Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako sairaslomalla käydä kaupassa?

Vierailija
29.08.2019 |

Tuli olo, että lintsaan tmv kun ruokakaupassa käydessäni törmäsin asiakasperheeseen ja olen siis sairaslomalla enkä töissä. Särkylääkkeitä vetelen ja pakko oli kaupassa käydä, mutta nolotti jotenkin ja vielä kun kysyivät olenko vapaapäivällä. Huokaus😱

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa. Ei sitä nälkään tarvii kuolla vaikka sairaana onkin. Ja asiakkaillesi sin ei tarvii selittää mitään, voit vaan todeta että et ole tänään töissä.

Vierailija
2/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietenkin, jos pystyy. Eikä se asiakkaillesi kuulu millään lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa. Voi myös käydä ulkoilemassa ym., täysin riippuen sairaudesta. 

On selkäpotilaita, jotka voivat (ja tekee hyvää!) liikkua, mutta koko päivän istuminen töissä ei onnistukaan. Ja on mielenterveyspotilaita, jotka eivät jaksa koko päivää jne.

Turhaan kannat huonoa omaatuntoa.

Vierailija
4/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kuollu nälkään jos en olis käynyt sairaslomalla kaupassa. Saikkua oli 16 viikkoa.

Vierailija
5/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpien on pakkokin käydä kaupassa.

Jos kunto antaa myöten, saa tehdä kaikkea mitä pystyy ja mikä ei pahenna tilaa. Saat lähteä vaikka lomareissulle, jos sairausloman syy ei edellytä liikkumattomuutta ja kotona oloa.

Vierailija
6/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voi olla näin nynnyjä?

Vierailija
7/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä jumala, tottakai saa!

Vierailija
8/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Rikoslain mukaan "Joca vaivaisna caupustelemahan rupia, on ancarimmin tuomittava häpeäpuuhun secä saccoon."

Vierailija
9/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa saa. Itsekin olen viettänyt viimeiset puoli vuotta neljän seinän sisällä. Vähän alkaa jo olla nälkä.

t. masentunut

Vierailija
10/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa saa - hyvänen aika voi kuinka vulgääriä. Sinun 120 kiloinen esimies=nais pomosi saattaisi nähdä sinut kaupassa ja juoruaisi heti muille työkavereille ja siten saisit potkut.

Vierailija
11/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin pärjännyt tämän vuoden kun olen saikulla ollut käymättä kaupassa (käsi operoitu pariin kertaan vuoden aikana) 😅. Niin mitäpä luulet?

Vierailija
12/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tehdä mitään. Et saa täällä Vauviksella olla. Hengittää voi kyllä.

Vierailija
13/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma

Vierailija
14/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla voi jopa harrastaa, jos se ei haittaa toipumista millään tapaa ja voimia on. Työkykyisyys on eri asia, kun arjesta selviytyminen. 

Vierailija
15/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukee verotodistuksessa että olen 100% invalidi mutta käyn silti kuntosalilla ja lenkillä, että kai sitä kun on vaan sairas niin kaupassa saa käydä.

Vierailija
16/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nynnyydestä johdu, vaan siitä, että monet ihmiset ovat sitä mieltä, että et ole oikeasti sairasloman tarpeessa, jos ei ole pää kainalossa tai pakko maata reporankana sängyn pohjalla pystymättä tekemään mitään. Jos kykenee kaupassa käymään, kykenee heidän mielestään myös töihin ja he myös antavat sairaan huomata mielipiteensä. Kukapa erityisesti sairaana haluaa vielä tällaista niskaansa.

Vierailija
17/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli on työuupumuksen j amasennuksen vuoksi sairaslomalla. Kävi juuri etelänlomallakin. 

Vierailija
18/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nynnyydestä johdu, vaan siitä, että monet ihmiset ovat sitä mieltä, että et ole oikeasti sairasloman tarpeessa, jos ei ole pää kainalossa tai pakko maata reporankana sängyn pohjalla pystymättä tekemään mitään. Jos kykenee kaupassa käymään, kykenee heidän mielestään myös töihin ja he myös antavat sairaan huomata mielipiteensä. Kukapa erityisesti sairaana haluaa vielä tällaista niskaansa.

No itse en kyllä ymmärrä, miten pystyy kauppaan menemään, mutta töihin ei, jos työ ei fyysistä ole. Ei tulisi mieleenkään mennä kauppaan, sen verran kipeä olen, jos töitä en pysty tekemään.

Vierailija
19/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse en kyllä ymmärrä, miten pystyy kauppaan menemään, mutta töihin ei, jos työ ei fyysistä ole. Ei tulisi mieleenkään mennä kauppaan, sen verran kipeä olen, jos töitä en pysty tekemään.

Ei kuulu sulle pätkääkään. Huolehdi omista asioistasi ja kehitä vaikka "ymmärrystä".

Vierailija
20/24 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut sairauslomalla ulkomailla ihan työterveyslääkärin luvan kanssa.