Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BIG Brother 2019 Official

Vierailija
29.08.2019 |

No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?

Kommentit (90773)

Vierailija
44861/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Hemuli ja Anu on käyny vessassa vetääs pikaset panot?

Vierailija
44862/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi että toi Mira on raivostuttava itsekeskeinen tyyppi. Yksinkertainen jääräpää, jolle ei älynlahjoja paljoa ole suotu. Tän tehtävän aikana siis tullu noi piirteet esiin ku 24/7 kattonu.

Minä taas ajattelin, että aika hyvin vetänyt, vaikka onkin pakohuone-asiantuntija, niin ei ole kuitenkaan sillä erityisemmin keulinut. Nyt tosin vähän hirvittää, kun on niin varma ettei tuo koodi voisi olla niin pitkä, että olisi 30 klikkausta, että entä jos onkin?

Mira päälle päsmäs alkuun ihan älyttömästi, mutta sitten loppui taidot oli pakko olla hiljaa. Ville rupes hoksaamaan nopeemmin juttuja jäi Miralle luu käteen.

Anuhan seisoo siellä täysin tyhjän panttina käsi reiässä ihmettelee lähinnä.

No mutta sehän oli Miralta vitsi. Sellainen hauska vitsiveikko se Mira. Älä jaksa olla tosikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44863/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anulla stringit. Hyvin timmi body.

😂 Stringithän on hyvä syy fanittaa. Tarinakin esitteli usein stringejään, samoin Millalla näkyy pöksujen läpi usein. Eiköhän Miraltakin löydy stringit.

Vierailija
44864/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi että toi Mira on raivostuttava itsekeskeinen tyyppi. Yksinkertainen jääräpää, jolle ei älynlahjoja paljoa ole suotu. Tän tehtävän aikana siis tullu noi piirteet esiin ku 24/7 kattonu.

Minä taas ajattelin, että aika hyvin vetänyt, vaikka onkin pakohuone-asiantuntija, niin ei ole kuitenkaan sillä erityisemmin keulinut. Nyt tosin vähän hirvittää, kun on niin varma ettei tuo koodi voisi olla niin pitkä, että olisi 30 klikkausta, että entä jos onkin?

Mira päälle päsmäs alkuun ihan älyttömästi, mutta sitten loppui taidot oli pakko olla hiljaa. Ville rupes hoksaamaan nopeemmin juttuja jäi Miralle luu käteen.

Mira halus vaan stressata asukkaita, on stressijoukkueessa, kuuluu tehtävään olla ärsyttävä.

Vierailija
44865/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoruudessa stringejä käytti pissikset.

Vierailija
44866/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ei oikein porukka vielä neljäntenäkään päivänä ole hiffannut tehtävää. Tarkoituksella ärsytetään punaisen joukkueen jäseniä. Ei kaikkea tarvitse ottaa tosissaan ja kirjaimellisesti.

Vierailija
44867/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nhnyt sinisten suoritusta, kummalla joukkueella menee paremmin toi pakohuone?

Molemmilla meni huonosti. Sininen joukkue jännitti ja stressasi, stressijoukkue taas on unohtanut stressata.

Vierailija
44868/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mira halus vaan stressata asukkaita, on stressijoukkueessa, kuuluu tehtävään olla ärsyttävä.

Mut niinhän noiden pitäisikin toimia, jonkun pitäisi oikein sählätä ja sotkea että muiden pinna kiristyisi ja stressitasot nousis, noi ei vaan tajua.

Vierailija
44869/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jukka fanit! tänään jukka turvaan

Kimmo turvaan!

Mira turvaan.

Vierailija
44870/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupu hyvin säilynyt ikäisekseen. Hyvät geenit.

No siinä tapauksessa mulla on supergeenit!!

Heh heh. Menepä telkkariin ilman meikkiä ja aamutuimaan niin katellaan.

Ei mul ollu tarkoitus leveillä oon vaan iloinen kun mua usein luullaan paljon nuoremmaksi ja hyvillään että mulla ei tuu ikinä sillä pusseja, kyllä jokainen osaa olla kiitollinen kun näin sattuu,enkä ole kyllä mikään hirveen terveysintoilija!!

