Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
3761/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Katja tarkoitti sillä, että edes yhteiset piirteet Ollin kanssa eivät ole yhdistäviä? Tästä olisin halunnut kuulla lisää.

"Me ollaan jonkun verran samanlaisia...et se meiän samanlaisuus on huono juttu, mut tavallaan ---ne meiän erilaisuudetkin on sellasia, että ne ei kohtaa."

Katja käytti sanaa "ollaan eri maailmoista". En usko, että hän tarkoitti sllä pelkästään Ollin herkkyyttä, vaan myös paljon muuta. 

Tästä on tullut viitteitä. Ollin kirjava kauppakassi ei kelvannut, koska se oli eri maailmasta kuin Katjan hillitty yksivärinen kassi. Kyse on luokkaeroista ja mausta. Ollin viinimakukaan ei ole Katjalle tarpeeksi hienostunut; pitää osata arvostaa jotain muuta kuin rieslingiä. Ollin maulla ja tulotasolla  sisustettu koti oli Katjan mielestä vain tyydyttävä, seiska puoli. Olli ei katso samanlaisten tuulipukujen edustavan huonoa makua, toisin kuin Katja.

Viittasi varmaan myös Ollin kaveripiiriin. Sekin on osittain "eri maailmoista" kuin Katja.

3762/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katja ja Olli on ihan selkeä tapaus. Olli ei ole seksikäs Katjan mielestä. Ei ole sitä seksuaalista vetovoimaa. Sitä joko on tai ei. Nyt ei ole.

Ollin habitukseen auttaisi parran ajo ja siistit farkut.

Sekä Itsevarmuutta lisää ja hiusten leikkaus!

Australian versiossa yksi vaimo talutti tuoreen miehensä parturiin, eikä meinannut saada näppejään irti hänestä sen jälkeen. Tässä tapauksessa ei mahtaisi aivan auttaa...

Niinpä. Mun mielestä Ollin hiukset olisivat ihan ok, jos muu olemus ja elekieli olisi jotenkin maskuliinisempi. Olen itse seurustellut useammankin pitkätukan kanssa ja se voi olla hyvinkin viehättävää myös miehellä, jos olemus on kohdillaan.

Ollille löytyy varmasti ottajia tämän ohjelman jälkeen juuri tuollaisena kuin hän on, Katja nyt vaan on väärä tyyppi.

M35

Ootko sä homomies? Olli on hyvin naisellinen, ja ymmärrän miksi Katjaa ei kiinnosta. Katja haluaa miehen joka pystyy pitämään hänen puoliaan.

Niin... Olli on varmasti mukava ja ihana ihminen, mutta monestikaan se ei parisuhteessa riitä. Minun on hirveän vaikea kuvitella kipinää Ollin kaltaisen miehen ja naisen välillä, mutta kyllä se oikea joskus varmasti Ollillekin löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3763/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesusonherra kirjoitti:

Käyttäjä22033 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään, mutta mulla tulee Heidistä mieleen itseni ja naispuoleiset kaverini lukioikäisenä ja lukioikäisen seurustelusuhteissa. 

Juurikin näin... ei missään nimessä aikuisen nelikymppisen käytöstä.

Juu, tuo käytös on toisaalta ihan ymmärrettävää jos ei ole juurikaan edellisiä parisuhde kokemuksia. Silloin ikäänkuin "aloittaa" siitä vaiheesta milloin ihmiset normaalisti alkavat seurustelemaan kuten teini-ikäisinä.

61-vuotias anoppini alkoi alkoi ns. "elämään nuoruuttaan" pari vuotta sitten. Alkoi ryyppäämään ja käymään kapakoissa. Löysi itselleen 70-vuotiaan miesystävän (appiukon lisäksi!) puolisen vuotta sitten ja ovat yhdessä kuin pahimmat teini-ikäiset. Ryyppy käy ja riitelyt yms. käytös on kuin teini-ikäisiltä. Hän on muuttanut aikoinaan pois kotoa vasta 30-vuotiaana ja ollut omien sanojensa mukaan vain yhden miehen kanssa koko elämänsä, ei edes seksiä kenenkään muun kanssa (älkää kysykö miksi tiedän asioita anoppini seksielämästä!). Nyt hän on "herännyt" ja omalla tavallaan "seurustelee" / "tapailee" ensimmäistä kertaa elämässään. Heidi on kutakuinkin samassa tilanteessa. En usko että hänellä on juurikaan kokemuksia vakavista suhteista jos ei kerta ole edes asunut koskaan avoliitossa.

