Idea on että suomalainen kouluttautuu, eikä mene sinne postiin töihin
Tästähän tässä on kyse, jos ei satu ymmärtämään. Näin ruotsalaisetkin on tehneet jo 60-luvulta alkaen.
Hakeutukaa kouluun ja lukekaa itsenne esim. insinööreiksi.
Esim. minulla kaksi tytärtä. Molemmat dippainssejä.
Kommentit (23)
..olin juuri tulossa sanomaan, että ainakin siinä postikonttorissa, jossa olin töissä postinkantajista iso osa oli yliopisto-opiskelijoita, yliopistossa opinnot keskeyttäneitä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma ei pelkillä insinööreillä pyöri. Tavallisia duunareita tarvitaan. Vai tulisko sun ihanat inssityttelit remppaamaan mun taloa tai korjaamaan autoa? Tai tarjoavatko he parturipalveluita? Mites onnistuis pitopalveluhommat?
Tavallisia duunareita tarvitaan toki mutta työhön käy matalasti-, tai kouluttamaton ulkomaalainen alennetulla palkalla.
Tämän takiahan rajat on auki. Mm. Espanjan kasvihuoneet tarvii halpaa työvoimaa, samoin Närpiö.
ap.
Kyllä niillä ul kom aal aisillakin on hei oikeus inhimmilliseen palkkaan ja kohteluun. Aina haukutaan meitä, jotka emme niin innokkaasti halua maah anmu uttoa tukea - ra sis teiksi. Unohdetaan kuitenkin ilomielin teidät, jotka haluatte heitä tänne tekemään töitä puoli-ilmaiseksi. Tuo jos jokin on mielestäni todella sortava ajattelu- ja tekotapa. Mitä jos ihmiset ennemmin lähtisivät pois suomesta tai mieluummin kuolisivat nälkään, kuin suostuisivat orjapalkalla raatamaan? Voisi olla eri ääni kellossa sinullakin, joka luultavasti haluat kuitenkin käyttää kaikenmaailman palveluita. "Työvoimapula" ei katsos toimi niin, että palkkoja alennetaan entisestään. Minä en suostu alempipalkkaiseen työhön, kuin mitä nykyään saan ja sekin on kyllä melko alhainen liksa. 11,76 € tunti, eikä mitään lisiä tai muuta mukavaa päälle. Kyllä jokainen tekijä palkkansa ansaitsee, ilman, että joku pomoporras nostaa palkkaansa kaksinkertaiseksi muiden kustannuksella.
Suomessa on oikein vimma, että kaikki täytyy pilata. Peruskoulu, ammattikoulut, postinkulku, taksit, pankkipalvelut, terveydenhoito...