Vierailija
44871/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nhnyt sinisten suoritusta, kummalla joukkueella menee paremmin toi pakohuone?

Molemmilla meni huonosti. Sininen joukkue jännitti ja stressasi, stressijoukkue taas on unohtanut stressata.

Ai, minun silmään siniset eivät kauheasti jännittäneet.

Vierailija
44872/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just juu. Sitähän se Mira tarkoituksellisesti teki! :D

Se tietoisesti myös ärsyttää kaikkia 24/7? Nytkin nyppii naamaansa, että finninesteet tursuaa kesken tehtävän. Nähtävästi vaan tarkoituksellisesti, kun kuuluu stressiryhmään. Juu.

Vierailija
44873/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmi ja Kevin leikkii yhdessä. Kevin ehdottaa voidaanko leikkiä... Ihania yhdessä. Krisu sohvalla ja kiinnostaa sauna,kalja ja perse.

Muut jo kyllästyy noihin juttuihin.

Hemmikin näyttää paremmalta Kevinin kun Krisun kanssa.

Vierailija
44874/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, naru pimpissä tyyppejä ollenkaan. Alushousujen tarkoitus on peittää intiimit paikat, mutta nää Milla ja Anu vetää persposket paljaina pimppi vilahdellen tuolla talossa jossa kamerat joka nurkassa. Tietynlainen alennustila täytyy ihmisellä olla henkisestikin, että kehtaa ryhtyä moiseen paljasteluun. Tuollaiset persposket paljaana esittelevät eivät Eeviksen ja Jukan sekstailuille mitenkään häviä!!

Vierailija
44875/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka täällä maanisesti tykittää tuhansia viestejä päivässä siitä, että Krisu muka olisi kiusaaja, eivät tiedä oikeasta kiusaamisesta mitään. Luulen, että porukka on niin kyllästyneitä tuohon viesteillä jankuttajaan, että alkavat jo toivoa hänen oikeasti joutuvan oikean kiusaajan kohteeksi. Jotta ei tarvitsisi tuota tyhjänpäiväistä jankutusta enää lukea täältä.

Mitä "oikea kiusaaminen" mielestäsi on? Pelkkää fyysistä väkivaltaako?

Ei tietenkään fyysistä väkivaltaa. Varsinkaan täysi-ikäisten kohdalla. Sehän olisi liian helppoa todentaa ja todistaa.

Tiedät mitä oikea kiusaaminen on kun koet sen. Krisun räävitön kielenkäyttö ei sitä ole, todellakaan.

Krisu puhuu harmittoman räävittömästi sen LISÄKSI että hän myös haluaa välillä tahallaan ärsyttää muita. Se että hän jatkuvasti kiroilee ja puhuu juntisti (mikä suurimman osan ajasta on harmitonta), on ikään kuin hänen alibinsa, ettei niihin hänen oikeasti pahantahtoisiin juttuihinkaan olisi helppo puuttua. Krisu varmistaa yleisellä räävittömyydellään sen, että hänen oikeasti huonokin käytös voidaan selittää sillä, että "kun Krisu nyt vaan puhuu noin."

On olemassa ihmisiä jotka puhuvat kuin Krisu mutta eivät loukatakseen. Heidät erottaa Krisusta se, että kun heille sanoo että tuo loukkasi, niin he eivät enää tykitä yhtä ärsyttäviä juttuja saman ihmisen seurassa. Ihminen voi yhtä aikaa olla hyvä tyyppi ja paha suustaan. Mutta Krisua en näe tällaisena ihmisenä ollenkaan, koska niiden "mukavuusvaiheiden" jälkeen hän toistuvasti palaa trollimoodiin, vaikka ympärillä on edelleen samat ihmiset, jotka eivät edelleenkään halua tulla kohdelluksi noin. Tiedä sitten mikä mielikuva pelkkien koosteiden kautta tulee, ehkä siellä näytetään vain ruma puhe, jossa ei itsessään ole ärsytystarkoitusta.

