedostamatonta tai tiedostettua pelkoa lähipiirissä, jolloin totuus ei välttämättä paljastu sitäkään kautta. Nämä ihmiset ovat kuitenkin todella vaarallisia ja erityisesti kilteille, parisuhteesta avoimesti ja aidosti haaveileville ihmisille.
Toisaalta muiden ihmisten ja / tai olosuhteiden syyttäminen kaikesta samaan aikaan omaa hyväntahtoisuuttaan ja kultaisuuttaan korostaen pitäisi olla asiantuntijoille selkeä hälytyskello. Sen pitäisi joko johtaa hylkäämiseen jatkosta taikka elämänvaiheiden ja puheiden sekä käytöksen välisten mahdollisten ristiriitojen erityistarkasteluun.
Heidi ja Oskari lähtevät yhdessä Tukholmaan kesäreissulle.
Lopputulos: Heidi haluaakin yllättäen olla erillään, jättää Oskarin yksin ja lähtee kiertelemään putiikkeja. Ja Oskari kiltisti odottaa kaupan ulkopuolella ja yrittää keksiä itselleen tekemistä. Ja kameroille puhuu kauniisti Heidistä ja toivoo tämän löytävän itselleen kaikkea kivaa, vaikka kasvoista paistaa ärsytys ja turhautuminen.
Tuo mies ansaitsee mitalin. Itsehän olisin lähteny ensimmäisellä lautalla takaisin Suomeen ja jättänyt tuon vänisijän oman onnensa nojaan.
Eiii Heidi miksi?! Heidihän on herkkä ihminen ja reagoi nyt ilmeisesti turhan voimakkaasti napakymppiasiaan. Herkkä ihminen voisi yrittää muistaa, että toisillakin on tunteet, ja veikkaan että uudessa jaksossa Heidi loukkaa Oskarin tunteita ja pahasti. Oskarin, joka tahallaan ei ole Heidiä loukannut. (Napakymppi kuuluu menneisyyteen eikä siihen varmasti tulevia puolisoitaan loukatakseen aikoinaan osallistunut).
Vierailija kirjoitti:
Heidi ja Oskari lähtevät yhdessä Tukholmaan kesäreissulle.
Lopputulos: Heidi haluaakin yllättäen olla erillään, jättää Oskarin yksin ja lähtee kiertelemään putiikkeja. Ja Oskari kiltisti odottaa kaupan ulkopuolella ja yrittää keksiä itselleen tekemistä. Ja kameroille puhuu kauniisti Heidistä ja toivoo tämän löytävän itselleen kaikkea kivaa, vaikka kasvoista paistaa ärsytys ja turhautuminen.
Tuo mies ansaitsee mitalin. Itsehän olisin lähteny ensimmäisellä lautalla takaisin Suomeen ja jättänyt tuon vänisijän oman onnensa nojaan.
Lisäksi Oskarin ainut toive oli Wasalaivalla käynti, joka ei toteutunut. Todnäk Heidiä se ei kiinnostanut eikä suostunut lähtemään. Olihan se Heidin mukaan "ihan eri suunnalla" mutta eri suunnalla mistä? Åhlensin alesta? Kyllä sinne olisi taksilla varmaan nopsaan suhauttanut jos olis halunnut.
Tähän ketjuun on kirjoitellut runsaasti eräs henkilö, joka väittää olevansa tuotannossa mukana (näillä sanoilla). Ja tekee kaikenlaisia "paljastuksia" Oskarista, koska on "tuotannossa mukana ja tietää". Eiköhän kyseessä ollut tuo samainen outo tyyppi, joka väitti Oskarin salanneen asian tuotannolta. Tai ehkä Oskari salasi asian häneltä, niin hän väitti, että "salasi tuotannolta".