Muistan erään tutkimuksen jossa todettiin että mikäli ihminen ei ennen 28-ikävuottaan ole ollut yhdessäkään VÄHINTÄÄN puoli vuotta kestäneessä parisuhteessa, hän ei tule siinä koskaan onnistumaan. Tässä voi olla perää. Ei pitäisi yrittää luoda / elää parisuhdettä väkisin. Se ei ole kaikkia varten vaikka sitä luulisi haluavan.

Se on kyllä mahtavaa että nimimerkki "jeesusonherra" tietää parisuhdeasiat paremmin kuin tämän ohjelman koulutetut parisuhdeasiantuntijat

Vierailija
3764/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oskari on todella passiivis-aggressiivinen. Näennäisesti hyväkäytöksinen ja kohtelias, mutta haukkuu Heidiä kameralle, mm. siitä kuvaamisesta instagramiin jne. Onko se sanonut Heidille suoraan, että toivoisi että toinen kuvaisi vähemmän ja keskittyisi enemmän nykyhetkeen?

Vaikuttaa kovasti siltä ettei Oskari kykene puhumaan tunteistaan tai ajatuksistaan tai toiveistaan, ja sitten ne asiat vuodatetaan kameralle aivan kuten Rosa teki viime vuonna. Heidi on epävarma, eikä saa mitään tartuntapintaa Oskarin ajatuksiin. Oskari on epälojaali, kun ei kerro ajatuksistaan tuoreelle vaimolleen vaan pelkästään kameralle.

Sitäpaitsi tapa että vaikeat asiat jätetään kokonaan käsittelemättä, näyttää olevan Oskarille ominaista. Heidillä on paljon erilaisia tunteita jotka ahdistavat Oskaria, mutta mies ei sano yhtään mihinkään mitään. Miten sellaisen kanssa voi toimia?

Kyllä Oskari on sanonut useamman kerran siitä kuvauksesta, klipeissä oli heitto kirkon portailla Hgissä (Heidi kysyi hermostutko jo sähläykseen kun kuvasi heidän mansikoitaan ja Oskari sanoi joo, Oskari huokaisi kun makkaroita piti kuvata, antoi ymmärtää ettei ymmärtänyt Nuuksiossa miksi piti ottaa kuvaa Heidistä "niinkuin olisi yksin paikalla" jne). Ja Heidi tuntuu räjähtelevän silmille, Oskari pitää häntä arvaamattomana, on tämän sanonut. Miten helppo sellaisessa tilanteessa on alkaa avautumaan?

Vierailija
3765/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että Olli ei ole fyysisesti monenkaan naisen unelma, valitettavasti. Vaikka Olli on miten symppis, hyvä keskustelemaan, fiksu jne. Ei se pikkumyy-tukka ja pyöreät lasit vaan kovin moneen naiseen vetoa. Niinkuin joku tuolla kirjoitti, Katja ei tunne seksuaalista vetovoimaa Ollia kohtaan. Niin se vaan on.

Edelleenkin olen valitsijatiimiltä tietoa vailla siitä, millä tavalla ja kuinka paljon he testaavat hakijoiden ulkonäkömieltymyksiä, koska niillä näyttää tässäkin tapauksessa olevan ratkaiseva merkitys, vaikka se haluttaisinkin kieltää. Totuushan on kuitenkin se, että tuntemattomassa henkilössä sinä ensimmäisenä kiinnität huomion ulkonäköön ja habitukseen, siinä täytyy olla jotakin kyseiseen henkilöön vetoavaa ja miellyttävää, mutta se vaihteleekin sitten henkilöstä henkilöön, jokaisella on omat kriteerinsä.