Itsellä on 24/7 ja todellakin kokemuspohjaista tietoa henkiseen invalidisoitumiseen johtavasta kiusaamisesta. Krisun läpistä osa on karmeita ja inhoan niitä. Krisu ei muutenkaan ole suosikkini BB-finaaliin vaikka osalle hänen läpistään naurankin. Mutta kiusaamista hänen touhunsa ei ole. Todellakin toivon, että termiä ei väärinkäytettäisi, koska kohta ketään oikeaa uhria ei oteta todesta.

Mulla on kokemusta kiusaamisesta myös ja mua kiusattiin niin ettei muuten jotenkin tajunneet sitä edes kiusaamiseksi, tuli just sitä komenttia että "älä leikistä suutu", vaikka paskat se mitään leikkiä ollut. Vaikka kiusaajat välillä härnäsi muitakin, niin kyllä se oli erilaista mua kohtaan, jotenkin intensiivisempää, tarkoituksenmukaisempaa.

Näen Krisun toiminnassa ihan selvää kiusaamista, oikein tuijottaa mielenkiinnolla kohteidensa reaktioita ärsyttäessään ja nauttii siitä, kun kukaan ei puutu. Ei oikeasti kadu tekemisiään, mutta myöntyy pyytelemään anteeksi koska ymmärtää muuten joutuvansa liian huonoon valoon.

Itsellänikin on oikein trauma siitä ikivanhasta lällätyksestä ”höpönöpölöpö se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu...” Mulle sitä aikoinaan kiusaajat lällätteli ja myös joku tuota mitäsänytleikistäsuutut.

Mutta Krisu on ihan samanlainen törkyturpa joka ikiselle tuolla. Hän ei erottele ihmisiä kuten kiusaaja erottelee. Hän piti vähiten Tarinasta, mutta Tarinan pyynnöstä alkoi varoa sanojaan juuri tätä kohtaan. Niin ei oikea kiusaaja tekisi. 24/7 todistaa, että Krisu on tahditon törkyturpa aivan kaikkia kohtaan tasapuolisesti, se erottaa hänet kiusaajasta.

Krisu kyllä on valikoiva sen suhteen, keiden loukkaantumisesta naljailee sekä päin naamaa että selän takana. Tämä toisen reaktioista naljailu on iso osa sitä v*ttulua. Esimerkiksi Kimmolle sanoi kunnioittavasti, että miten hienosti tämä puuttuu Krisun käytökseen, naisista taas puhuu tyyliin lätisijöinä. Villen selän takana en ole kuullut käytävän mitään ilkkumista, vaikka tämä on monta kertaa valittanut Krisulle jostain. Ville kommentoi enemmän sanoja, naiset ilkeyttä, joka on pahempi asia kuin kiroilu. Silti Krisu vähättelee juuri naisten suhtautumista käutökseensä. Mutta älä pelkästään minua usko. Jatka 24/7:n seuraamista, niin huomaat.

Olen eri mieltä kanssasi todellakin. Melkein myös uskallan sanoa, että jos tietäisit minun tarinani liittyen aiheeseen kiusaaminen, ottaisit paremmi huomioon näkökantani. Sanon edelleen, että minusta täälläkin nyt Krisua leimaamalla tehdään hallaa ihan oikeille kiusaamisen uhreille. Kiusatuksi joutuminen voi oikeasti tuhota elämän peruuttamattomasti. Uhrit ovat todella yksin ja väärinymmärrettyjä.

Mutta omalta osaltani jätän nyt keskustelun tähän, koska ymmärrän tämän vääntämisen hyödyttömyyden. Yhtä hyödytöntä kuin yhteiskunnan muka-taistelu koulukiusaamista vastaan. Eräs opettaja oli oikeassa sanoessaan, että kiusaaminen ei koskaan lopu ja siksi taistelu on parempi luovuttaa. Ongelman juuri lähtee juuri siitä, että koko termi ymmärretään väärin. Kyseessä on yhden henkilön hylkääminen ja eristäminen mitä moninaisimmin keinoin. Siihen sisältyy juuri se, että muut näkyvästi hyväksytään ja otetaan joukkoon mukaan.

