Hoitajien kiire?
Usein kuuluu puhuttavan siitä kuinka hoitajilla on kauhea kiire, liian vähän henkilöstöä jne.
Miksi tämä ei näy mitenkään?
Ainakin terveyskeskuksissa/sairaaloissa henkilökunta suorastaan matelee pitkin käytäviä, pysähtyy juttelemaan työkavereiden kanssa käytävillä henkilökohtaisia asioita.
Kun esim. Ravintola-alalla täytyy oikeasti tehdä seitsemää asiaa samaan aikaan, ja pitäisi olla kolmessakin paikassa samaan aikaan. Toki tämäkin riippuu ihan ravintolasta.
Mutta ainakin pikaruokaravintoloissa ja yökerhoissa työntekijät lähes juoksevat. Ja sen kiireen kyllä näkee myös asiakas.
Kommentit (26)
Minua hoidettiin syövän vuoksi yli kuukauden ajan eristyshuoneessa ja kyllä, hoitajilla oli kiire, kun he huoletivat vakavasti sairaista ja kuolevista potilaista.
Ravintolassa olen saanut palvelua, joka vaikutti surkuhupaisan hitaalta.
En vertaisi koulutettujen ammattilaisten tekemää hoivatyötä siihen, miten turhan monissa ravintoloissa toimitaan.
Potilaille ei pitäisi kiirettä näyttää. Siksi sairaaloissa ei myöskään juosta ellei kyseessä ole elvytystilanne tai joku muu hätätilanne.
Oottekos sattunu käymään vaikka hoivakodissa kesken aamupesu rumban?
Hoiva- ja ravintola-alalla molemmissa työskennellään öisin,viikonloppuisin ja pyhänä.
Käsittääkseni hoitajien lisät on paremmat.
Ja molemmissa siis kauhea kiire.
Mutta hoitajat pitävät suurinta meteliä kiireestä ja liianpienestä palkasta.
Aloittajan kanssa samaa mieltä. Ensiavussa kävellään laahustaen ja turistaan kollegojen kanssa niitä näitä. Kai sitä turtuu jatkuvaan ihmisten hädän ja kivun näkemiseen ja osaa ottaa niihin etäisyyttä, mutta tekisi itse kullekin hyvää kokea toisenlaistakin työpaikkaa eri alalla.