Vierailija
3766/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oskari on todella passiivis-aggressiivinen. Näennäisesti hyväkäytöksinen ja kohtelias, mutta haukkuu Heidiä kameralle, mm. siitä kuvaamisesta instagramiin jne. Onko se sanonut Heidille suoraan, että toivoisi että toinen kuvaisi vähemmän ja keskittyisi enemmän nykyhetkeen?

Vaikuttaa kovasti siltä ettei Oskari kykene puhumaan tunteistaan tai ajatuksistaan tai toiveistaan, ja sitten ne asiat vuodatetaan kameralle aivan kuten Rosa teki viime vuonna. Heidi on epävarma, eikä saa mitään tartuntapintaa Oskarin ajatuksiin. Oskari on epälojaali, kun ei kerro ajatuksistaan tuoreelle vaimolleen vaan pelkästään kameralle.

Sitäpaitsi tapa että vaikeat asiat jätetään kokonaan käsittelemättä, näyttää olevan Oskarille ominaista. Heidillä on paljon erilaisia tunteita jotka ahdistavat Oskaria, mutta mies ei sano yhtään mihinkään mitään. Miten sellaisen kanssa voi toimia?

Minusta Oskari on sanonut Heidillekin siitä jatkuvasta kuvaamisesta. Ainakin makkaranpaistotilanteessa sanoi. Joskus Heidi on kysynyt 'meneeks sulla hermot', ja Oskari on vastannut että menee. Ja kai sitä nyt voi kehonkielestäkin lukea, että toista vituttaa jatkuva kuvien räpsiminen.

Vierailija
3767/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin just, että asumme Heidin kanssa samalla kadulla ja tiedän talon.

Onko se jossain Haukilahden alueella?

Vierailija
3768/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin minä olen elämässäni tehnyt kaikenlaista vähän typerää, joka hävettää jälkikäteen (en mitään kriminaalia enkä toisia satuttavaa, mutta noloja juttuja). En ole ollut napakympissä, mutta jos olisin ollut, niin jälkikäteen se hävettäisi ja nolottaisi minua enkä olisi kauhean halukas asiaa vatvomaan. Se olisi minulle täysin merkityksetön ja nolo menneisyyden päähänpisto, jonka haluaisin mieluiten jo unohtaa, että miksi sinnekin minun piti mennä. Jos joku uusi kumppani tekisi siitä ison numeron niin hohhoijaa, en tietäisi mitä tehdä. Menneisyyttä en voisi muuttaa, mutta kun en ihan aidosti näkisi itse mitään syytä siinä vatvomisessa eikä minulla olisi edes mitään sanottavaa niin merkityksettömästä päähänpistosta, niin tulisin hulluksi jos sitä pitäisi vatvoa ja vatvoa kun ei se edes sille toiselle kuulu mitenkään se menneisyyteni asia.

Jos Oskari häpeäisi silmät päästään aika hiljattain tekemäänsä humoristista asiaa, niin kannattaisi varmaan jutella asia auki 5 vuoden terapiassa. Nutta ei hän häpeä, hän on vaan puhumaton.

Mitä taas vatvomiseen tulee, niin asioita ei tarvitse vatvoa, ne voi vaan kertoa. Jopa lyhyesti, jos osaa. Jos sulla on tapana mennä tiloihin ja jumittaa jankkaamaan asioita, niin siinä tapauksessa kannattaakin varmasti vaieta.

Vierailija
3769/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että Olli ei ole fyysisesti monenkaan naisen unelma, valitettavasti. Vaikka Olli on miten symppis, hyvä keskustelemaan, fiksu jne. Ei se pikkumyy-tukka ja pyöreät lasit vaan kovin moneen naiseen vetoa. Niinkuin joku tuolla kirjoitti, Katja ei tunne seksuaalista vetovoimaa Ollia kohtaan. Niin se vaan on.

Edelleenkin olen valitsijatiimiltä tietoa vailla siitä, millä tavalla ja kuinka paljon he testaavat hakijoiden ulkonäkömieltymyksiä, koska niillä näyttää tässäkin tapauksessa olevan ratkaiseva merkitys, vaikka se haluttaisinkin kieltää. Totuushan on kuitenkin se, että tuntemattomassa henkilössä sinä ensimmäisenä kiinnität huomion ulkonäköön ja habitukseen, siinä täytyy olla jotakin kyseiseen henkilöön vetoavaa ja miellyttävää, mutta se vaihteleekin sitten henkilöstä henkilöön, jokaisella on omat kriteerinsä.