"Ongelman juuri lähtee juuri siitä, että koko termi ymmärretään väärin. Kyseessä on yhden henkilön hylkääminen ja eristäminen mitä moninaisimmin keinoin. Siihen sisältyy juuri se, että muut näkyvästi hyväksytään ja otetaan joukkoon mukaan."

Juuri tätä olen talossa huomannut! En tiedä onko nyt enää uhria, kun Tarina poissa.

Siksi kiusaamiseen on niin vaikea puuttua, kun ihmiset eivät sitä helposti huomaa. Kiusaaja usein on joku suosittu hauska tyyppi joka päättää ketä kaikki vihaa, ja laumasielut uskoo, että kingi vain toteaa faktan jonkun huonoudesta eikä kiusaa.

Tämä kiusaaminen levisi jopa nettiin. Näkyy esim. kommentteja missä hekumoidaan ajatuksella, kuinka eräs sai talossa poistuessaan nähdä olevansa Suomen vihatuin ihminen. Ei voi mitenkään väittää, että Krisu ei olisi tähän myötävaikuttanut. Kun nää kirjoittelijat toistelee TÄSMÄLLEEN Krisun sanoja. Mutta ovatko he omasta mielestään kiusaajia? Eivät välttämättä.

Sen verran puutun tähän, että Tarinan dissaaminen alkoi kyllä netissä ja jopa BB-studiossa heti ekan vuorokauden aikana. Some räjähti ja Tarinaa haukuttiin joukolla ennen kuin talossa yksikään ihminen oli mitenkään ilmaissut Tarinaa kohtaan mitään fiiliksiä. Ekassa BB-studiossa jo Sauli ja Jonekin sanoivat vähiten pitävänsä Tarinasta. Amanda Harkimo valvomossa heti sanoi ettei kestä Tarinaa yhtään.

Krisun ja Tarinan välille tuli kitkaa vasta laivatehtävässä, kun Tarina vaati Krisua kaikkein uuvuttavimpana päivänä juuri ennen nukkumaanmenoa johonkin todella raskaaseen palautekeskusteluun Krisun vioista ja virheistä ja vääristä sanavalinnoista ym.

Eli helppo uhri, kun on muutenkin vähän ärsyttävä. Olematta kuitenkaan paha. Nämä mitä netissä on sittemmin alettu huutelemaan, on aika paljon näitä samoja mitä Krisukin on talossa toistellut tosi paljon, mielensäpahoittamisesta, loukkaantumisesta ym.

Vierailija
44876/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anu on ottanut hengailijan roolin tuossa tehtävässä, ei vaan ehdi mukaan noihin juttuihin.

Vierailija
44877/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just juu. Sitähän se Mira tarkoituksellisesti teki! :D

Se tietoisesti myös ärsyttää kaikkia 24/7? Nytkin nyppii naamaansa, että finninesteet tursuaa kesken tehtävän. Nähtävästi vaan tarkoituksellisesti, kun kuuluu stressiryhmään. Juu.

No juu-u, ihan samalla tavalla kuin Krisukin kuulemma.

Vierailija
44878/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestyksen tulokset samat kun päivällä.

Päivitetty 17.00

Kimmo

Jukka

Mira

Tupu

Kimmolla melkein 40 prossaa.

Vierailija
44879/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anu on ottanut hengailijan roolin tuossa tehtävässä, ei vaan ehdi mukaan noihin juttuihin.

Sehän se on Anun tehtävä talossakin. Se hengaa mukana.

Vierailija
44880/90773 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, naru pimpissä tyyppejä ollenkaan. Alushousujen tarkoitus on peittää intiimit paikat, mutta nää Milla ja Anu vetää persposket paljaina pimppi vilahdellen tuolla talossa jossa kamerat joka nurkassa. Tietynlainen alennustila täytyy ihmisellä olla henkisestikin, että kehtaa ryhtyä moiseen paljasteluun. Tuollaiset persposket paljaana esittelevät eivät Eeviksen ja Jukan sekstailuille mitenkään häviä!!

No ihan vitsillä kuule vetävät. Älä ole noin tosikko!

Ketju on lukittu.