Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien negatiivinen suhtautuminen raskauteen

Vierailija
28.08.2019 |

Moikka,
Olen 21-vuotias nuori nainen. Minulla on vakava parisuhde joka on tosin kestänyt vasta muutaman kuukauden. Olen raskaana kumppanilleni ja olemme molemmat hyvin iloisia asiasta.
Toki viikkoja on vasta vähän, mutta halusimme kertoa jo omille perheillemme. Osasimme olettaa nuivaa suhtautumista asiaan, juuri ikämme ja suhteen keston takia. Kerroin itse tänään vanhemmilleni, ja vastaanotto oli todella huono. Kumpikaan ei ole yhtään onnellinen eikä iloinen ja suorastaan painostaa aborttiin ja kertoo syitä miksi niin pitäisi tehdä.
Minulla on ammatti, töitä ja muutenkin elämä halinnassa. Toki opintolainaa on paljon, mutta en usko sen olevan este tai ongelma tulevan vauvan takia.
Tilanteen tekee hankalaksi se, että joudun asumaan tulevan kuukauden heidän luonaan, sillä uusi vuokra-asunto johon muutan vapautuu vasta ensi kuun lopussa. En haluaisi riidellä asiasta, taikka kuunnella kuittailuja ja painostusta aborttiin.
Onko jollain täällä ollut vastaavaa tilannetta tai osaisi antaa hyviä näkökulmia ja vinkkejä asiaan miten tästä eteenpäin? Olisiko parasta olla vain hiljaa ja odotella että he tottuvat ajatukseen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa tosiaan tottuvat asiaan, sinulla kuulostaa olevan elämä mallillaan. Onnea vauvelista ❤️

Vierailija
2/5 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat luultavasti vain huolissaan teidän parisuhteenne lyhyen keston vuoksi, vaikka toki sitä ei pitäisi sinulle hirveästi näyttää.

Ajattelevat vain sinun parastasi, vaikka oletkin aikuinen ja elämä hyvällä mallilla niin toi parisuhteen tuoreus pelottaa ihan ymmärrettävästi vanhempiasi.

Minuakin vähän hirvittää puolestasi, toivottavasti kaikki menee hyvin ja olette oikeasti sopivat ihmiset toisillenne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi kirjoitti:

Pikkuhiljaa tosiaan tottuvat asiaan, sinulla kuulostaa olevan elämä mallillaan. Onnea vauvelista ❤️

Kiitos❤️ Toivotaan että tottuvat

Vierailija
4/5 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Toivotaan parasta.

Vierailija
5/5 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi miten pitkä suhde takana, se ei ole tae lapsiperhearjen onnistumisesta. Vauva muuttaa niin paljon arjessa. Lyhyelläkin tuttavuudella voi löytää hyvän kumppanin ja lapsille hyvän isän/äidin - tai sitten ei. Aika näyttää. Onnea teille ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän