Te jotka pesette tukkanne marseille- tms. saippualla
Kuinka saatte hiuksenne puhtaantuntuisiksi ja helposti käsiteltäviksi. Olen tässä muutaman viikon yrittänyt käyttää marseillesaippuaa pitkään ja kuluneeseen hiuspehkooni, mutta aika raskasta hommaa on.
Kommentit (7)
Ei mulla ainakaan kestä hiukset jos pesisin jatkuvasti saippualla eikä pelkkä vesipesukaan riitä.
Se pitää huuhdella hyvin pois ja tarpeeksi lämpimällä vedellä. Se ei irtoa niin helposti kuin sampoo.
Olen pessyt hiukseni saippualla nyt viiden vuoden ajan. Olen käyttänyt rinnalla etikkaa hoitoaineena, ja nyttemmin olen lukenut, että juuri etikka ehkäisee saippuan kerrostumista hiuksiin. En käytä etikkaa ihan joka kerralla, mutta yleensä joka toisella koko päähän tai vain latvoihin.
Mä en tykkää käyttää muotoilutuotteita, joten saippua on mulle tosi hyvä ratkaisu. Sampoolla kun pesen, hiuksista tulee sellaiset liiskat, jotka näyttävät hyvältä just ennen kuin ne muuttuvat jo likaisiksi.
Kannattaa sitten ostaa HYVÄÄ saippuaa ja unohtaa Le Chatit ja muut!
Mulla on ongelmia sls:n kanssa, joten olen pessyt vuosia saippualla (muillakin kuin oliiviöljy-). Hapanhuuhtelu estää kerrostumista. Itse en pidä etikasta, käytän sitruunahappoa (E330, säilöntähyllystä).
Kiitos vastauksista. Miten nämä etikka ja sitruunahappo laimennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Miten nämä etikka ja sitruunahappo laimennetaan.
Mulla on suihkussa sellainen 2 dl:n muovimuki, jonka pohjalle kaadan 1–2 cm etikkaa ja täytän mukin vedellä.
Harmaa??