Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BIG Brother 2019 Official

Vierailija
29.08.2019 |

No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?

Kommentit (90773)

Vierailija
6081/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen itse tekemistä- samperin paljon paremman makuista kuin yksikään kaupasta ostettu.

Talon veget tuntuvat olevan autuaan tietämättömiä mistään ruuista. Kuuntelin yksi päivä Tarinan ja Kevinin juttuja syömisistä ja aivan pihalla tuntuvat olevan mikä on mikäkin ja missä on mitäkin. Oletuksia kovasti.

sekaani

Hummus on vieläpä helppoa tehdä vaikka ei ruoanlaittoa harrastaisikaan. 

Todella paljon maukkaampaa itse tehtynä. Olen kokeillut monta kaupan valmishummusta, ei ole niissä vielä hyvää tullut vastaan. 

Kikherneita, valkosipulinkynsiä, oliiviöjyä, sitruunamehua. Suolaa voi laittaa hieman jos haluaa. 

Valkosipulia jokainen laittaa oman makunsa mukaan. Tykkään että sitä on niin, että on pieni "tulisuus"...

Paahdetun ruisleivän päälle itsetehtyä hummusta... nam!

Tuo talon vegaanien tietämättömyys minuakin hieman ihmetyttää, kun heidän luulisi olevan paremmin perillä vegeruoista kuin sekaanien. Ehkä syövät vain omia suosikkiruokiaan siviilissä, niin ei ole tullut laajemmin tutustuttua?

Laitat hummusta valmistaessasi oliiviöljyä, mutta et tahinia?

Vierailija
6082/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Hummuksessa on kikhernettä, tahinia, valkosipulia, sitruunamehua, suolaa. Ehkä pinnale hieman oliiviöljyä tai paprikajauhetta.

Minä jätän tahinin pois, kun en oikein pidä sen mausta. 

Oliiviöljyä laitan pinnalle, mutta en paprikajauhetta kun se on vähän karvasta omaan makuuni. 

Tunnustan, että olen laittanut paprikajauhetta silloin kun oli muitakin syömässä kuin minä,

mutta jos teen vain itselle, niin en koskaan laita.  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6083/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jukka vois jo vaihtaa Anuun

Anuhan on vanha kanttura. Lisäksi iloton ja aina naama norsun v*tulla. Vissiin emäntää ottaa pattiin kun paikalla onkin oikeasti eläväisiä ihmisiä, joilla on myös sanottavaa ja saavat sanottavansa myös sanottua. Tunteita voi näyttää, iloja ja suruja yms, Anu on vain tasaisen eloton.

Jukka tietää, kuinka saa hymyn tytön huulille.

Vierailija
6084/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anuhan on vanha kanttura. Lisäksi iloton ja aina naama norsun v*tulla. Vissiin emäntää ottaa pattiin kun paikalla onkin oikeasti eläväisiä ihmisiä, joilla on myös sanottavaa ja saavat sanottavansa myös sanottua. Tunteita voi näyttää, iloja ja suruja yms, Anu on vain tasaisen eloton.

Molemmille huulille ;)

Vierailija
6085/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää nykyään laita tahinia. 

Vuosia sitten laitoin ja kun en tahinia muihin ruokiin käyttänyt, niin se tahini-purkki kävi aina vanhaksi, vaikka siinä pitkä päiväys onkin. 

Sitten jollakin kerralla jätin tahinin tarkoituksella pois ja hummus oli hyvää silti. 

Sen jälkeen, eli nyt ainakin viimeiset 10 vuotta, olen tehnyt ilman tahinia. 

Vierailija
6086/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tää ole pelkkää vihapuheen suoltamista. Haukutaan, arvostellaan, inhotaan, toivotaan kaikkea pahaa.. miksi tälläiseen vihapuhe on yhtäkkiä viihdettä

Mä oon yrittänyt koko ajan muistaa sanoa, että vaikka en ymmärrä jonkun mielipiteitä, toivon, että jatkaa kilpailussa, koska on mielenkiintoista oppia aina uutta,

Joskus lapseni koulussa rehtori piti puheen siitä, että ei pidä BB -ohjelmasta, koska siinä aina se tyyppi, josta muut eivät pidä , äänestetään pois.

Nyt on kyllä niin viiltävää bb keskustelua että minä en tahdo pysyä mukana laisinkaan.

Minulle kyllä aukesi rehtorin ajatus.

Vierailija
6087/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen itse tekemistä- samperin paljon paremman makuista kuin yksikään kaupasta ostettu.

Talon veget tuntuvat olevan autuaan tietämättömiä mistään ruuista. Kuuntelin yksi päivä Tarinan ja Kevinin juttuja syömisistä ja aivan pihalla tuntuvat olevan mikä on mikäkin ja missä on mitäkin. Oletuksia kovasti.

sekaani

Todella paljon maukkaampaa itse tehtynä. Olen kokeillut monta kaupan valmishummusta, ei ole niissä vielä hyvää tullut vastaan. 

Kikherneita, valkosipulinkynsiä, oliiviöjyä, sitruunamehua. Suolaa voi laittaa hieman jos haluaa. 

Valkosipulia jokainen laittaa oman makunsa mukaan. Tykkään että sitä on niin, että on pieni "tulisuus"...