Valokuvista ei voi arvioida mitään, joten yhteensopivuutta ei voi sillä testata. Ollikin on fotoissa ihan hyvännäköinen tapaus.

Vierailija
3770/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sarja on näinä muutamana Suomen kautenaan todellakin avannut sen, MIKSI osa naisista on ikisinkkuja tahtomattaan.

Voin esim. sanoa että mun sukulais- ja tuttavapiirissä ei olisi yhtäkään parisuhteessa olevaa naista jos olisivat yhtä ehdottomia kuin tuo Heidi. Jokaikisen miehessä on jotain huonoa menneisyydessä tai tälläkin hetkellä jotain mistä nainen ei todellakaan tykkää.

Jonkin verran Maajussille morsian on avannut sitä, miksi maaseudulla on niin paljon yksinäisiä miehiä. Mutta EA on ollut kyllä tajunnan räjäyttävä tässä suhteessa.

Vierailija
3771/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään tajunnut, että miksi Heidi oli kirjoittanut siihen kirjeeseensä "herra A:lle", jos hän ei kerran tiennyt Napakympistä! Mitä tuo herra A sitten tarkoitti?

Olisiko Heidi jotenkin leikkisästi viitannut kirjeessä Napakymppiin, koska siinähän on sama asetelma kuin Ensitreffeissä ettei tulevaa natkakumppania tai aviopuolisoa ole nähnyt etukäteen. Järkyttyi sitten kun viittaus osoittautuikin todeksi.

Mitta en kyllä ymmärrä. Jos puolisoa etsii lähempänä neljää kymmentä, niin ei voi olettaa ettei toisilla ole mitään parisuhde/ deittailuhistoriaa takana. Onko tuolla muutkaan parit käyneet läpi kaikki entiset suhteensa tai kerrotu osallistuneen näin ja näin monille sokkotreffeille, käyneen niin ja niin monen Tinder-matchin kanssa treffeillä, kaverit parittaneen sellaisissa ja tällaisissa olosuhteissa...

Vierailija
3772/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään tajunnut, että miksi Heidi oli kirjoittanut siihen kirjeeseensä "herra A:lle", jos hän ei kerran tiennyt Napakympistä! Mitä tuo herra A sitten tarkoitti?

No mitähän olis tarkoittanut.

Sitä, että hän kirjoittaa kumppanille, jota ei vielä ole nähnyt, kuten ei napakympissäkään nähdä valittua etukäteen.

Ei heidi ole ensimmäinen, joka tuota kielikuvaa käyttää.

Vierailija
3773/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Katjahan oli tyytyväinen nähtyään Ollin alttarilla. Eli kyllä ulkonäkö silloin kuitenkin miellytti?

Vierailija
3774/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin minä olen elämässäni tehnyt kaikenlaista vähän typerää, joka hävettää jälkikäteen (en mitään kriminaalia enkä toisia satuttavaa, mutta noloja juttuja). En ole ollut napakympissä, mutta jos olisin ollut, niin jälkikäteen se hävettäisi ja nolottaisi minua enkä olisi kauhean halukas asiaa vatvomaan. Se olisi minulle täysin merkityksetön ja nolo menneisyyden päähänpisto, jonka haluaisin mieluiten jo unohtaa, että miksi sinnekin minun piti mennä. Jos joku uusi kumppani tekisi siitä ison numeron niin hohhoijaa, en tietäisi mitä tehdä. Menneisyyttä en voisi muuttaa, mutta kun en ihan aidosti näkisi itse mitään syytä siinä vatvomisessa eikä minulla olisi edes mitään sanottavaa niin merkityksettömästä päähänpistosta, niin tulisin hulluksi jos sitä pitäisi vatvoa ja vatvoa kun ei se edes sille toiselle kuulu mitenkään se menneisyyteni asia.

