Mitä vanhempasi tekivät/tekevät työkseen, kerro jos tiedät edes suurinpiirtein
Minäkin kerron sitten kun muut aloittaa, en laita tähän alotukseen, ettei ketju käänny minun tai vanhempieni haukkumiseen, tai muuten vain käänny.
Kommentit (38)
Talousjohtaja ja jokapaikanhöylä/suunnittelija (siinä vaiheessa, kun piti painattaa käyntikortit, taisi olla project manager).
Äiti eläkkeellä, teki monia eri töitä mm. seurakunnassa ja koululla, mutta viimeisinä vuosina kotihoidossa hoitajana.
Isä kuollut, työkoneenkuljettaja luki jossain virallisissa papereissa.
Sähköinsinööri ja sovellussuunnittelija
Maanviljelijöitä. Tiedän tämän aivan varmasti, koska olen ollut sylilapsesta lähtien mukana tilan töissä enkä usko, että olisivat moisen näytelmän näytelleet vain minun takiani, kyllä ne oikeasti maata viljeli, metsää hoiti ja jossain vaiheessa muutamaa kanaa ja kesälammastakin pihassa piti.
Äiti sosiaalityönjohtaja ja isä jo eläkkeellä.
Viimeisin ammatti vai koko työura?
Äiti ainakin teki IT-alan töitä, mikä toki 80-luvun alkupuolella oli hyvin rutiinitason toteuttavaa työtä reikäkorttien lukemisen jne parissa, mutta myöhemmin teki esim. käyttäjätunnuksia IT-tuessa. Joutui työttömäksi yli 5-kymppisenä ja "joutui" eläkeputkeen.
Isä on toiminut teollisuudessa, työntutkijana ("kellokallena") joskus aikanaan ja työnjohtajana myöhemmin, viime vuosinaan sitten yrittäjänä (vielä eläkkeelläkin ja kuolemaansa asti).
Toinen rakensi laivoja ja toinen hoiti sairaita.
Toinen ei tee mitään ja toinen on hallintohommissa.
Isä sotilas ja äiti toimistotöissä.
Isäni oli paperitehtaalla teknikkona, kunnes kyllästyi ja rupesi opettajaksi ammattikouluun.
Äitini oli sairaanhoitaja.
Pientä karjatilaa pitivät.
Sitä ennen isä oli vuokratyöfirmassa (kyllä, niitä oli jo 60-luvulla)levyseppä-hitsaajana.
Äiti oli lyhyen aikaa kotiapulaisena.
Eläkkeellä nyt molemmat, äiti teki vähän aikaa vielä mastalousalan kausitöitä ennen eläkkeelle jäämistä tilanpidon lopettamisen jälkeen.
Äiti oli yli 30 vuotta yhdessä ja samassa tavaratalossa töissä, myyjänä ja kassalla. Nyt jo eläkkeellä.
Isä on putkiasentaja, myös eläkkeellä, mutta tekee edelleen töitä urakkaluontoisesti, jos hommiin pyydetään.