Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
6821/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolivar kirjoitti:

Aika erikoista oli tämä Heidin istuskelu jälkeenpäin vanhempien seurassa. Heidi jo melkein pohti syyllisyydentunteita asioiden suhteen, kunnes isä totesi höpö, höpö, että ei Heidillä ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä. Sitten vielä tämä runon lukeminen, voi kiesus.

Isä varmaan koki että täytyy olla aina lapsensa puolella ja niinhän se periaatteessa onkin, mutta tuossa aika selvästi kävi myös ilmi, että miten toiselta hyvää tarkoittaen voidaan torpata ne mahdollisuudet kasvaa ja kehittyä ihmisenä.

Vierailija
6822/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika epäsuosittu mielipide mutta itse en näin katsojana ainakaan saanut yhtään kiinni ton Oskarin todellisesta persoonasta. Jotenkin tuntuu että puuttuu joku aitous eikä saa kiinni mitä toinen oikeasti ajattelee ja ladellaan ja ymähdellään vaan jotain yleistä jonninjoutavaa ja pidetään pokerinaamaa. Vaikka olen aika erilainen ja nuorempi nainen kuin Heidi mua kyllä raivostuttaisi tollainen ettei saa mitään otetta miehestä eikä hänen todellisista tunteista ja ajatuksista. Olisi koko ajan tunne että on ihan ulkopuolella parisuhteessa varsinkin jos miehellä on vielä lapsellinen taipumus vältellä vaikeita puheenaiheita ja mennä karkuun kun pitäisi selvitellä asioita. Mun isä teki tota aina äidin kanssa ja ymmärrän miksi se raivostutti äitiä.

Oskarin pitää opetella puhumaan jos vaimon haluaa, muuten ei tule mistään mitään.

Katso niitä alkupään jaksoja, niissä puhuu ihan normaalisti ennen kuin Heidi alkoi räjähdellä. Kaveri on myyntimies ammatiltaan, siinä ei ilman puhelahoja pärjää mutta kyllähän tuollaisessa kyydissä menee jauhot suuhun itse kullekin, ellei sitten ole sitä tyyppiä joka alkaa rähjätä takaisin ja mihin se taas johtaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6823/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään sitä Heidin loppuhaastattelua. Kun sanoi, että ei ole koskaan elämässä ollut niin vihainen kuin kesällä Oskarille. Eli 40-vuotisen elämänsä aikana ei ole koskaan ollut niin vihainen kuin nyt oli ihmiselle, jonka oli tuntenut vasta pari viikkoa. Selittäkää minulle miten sellainen on mahdollista. Miten joku, jonka on tuntenut vasta pari viikkoa voi herättää niin suuren vihan ja raivon, että ei koskaan elämässä ennen. 

Heidi odotti ohjelmalta jotain George Clooneyn näköistä huumorimiestä joka "jakaa" Hedin Mojitoämpäreidn kittaamiset, naamaglitterit ja festaririekkumiset.  Heidille koko jutussa oli tärkeintä häät, julkisuus ja minäminäminä. Sitten kun Oskari ei sellainen ollut, niin se onkin hänen vikansa.  Näin Heidi purkaa turhautumisensa mieheen joka ei täyttänytkään hänen prinsessaunelmiaan.

Lienee selvää ettei Heidi kertonut mojitoämpäri-, glitter- tai yksisarvismieltymyksistään hakuprosessissa. Eikä hän varmasti avannut sitä todellista syytä siihen, ettei hän ole koskaan asunut saman katon alla kenenkään kanssa. Ja ihan varmaa on, ettei hän kertonut, eikä ehkä olisi tullutkaan kertoa, että hän on ns. vanha piika. Tämä pisti koko formaatin vinoon, mutta se ei silti tarkoita, etteikö Heidi olisi viehättävä ja seksikäs. Mielestäni hän on sitä. Olen Heidin ikäinen mies, sporttinen, menevä ja pidän itsekin glitteristä sopivassa määrin omassa naamassani. Olisin kyllä aidosti kiinnostunut tuosta käkättävästä mojitoämpäri-ihmisestä. Mielelläni vaeltelisin hänen kanssaan pitkin festarialueita askelmittaria tarkkaillen ja aina välillä piipahtaisin vaikkapa kuokkimassa toisten teltoissa samalla naida napsautellen. Enkä pane pahakseni niitä vihreitä peililinssejäkään.