Jos Oskari häpeäisi silmät päästään aika hiljattain tekemäänsä humoristista asiaa, niin kannattaisi varmaan jutella asia auki 5 vuoden terapiassa. Nutta ei hän häpeä, hän on vaan puhumaton.

Mitä taas vatvomiseen tulee, niin asioita ei tarvitse vatvoa, ne voi vaan kertoa. Jopa lyhyesti, jos osaa. Jos sulla on tapana mennä tiloihin ja jumittaa jankkaamaan asioita, niin siinä tapauksessa kannattaakin varmasti vaieta.

Sua taitaa tosiaan pahasti kaivella tämä Napakympistä kertomatta jättäminen :D

Vierailija
3775/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo Heidi skitsoo? Ymmärrän ärtymyksen, mutta reagointi menee täysin yli. Ei Oskari saanut napakympistä parisuhdetta ja kai tuon ikäisellä miehellä nyt ennenkin suhteita on ollut? Jostain naftaliinistako Heidille mies pitää kaivaa, mies ilman menneisyyttä.  Eikös Ollilla ole takanaan avioliittokin ja tuskin Anniina on Villen ensimmäinen nainen. En napakymppiä katsele, mutta ei kai siitä ole tullut yhtään paria, edes yhtään seurustelua?

Ongelma on kuitenkin se, että Heidi on ylireagoiva, ylitunteellinen ja kaikesta stressaava ja Oskari jähmeä, tunteensa kätkevä, rationaalinen ja suht hidastempoinen, melko tyypillinen mies. Erilaisuudet eivät tässä tapauksessa täydennä toisiaan.

Vierailija
3776/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla ihastuminen tapahtuisi aina ”ensin ulkonäköön”, sitten muuhun. Ei tapahdu todellakaan noin. Komea mies tai kaunis nainen voi 5 minuutissa pilata itsensä aloittamalla puhumisen. Sama tapahtuu toisin päin. Naisilla miesten suhteen kai useammin kuin toisin päin, koska naiset hakevat turvaa. Jos silmäkarkkimies osoittautuu nöhvelöksi, ei hän ole ollenkaan niin vetoava kuin hauska ja uskottava ”ruma” mies.

Hauskan mainitsin siksi, että naiset tuntuvat pitävän miehen hauskuutuskykyjä erityisen tärkeänä. Johtuisiko se siitä, että hauskan seurassa oma (mahdollinen) synkistelytaipumus ei pääse kukoistamaan. Harvat ovat ne hetket, joita ei voisi oikealla asenteella keventää, ja tämä kevennyshomma jää usein juuri miehen tehtäväksi.

Vierailija
3777/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katja ja Olli on ihan selkeä tapaus. Olli ei ole seksikäs Katjan mielestä. Ei ole sitä seksuaalista vetovoimaa. Sitä joko on tai ei. Nyt ei ole.

Ollin habitukseen auttaisi parran ajo ja siistit farkut.

Sekä Itsevarmuutta lisää ja hiusten leikkaus!

Australian versiossa yksi vaimo talutti tuoreen miehensä parturiin, eikä meinannut saada näppejään irti hänestä sen jälkeen. Tässä tapauksessa ei mahtaisi aivan auttaa...

Niinpä. Mun mielestä Ollin hiukset olisivat ihan ok, jos muu olemus ja elekieli olisi jotenkin maskuliinisempi. Olen itse seurustellut useammankin pitkätukan kanssa ja se voi olla hyvinkin viehättävää myös miehellä, jos olemus on kohdillaan.

Ollille löytyy varmasti ottajia tämän ohjelman jälkeen juuri tuollaisena kuin hän on, Katja nyt vaan on väärä tyyppi.

M35

Ootko sä homomies? Olli on hyvin naisellinen, ja ymmärrän miksi Katjaa ei kiinnosta. Katja haluaa miehen joka pystyy pitämään hänen puoliaan.

Muuttaisiko se asiaa jotenkin, jos olisin homo? Toki Olli on rauhallinen ja edustaa miehenä tasa-arvoista,  mutta en minä  hänessä mitään varsinaisesti naisellista näe, tosin tuskin hän kuitenkaan ensimmäisenä katutappeluun ryhtyisi näyttääkseen erityisen macholta.