Tuo talon vegaanien tietämättömyys minuakin hieman ihmetyttää, kun heidän luulisi olevan paremmin perillä vegeruoista kuin sekaanien. Ehkä syövät vain omia suosikkiruokiaan siviilissä, niin ei ole tullut laajemmin tutustuttua?

Kiitos, pakko koittaa. Pitääkö noita kikherneitä jotenkin pehmittää.

Jos teet esim pirkka pahvilootassa olevua suolaliemessä myytäviä, ei tarvi. Mausteet ja kikit koneeseen ja tahnaksi. Öljyllä voi notkistaa rai siellä säilytysliemellä, jos ei rasvaa halua.

Ite teen hälsansköketin kuivatuista kikeistä. Ensin liotan yön ja sitten suolavedessä keitän tunnin (pari pakettia siis), että pakastan loput myöhempää käyttöä varten.. N 5 desiä surautan hummukseksi.

Vierailija
6088/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten laitoin ja kun en tahinia muihin ruokiin käyttänyt, niin se tahini-purkki kävi aina vanhaksi, vaikka siinä pitkä päiväys onkin. 

Sitten jollakin kerralla jätin tahinin tarkoituksella pois ja hummus oli hyvää silti. 

Jos pitää enemmän tahinin kanssa tehdystä, niin tietenkin kannattaa laittaa jatkossakin. 

En siis yllytä ketään jättämään tahinia pois.

En vain itse kaipaa sitä siihen. 

Vierailija
6089/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Timon makuun olla enemmän Anun kaltaiset itsestään huolta pitävät naiset.

Joo, Anua on katsellut pitkään useammanin kerran. 

Timppa tsekkasi kyllä paljussa istuessaan vaivihkaa kaikkien sinne istahtavien naisten takamukset,

taitaa olla peppumiehiä.

Vierailija
6090/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen floppi tämä Big Brother kausi. Ei edes saunakameraa ole.

Etkö näe ruudulta saunan läpinäkyvien seinien läpi karvatuppien juuria? Hali.

Tulee väistämättä mieleen se vuosikerta, jolloin naispuolinen asukas tarttui saunassa miespuolisen asukkaan melaan ja alkoi ottaa suihin, nimeä en enää muista, olisko ollut Marina?

Täällä on näköjään se juttu vieläkin.

http://www.sub.fi/bigbrother2008/uutinen.shtml?695456

Löytyy koko komeudesta ihan videokin, kun googlettaa bb marianna johan ja valitsee videot-osion...

Joo, meno oli vähän villimpää  silloin 11 vuotta sitten, mutta Johanista ei ole kuulunut sen jälkeen mitään.

Vierailija
6091/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan päin persettä tuo, kun kesken lauseenkin vaihdetaan kuva eri kameraan.

Vierailija
6092/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin Jukasta ekoina päivinä tosi paljon mut nyt en enää kauheasti.. Vaikutti alkuun tosi symppikseltä ja herttaiselta, nyt hieman kieron oloinen.

Vierailija
6093/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että Anu tuolla sortuisi typeryyksiin. Hänellä on hyvä työ, pienet lapset, joita hänen vanhempansa ja ex-mies hoitavat tällä välin. Hän oli huolissaan jo siitä, että kiusataanko koululaista äidin tv-jutusta. Liian paljon menetettävää. Jos häntä kiinnostaa Timo tai Jukka, tapaaminen onnistuu varmaan talon ulkopuolellakin.

Vierailija
6094/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää enemmän tahinin kanssa tehdystä, niin tietenkin kannattaa laittaa jatkossakin. 

En siis yllytä ketään jättämään tahinia pois.

En vain itse kaipaa sitä siihen. 

Aidossa hummuksessa on vain kaksi pääraaka-ainetta: kikherne ja tahini,

kaikki muu on mausteena tai koristeena pinnalla.

Aika sama kuin jättäisi perunamunakkaasta perunat pois.

Vierailija
6095/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETTAKAA NY H ELVETTI NOI HUMMUSKESKUSTELUT KETÄÄN EI KIINNOSTA TÄÄ ON BB KETJU

Vierailija
6096/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sekaani

Kiitos, pakko koittaa. Pitääkö noita kikherneitä jotenkin pehmittää.

Tässä sulle kunnon ohje:

https://www.soppa365.fi/reseptit/tintti-alanko/alkuruuat-kasvisruuat-et…

Vierailija
6097/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kun sotken tätä bb-ketjua, mutta tahtoisiko hummustyyppi ilman tahinia kertoa vielä ohjeen. Joko tähän ketjuun tai vaikka uuteen.

Tuleeko hänellä ohjeeseen siis sesamsiemeniä?

Vierailija
6098/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan päin persettä tuo, kun kesken lauseenkin vaihdetaan kuva eri kameraan.

Kaikkein käsittämättömimpiä on tilanteet, joissa kesken vilkkaan keskustelun kuva ampautuu tyhjään makuuhuoneeseen... miksi??

Vierailija
6099/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOPETTAKAA NY H ELVETTI NOI HUMMUSKESKUSTELUT KETÄÄN EI KIINNOSTA TÄÄ ON BB KETJU

Joo, siis kannattaa alkaa taas puhua BB-juttuja. Kuka sun suosikki on ja miksi?

Vierailija
6100/90773 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun Mira sukeltelee tuolla muiden kuona-aineissa.

Ketju on lukittu.