Vierailija
6824/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään sitä Heidin loppuhaastattelua. Kun sanoi, että ei ole koskaan elämässä ollut niin vihainen kuin kesällä Oskarille. Eli 40-vuotisen elämänsä aikana ei ole koskaan ollut niin vihainen kuin nyt oli ihmiselle, jonka oli tuntenut vasta pari viikkoa. Selittäkää minulle miten sellainen on mahdollista. Miten joku, jonka on tuntenut vasta pari viikkoa voi herättää niin suuren vihan ja raivon, että ei koskaan elämässä ennen. 

Heidi odotti ohjelmalta jotain George Clooneyn näköistä huumorimiestä joka "jakaa" Hedin Mojitoämpäreidn kittaamiset, naamaglitterit ja festaririekkumiset.  Heidille koko jutussa oli tärkeintä häät, julkisuus ja minäminäminä. Sitten kun Oskari ei sellainen ollut, niin se onkin hänen vikansa.  Näin Heidi purkaa turhautumisensa mieheen joka ei täyttänytkään hänen prinsessaunelmiaan.

Lienee selvää ettei Heidi kertonut mojitoämpäri-, glitter- tai yksisarvismieltymyksistään hakuprosessissa. Eikä hän varmasti avannut sitä todellista syytä siihen, ettei hän ole koskaan asunut saman katon alla kenenkään kanssa. Ja ihan varmaa on, ettei hän kertonut, eikä ehkä olisi tullutkaan kertoa, että hän on ns. vanha piika. Tämä pisti koko formaatin vinoon, mutta se ei silti tarkoita, etteikö Heidi olisi viehättävä ja seksikäs. Mielestäni hän on sitä. Olen Heidin ikäinen mies, sporttinen, menevä ja pidän itsekin glitteristä sopivassa määrin omassa naamassani. Olisin kyllä aidosti kiinnostunut tuosta käkättävästä mojitoämpäri-ihmisestä. Mielelläni vaeltelisin hänen kanssaan pitkin festarialueita askelmittaria tarkkaillen ja aina välillä piipahtaisin vaikkapa kuokkimassa toisten teltoissa samalla naida napsautellen. Enkä pane pahakseni niitä vihreitä peililinssejäkään.

Vihreät peililinssit saavat omat polveni veteläksi.

Vierailija
6825/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan olla niin, että Heidi odotti tältä ohjelmalta ja suhteelta todella paljon, ehkä epärealistisen paljon. Siksi myös pettymys ja turhautuminen ovat suhteellisesti yhtä voimakkaita ja purkautuvat sitten vihana ulos. Heidihän vaikuttaa hyvin voimakkaasti tuntevalta ihmiseltä.

Ehkä hänen suhtautumisensa tähän projektiin oli kovin romanttinen ja idealistinen. Tämä selittäisi myös sen, miksi hän halusi niin kaivella sitä Oskarin Napakymppiin osallistumista. Heidihän sanoi jossain keskustelussa, että Oskarille tämä ohjelma ei sitten ollutkaan ainutkertainen kokemus, kuten hänelle itselleen (tai ainutlaatuinen, en muista täysin tarkkaa ilmaisua).

Kun sitten myöhemmin Oskari kertoi jo 20 vuotta tehneensä töitä sen eteen, että saisi perheen, se ikään kuin alleviivasi sitä asiaa, että Heidissä ja tässä ohjelmassa ei ole mitään ainutlaatuista. Se on vain jonkinlainen jatke jollekin pidemmälle jutulle tyyliin "kokeillaan nyt tätäkin".

Eli Heidi saattoi olla jotenkin superromanttisella asenteella mukana, ja pettymys oli ihan valtava, kun odotukset eivät täyttyneet.