M35

Vierailija
3778/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Oskari on sanonut Heidillekin siitä jatkuvasta kuvaamisesta. Ainakin makkaranpaistotilanteessa sanoi. Joskus Heidi on kysynyt 'meneeks sulla hermot', ja Oskari on vastannut että menee. Ja kai sitä nyt voi kehonkielestäkin lukea, että toista vituttaa jatkuva kuvien räpsiminen.

Oskarin pitäisi tehdä niin, että kun Heidi kysyy ”meneekö hermo” ja jatkaa silti entiseen tyyliin, hän kysyisi: ”Miksi kysyt, jos se ei vaikuta mihinkään?” Heidi ei halua yhtään hillitä itseään kuvaamisasiassa ja se on todella ärsyttävää. Olkoon muuten millainen hyvänsä, mutta kuvaamista on pakko vähentää.

Vierailija
3779/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oskarin pitäisi tehdä niin, että kun Heidi kysyy ”meneekö hermo” ja jatkaa silti entiseen tyyliin, hän kysyisi: ”Miksi kysyt, jos se ei vaikuta mihinkään?” Heidi ei halua yhtään hillitä itseään kuvaamisasiassa ja se on todella ärsyttävää. Olkoon muuten millainen hyvänsä, mutta kuvaamista on pakko vähentää.

Hyvä huomio. Voisi tosiaan vastata, että onko sillä merkitystä, mitä sanon?

Vierailija
3780/7445 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Heidi jotenkin syvästi uskovainen vai pahasti mustasukkainen persoona vai miksi sille on ongelma, että Oskarilla on ennen heidän tapaamista ollut naisseikkailuja? Tavallista aikuista naista ei haittaa, että miehellä on ennen heitä ollut muita naisia vaan tavallinen aikuinen nainen pitää sitä täysin normaalina, neutraalina asiana. 

Ei kai siitä ole kysymys, eikä Napakymppiin osallistumisesta, vaan ettei Oskari kertonut asiasta. Minusta ainakin tuntuu, että neljän viikon aikana on puhuttu niin paljon että asian olisi voinut ottaa puheeksi. Mulle olisi ihan dealbreaker tuollainen mies joka ei pysty puhumaan avoimesti. Ja Heidissä varmasti on omat vikansa, mutta joku raja Heidin syyllistämisellekin. 

Oletko tosissasi? Nuo on tunteneet tuossa kohdin 4 viikkoa ja molemmilla on 40 vuotta elettyä elämää ja elämänkokemuksia takana. Luuletko oikeasti, että muutamassa viikossa ehtii kertoa aivan kaiken itsestään toiselle? Ei missään ihmissuhteessa ehdi. Kun siinä muutamassa viikossa kuitenkin pitää myös olla kepeää yhdessäoloa, hiljaisuuden hetkiä yhdessä ja olemista vain. Itse olen ollut avoliitossa jo viisi vuotta, mutta avomieheni ei vieläkään tiedä minusta aivan kaikkea (olen 40). En ole salannut mitään, mutta aivan kaikki ei ole vielä tullut puheeksi, enkä ole nähnyt tarpeelliseksi alkaa listaamaan hänelle jokaista yksityiskohtaa menneestä elämästäni, jos minun mielestä niillä ei ole yhtään mitään merkitystä. Ja ne asiat, jotka jollain tavalla liittyy edellisiin parisuhteisiini tai villiin sinkkuelämääni (kuten mahdollinen napakymppi) on sellaisia, että niistä puhun vasta jos ne tulee puheeksi ja toinen haluaa kuulla, en ala niistä spontaanisti kertoa, koska mielestäni se ei olisi kohteliasta eikä asiallista alkaa jauhamaan menneistä seikkailuista. 