Vierailija
6826/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi kertoi ohjelmassa, että hänen parisuhde-kaava on aina ollut sellainen, että suhde päättyy ensimmäiseen riitaan. Nyt olisi ollut aivan ainutlaatuinen ja harvinainen mahdollisuus rikkoa tuo kaava asiantuntijoiden avustuksella, koska koskaan muulloin ihminen ei saa parisuhdetta, jossa kolme asiantuntijaa tuntee sekä sinut että puolisosi jo suhteen alkumetreillä ja on tehnyt teille molemmille syvähaastatteluita ja sinulla on mahdollisuus soittaa heille koska vain ja kysyä neuvoa. Ja varata tapaaminen yksin tai puolison kanssa avun saamiseksi. Tällaista mahdollisuutta ei kukaan muu koskaan saa seurustelun alussa. Joten miksi kummassa Heidi kyseli ystäviltä ja äidiltä neuvoa kun tuli se eka riita!! Miksi miksi. Sitä en ymmärrä. Hänellä olisi ollut mahdollisuus käyttää siihen todella taitavaa asiantuntijaa (esim. Marianna). Mutta päätti käyttää ystäviään. En ymmärrä en. 

Vierailija
6827/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helv... te tätä enää jauhatte!!!? Tää case on ohitettu jo ajat sitten. Se eilinen oli nauhoitus!! Ohi on!!

Ilmoittautuminen seuraavaan ohjelmaan on alkanut. Tätä jaksoa ei enää kannata jauhaa!! Piste.

Vierailija
6828/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anniina ja Ville on kyllä koko ohjelman historian ihanin pari <3 Toivon heille pitkää ja onnellista yhteistä elämää. 

Oskarin tapaisen miehen haluaisin tavata itse, mistä tuollaisia rauhallisia, suoraselkäisiä ja fiksuja miehiä löytää?  

Kyllä vähän ihmetyttää täällä tuo Oskarin ihannointi. On totta, että Heidi käyttäytyi aivan yliampuvasti heidän suhteensa loppupuolella ja hänellä olisi peiliin katsomisen paikka. Tuollaisesta asiasta riita ei voi jatkua loputtomiin eikä nousta tuollaisiin mittasuhteisiin. Sinänsä ymmärrän pahastumisen salailusta, mutta ei se nyt kuitenkaan niin iso asia ollut.

Mutta itselläni silmiin pisti Oskarin käyttäytyminen Heidiä kohtaan tätä ennen. Kun Heidi halusi puhua suhteesta, Oskari seistä tönötti tuppisuuna ja vielä todella passiivis-aggressiivisesti sanoi, että kertoo joskus, mutta ei nyt. Itse olisin ottanut tuollaisen aika törkeänä vattuiluna ja olisi kyllä vaikuttanut fiiliksiin koko ihmisestä. Ehkä Oskarin sulkeutuneisuus vaikutti Heidin fiiliksiin ja sitä myötä Napakymppi-gateen. Oskari ei siis ole mikään viaton pulmunen myöskään ja hänellä olisi vähän petrattavaa keskustelutaidoissa. Ellei kyse ollut siitä, että halusi jo siinä vaiheessa eroon Heidistä.

Kuitenkin pitää sanoa, että kaikki täällä kommentoitu perustuu pienelle osalle siitä, mitä näiden ihmisten välillä on tapahtunut. Ohjelmassa nähty ei olo koko totuus kummastakaan ihmisestä ja olisi tökeröä sen perusteella tuomita kumpaakaan ikuiseen sinkkuuteen tai ylipäätään löydä mitään leimaa otsaan. Mielestäni kaikkien täällä kannattaisi kirjoittaa viestit siten, että olisi ihan ok, jos ao. henkilöt itsekin lukisivat viestinne. 

Jos sanot epätasapainoiselle ihmiselle, että onhan tämä nyt ollut aikamoista vuoristorataa eikä koskaan tiedä että mistä tuulee, niin mitä luulet että tapahtuu?

Vierailija
6829/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan olla niin, että Heidi odotti tältä ohjelmalta ja suhteelta todella paljon, ehkä epärealistisen paljon. Siksi myös pettymys ja turhautuminen ovat suhteellisesti yhtä voimakkaita ja purkautuvat sitten vihana ulos. Heidihän vaikuttaa hyvin voimakkaasti tuntevalta ihmiseltä.

Ehkä hänen suhtautumisensa tähän projektiin oli kovin romanttinen ja idealistinen. Tämä selittäisi myös sen, miksi hän halusi niin kaivella sitä Oskarin Napakymppiin osallistumista. Heidihän sanoi jossain keskustelussa, että Oskarille tämä ohjelma ei sitten ollutkaan ainutkertainen kokemus, kuten hänelle itselleen (tai ainutlaatuinen, en muista täysin tarkkaa ilmaisua).

Kun sitten myöhemmin Oskari kertoi jo 20 vuotta tehneensä töitä sen eteen, että saisi perheen, se ikään kuin alleviivasi sitä asiaa, että Heidissä ja tässä ohjelmassa ei ole mitään ainutlaatuista. Se on vain jonkinlainen jatke jollekin pidemmälle jutulle tyyliin "kokeillaan nyt tätäkin".

Eli Heidi saattoi olla jotenkin superromanttisella asenteella mukana, ja pettymys oli ihan valtava, kun odotukset eivät täyttyneet.

Jos hän olisi tuollaiset odotukset ja asenteet ohjelmaa kohtaan sanonut ääneen esim. Mariannalle hakuvaiheessa, niin olen varma, että Marianna olisi pyrkinyt pudottamaan hänet alas pilvilinna-haaveista ja normalisoimaan odotuksia realistiselle tasolle. 

Vierailija
6830/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv... te tätä enää jauhatte!!!? Tää case on ohitettu jo ajat sitten. Se eilinen oli nauhoitus!! Ohi on!!

Ilmoittautuminen seuraavaan ohjelmaan on alkanut. Tätä jaksoa ei enää kannata jauhaa!! Piste.

Mitäs kummaa se sinua kaivelee, että ihmiset pohtii eilen näkemäänsä?

Vierailija
6831/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidi kertoi ohjelmassa, että hänen parisuhde-kaava on aina ollut sellainen, että suhde päättyy ensimmäiseen riitaan. Nyt olisi ollut aivan ainutlaatuinen ja harvinainen mahdollisuus rikkoa tuo kaava asiantuntijoiden avustuksella, koska koskaan muulloin ihminen ei saa parisuhdetta, jossa kolme asiantuntijaa tuntee sekä sinut että puolisosi jo suhteen alkumetreillä ja on tehnyt teille molemmille syvähaastatteluita ja sinulla on mahdollisuus soittaa heille koska vain ja kysyä neuvoa. Ja varata tapaaminen yksin tai puolison kanssa avun saamiseksi. Tällaista mahdollisuutta ei kukaan muu koskaan saa seurustelun alussa. Joten miksi kummassa Heidi kyseli ystäviltä ja äidiltä neuvoa kun tuli se eka riita!! Miksi miksi. Sitä en ymmärrä. Hänellä olisi ollut mahdollisuus käyttää siihen todella taitavaa asiantuntijaa (esim. Marianna). Mutta päätti käyttää ystäviään. En ymmärrä en. 

Haha Heidin ystävä alapeukutti tätä heti :D .

Vierailija
6832/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko puutua napakymppi asiaan. Väität että Oskari olisi salannut. Jos Oskarilta olisi kysytty oletko osallistunut napakymppiin ja siihen vastanut että en. Olisi salannut. Outo väite että Oskarilla olisi ollut kymmeniä hetkiä missä olisi voinut tuoda asian julki. Ei tainut Oskari kertoa koska menetti poikuutensa tai kuka sen vei. Jäitä hattuun Heidin kamut. Taisitte myllyttää Heidiä oikein olantakaa.

Tän takia vihaan vauvapalstaa. Vastakkaiset näkemykset kuitataan Heidin kaveriksi tai Heidiksi itsekseen. Oletkos sitten itse Oskari oman viestisi perusteella?

Ei tule mieleen että ihmiset ei näe asioita kute sinä? Enkä pidä että nainen aina lynkataan näissä ohjelmissa. Aina naisen pitäisi muuttua ja olla toisenlainen mitta miehet saavat olla mörököllejä.

Mä luin tätä ketjua heti silloin alusta. Siellä oli muutama sivu ihmeellistä vääntöä koskien Oskaria ja sitä ei voinut tietää kuin joku ohjelmaan osallistunut tai joku, jolle asiasta oli kerrottu. Siksi varmaan moni on tullut epäluuloiseksi. Oskari yritettiin heti keskustelun alkupuolella kuvata ihan kamalaksi ja eihän niitä tahoja kovin monta voi olla. Ja miksipä ei yritys edelleen jatkuisi. 

Oli tosi typerää kuka nyt sen aloittikin. Ohjelma kun kuitenkin näyttää ihmisiä ja tilanteita monelta kantilta. 