Varmasti ovat ehtinyt tosiaan jopa unohtamaan asioita, jotka tapahtuivat 30 vuotta sitten, mutta Oskarin napakymppikokemus ei ole kuin muutama vuosi sitten tapahtunut asia, jonka luulisi tulleen esille jopa ihan vertailuna ensitreffien toteuttamisen kanssa. Hän oli matkalla ohjelman johdosta. Ei tullut mieleen Pariisissa edelliset ulkomaanmatkat? Ei kokemus miltä itsensä näkeminen telkussa tuntuu? Ei julkisuuden reaktiot? Lehtijutut? Janne Katajasta? Neljään viikkoon ei muistanut mitään kertomisen arvoista napakympistä? Asiasta, joka tapahtui itselle vuonna 2017.

Ehkä Heidi ei olisi ajatellut mitään, jos siitä olisi tosiaan puhuttu rehellisesti, mutta nyt se vaan tosiaan näyttää pelimiehen tavoitteesta piilotella entisiä hoitojaan.

Noissa klipeissä mitä pariskunnasta on näytetty plus heidän asiantuntijoiden kanssa käydyistä keskusteluista on saanut kuvan, että Heidi heilahteli tunne-elämältään jo huomattavan paljon ennen tätä napakymppipaljastusta. Sai kohtauksia hyvin pienistä, Oskarin rooliksi jäi olla turvallinen, rauhallinen seinä jota vasten Heidi kimpoili. Ja Oskari sanoi ettei tiennyt kuinka päin olla että tilanne pysyisi rauhallisena. miten tuollaisessa tilanteessa alkaa kertomaan mitään, erityisesti jos sen voi pelätä aiheuttavan uuden kohtauksen? Ehkä Oskarin tapa selviytyä tilanteessa oli pysyttäytyä arjessa, jättää liika puhuminen pois - ja oliko hänellä edes siihen mahdollisuutta, Heidi tuntuu hoitavan suurimman osan tunteista, puhumisesta ja vauhdista suhteessa... Mietin itse keski-ikäisenä naisena kuinka osaisin olla jos lähipiirissä olisi Heidin kaltainen ihminen. Luultavasti ottaisin ystävällisesti taka-askelia, varoisin ärsyttämättä mutta sulkeutuisin ja antaisin mahdollisimman vähän syötteitä joista toinen voisi hermostua. Ja kääntäisin kantapäät toiseen suuntaan, en jaksaisi kuunnella tuollaista draamaa, olla mukana tuollaisessa tohotuksessa. Ymmärrän siksi tuon Oskarin reaktion (tai reagoimattomuuden) tilanteissa, niinkuin Marianna heille sanoi, kun toinen epävarmuuttaan vaatii puhumaan toinen ei voi voittaa, kaikki mitä hän sanoo aiheuttaa vain lisää epävarmuutta - samoin kun tuo hiljaisuuskin. Ei tuossa tilanteessa voi voittaa ennen kuin tuo neuroottinen oppii rauhoittumaan ja pohtimaan omia tunteitaa, panikoituuko nykyisestä suhteesta vai historiansa vuoksi...

Puhuimme siitä kuinka ihminen muka ei ”ehdi” tai muista 4 viikossa mainita sellaista asiaa, että muutama vuosi sitten osallistui televisio-ohjelman tekoon. Luuletko, että jos hän olisi osallistunut ”kuka haluaa miljönääriksi” ja voittanut rahaa, hän ei olisi muistanut asiaa tai kertonut siitä kokemuksesta? Nyt hän voitti matkan, eikä muistunut mieleen? Huonosti on asiat, jos puolisoa pelkää niin paljon, ettei uskalla tämän tyyppisiä asioita kertoa. Väkisin tulee mieleen, että jotain tosiaankin halutaan piilotella.

Lähes neljäkymppisenä isona miehenä pelkää jotain reaktiota ja leikkii ettei koskaan ole missään ollut, koska joku voisi alkaa itkemään? Ihan oikeasti?

Minäkin tällaisena keski-ikäisenä en voi ymmärtää, kuinka ihan selvää salailua voi tulkita jotenkin unohduksena tai tarpeettomuutena kertoa asioita. Koska sitä se oli. Tietoista salailua, jota moni tekee, ihan aiheesta ja kannattavuudesta.

Se miten ihmiset reagoivat salailuun vaihtelee. Monet laskevat se lähes valehteluksi. Heidin reaktio oli tuo, eikä se ole edes kovin harvinainen, ihan taviksillakin.