Vierailija
6833/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole Heidi mikään miesten päiväuni niin ei ole kyllä Oskarikaan mikään unelmamies. En ymmärrä tätä Oskarihypeä. 39v joka näyttää 50-60-vuotiaalta, ei osaa alkeellistakaan kommunikaatiota vaan pihdeillä pitää vääntää ulos sanoja.

En näe miten hän olisi "tehnyt töitä teini-ikäisestä asti saadakseen perheen". Niin, tarkoitti varmaan että on käynyt palkkatöissä. Minulle välittyi ohjelman kautta mies, joka ei ole sen kummemmin miettinyt, miten kehittää itseään ihmisenä tai käyttäytymismallejaan positiivisemmaksi. Mutta ilmeisesti se on joillekin riittävästi unelmamiestä, että hsluaa perheen ja ei hakkaa. Vaikka passiivisaggressivisuutta miehessä olikin havaittavissa.

Maajussien vanhin, kuusikymppinen Jouko ei vaikuta paljonkaan vanhemmalta kuin tämä Oskari.

Vierailija
6834/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten muutamia sivuja aikaisemmin on täällä kommentoitukin, että suhde kaatui lopulta luottamuksen puutteeseen.

Näinhän se oli. Se että mitä "paljastui" ja tapahtui ei ole syy eroon ,vaan seuraukset siitä.

Ohjelman lopussa terapeutti sanoi selvin ja rehellisin sanoin samaa : tässä suhteessa oli luottamus pula.

Voiko luottaa ? Onko suhde turvallinen ?  Miten jatkossa jos tulee vastoinkäymisiä, eikö niitäkään puhuta puhtaaksi ? Luottamus on se mille suhde rakennetaan, ja todellakin luottamus on ansaittava.

Luottamus ja keskustelu. Niiden puutteeseen Heidin ja Oskarin suhde sammui.

Mun mielestä se sammui kyllä hysteeriseen ja vähän paranoidiin käytökseen, kehittymättömään tunne-elämään. En nyt puhu Oskarista.

Vierailija
6835/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi seurustelun alussa tuollainen mahdollisuus ja tosiaan etenkin sellainen, että se asiantuntija tuntee myös sen seurustelukumppanini eli omaa paljon näkemystä meistä molemmista, niin se mahdollisuus olisi kultaakin kalliimpi! Käyttäisin sitä niin paljon kuin vain kehtaisin, soittelisin varmaan ihan pikkujutuistakin sille asiantuntijalle ihan vain siksi, että haluaisin, että saan selkeyttää ajatuksiani ääneen asiantuntevalle ihmiselle, ja asiantuntija siinä samalla kyseenalaistaa minua ja opettaa minua ajattelemaan viisaammin. Huippuvalmennusta, jos olisin ihan oikeassa elämässä valmis maksamaan paljon! No minä olen minä, joku toinen taas kai ajattelee, että ystävien neuvot on kultaakin kalliimpia. Minä taas ajattelen, että ystävien neuvot parisuhdeasioissa kannattaa jättää kuuntelematta, koska ne heijastelee lähinnä niiden ystävien omia parisuhdekokemuksia, pettymyksiä ja traumoja.

Vierailija
6836/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Heidi ei ole ohjelman jälkeisessä haastattelutilanteessa aito, vaan sopeuttaa sanomisensa. Aloittaa lauseita, lopettaa kesken, aloittaa uudelleen. Miettii hänen odotetaan sanovan, tai mitä kannattaisi sanoa. Peittelee jotakin. Puhe ja omien tuntemusten jäsentely ei tule luontevasti ja suoraan. Heidissä on sisäinen ristiriita tunteiden ja ilmaisun välillä.

Vaikea varmaan tuossa tilanteessa olla aito. Mielestäni Heidillä oli koko ajan jokin puolustusmekanismi päällä: joko hän suuttui, kiikutti olutta sohvalle, nakkeli niskojaan. En saanut missään vaiheessa oikein sellaista kuvaa, että tässä on Heidi. Oli vain joku, joka näytteli ensi treffit alttarilla roolia. Ihmettelen, miten hän pääsi ohjelmaan, miten tämä näytelmä meni alunalkujaan läpi. 

Vierailija
6837/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on ihan selvää, että Heidin ns tukijoukot ovat manipuloineet tätä ketjua alusta asti.

Koskaan aikaisemmilla kausilla tällaista ilmiötä ei ole tällä palstalla ollut, vaikka osallistujia on kritisoitu kyllä.

Todella läpinäkyvää, alhaista, hölmöä ja kääntyy ikävä kyllä vain Heidiä vastaan.

Vierailija
6838/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa Oskarin nyt rauhassa hakea vielä toiset 20 v perhettä. Jättäkää Heidi rauhaan! Eivät liity enää mitenkään toisiinsa nuo kaksi henkilöä.

Vierailija
6839/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se Heidin ja Oskarin juttu siihen Napakymppiin päätynyt, Heidihän sanoi tuossa ettei ollut henkistä ja fyysistä kemiaa. Napis varmaan vaan katkaisi sen kamelin selän.

Höpsis. Pakko kai Heidin oli keksiä jotain vikaa oskarista ja syy miksi muka olisi itsekin lopettanut tuohon. Selväähän on että se odotti ensin Oskarin vastauksen ja oli pettynyt kun Oskari oli saanut tarpeekseen.

Oskaria pyydettiin vastaamaan ensin, mutta hän yritti siirtää vuoron Heidille, joka ymmärsi kieltäytyä. Odotti tai ei, mutta vuoro annettiin Oskarille, joten silloin sillä ei ole merkitystä mitä he kumpikin odotti. Oskari tosin todistettavasti olisi halunnut Heidin puhuvan ensin, mutta missä on todisteet, että Heidi olisi kieltäytynyt, jos vuoro olisi annettu hänelle? Se on selvää ettei kumpikaan halunnut olla ensimmäinen puhuja.

MInä tulkitsin tuon Oskarin vuoron siirto ehdotuksen hänen käyttäytymistyylikseen. On klipeissä aukonut Heidille ovia, ohjannut häntä menemään edellä, antanut myös terapiasessioissa Heidille ensimmäisen puheenvuoron. Opittu käyttäytymismalli, herrasmiesten kuuluu tehdä niin. Kun vuoro on tullut hänelle, hän on vastannut, en nytkään oleta hänen epäröineen oikeasti päätöstään.

Minä tulkitsi juuri niinkuin hän sanoi, aloittakoon Heidi. Hän ei kunnioittanut edes pyytäjää, joka häntä pyysi aloittamaan ja teki niinkuin halusi, siirtämällä pallon seuraavalle, eli Heidille, joka ei sitä halunnut. Jos Heidi olisi halunnut aloittaa, hän olisi voinut sanoa sen.

Siinä ei ollut mitään positiivista Oskarin puolelta, vaan vastuun pakoilua.

Kovin agressiivinen näkökanta. Oskari on koko ohjelman ajan ottanut Heidin huomioon, jopa vähän vanhanaikaisella tavalla. Harvoin enää miehet ovia aukovat. Minut on myös opetettu, että on kohteliasta antaa toiselle vuoro, itse ei tarvitse olla suuna päänä. Sikäli outoa, että Heidi kieltäytyi. Esimerkiksi terapiatapaamisissa hän ei antanut Oskarille suunvuoroa, kun piti paperista vielä katsoa että mitä kaikkea kamalaa Oskari taas on tehnyt. 

Vierailija
6840/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman lopussa asiantuntija, terapeutti Tanskanen saoi juuri ne oikeat santa, mitkä kaatoivat Heidin ja oskarin suhteen.

Luottamuspula. Se oli se ongelman ydin.

Voiko tuohon luottaa ? Onko hän turvallinen ja luottamuksen arvoinen kumppani ?

Jos noihin kysymyksiin EI saa vastausta, eikä puhuminen onnistu, suhde on tullut päätös pisteeseen.

Kuten teraputti sanoikin, niin luottamus pulasta voi selvitä puhumalla , keskustelemalla.

Luottamusta ei saada automaattisesti, se ansaitaan. Siihen se kaatui.

Ne kaikki tahatumat ja "paljastumiset" mitkä tulivat eteen, eivät olleet se syy, vaan niistä selviäminen.

Puhumattomuudella ei ainakaan selvitetä asioita, eikä ansaita luottamusta. Tässä oli se pointti heillä.

Minusta olisi oleellista tietää, että miksi se napakymppiasia on ollut Heidille niin kriittinen asia? Miksi hän antaa sille niin suuren painoarvon, että se käytännössä romutti koko suhteen? Miksi se on luottamuskysymys, jos kumppani ei ole luetellut kaikkia hupiohjelmia joihin on osallistunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi