lapsi syönyt omenan joka otettu omenapuusta eikä desinfioitu ensin
Odottelen nyt miestä kotiin että hän jotain sanoo, soittaisko myrkytystietokeskukseen vai mitä teen .
Söi siis joskus 2-3h sitten, ei vielä mitään oireita, olen yrittänyt tarkkailla.
onko kellään tullut oireita? saasteista tai jostain myryistä joita niissä omenoissa on?
allergiaa ei ole lapsella onneksi.
Kommentit (17)
Ei kai sitä tarvii kuin vähä pyyhkäistä paidanhelmaan ennenku syö.
Kas kun et ole jo hätäkeskukseen soittanut... Kyllä ihmiset on tyhmiä.
Milläs meinasit desinfioida, autoklaavillako?
Voi ei, jäi pöhnät saamatta, kun ei muistanut uittaa omppua käsidesissä.
Ipeca-siirapilla voit tarvittaessa oksettaa lapsen. :( Tsemppiä!
Oman alueen sairaalan päivystykseen, vielä tämän illan aikana. Antavat rokotteen ja laittavat osastolle seurantaan. Ensi viikolla pääsee todennäköisesti pois.
Suomessa omenat desinfioidaan jo istutusvaiheessa, joten ei mitään hätää, anna lapsen rouskuttaa.
Myrkytyskeskukseen soitto ja HETI! Jos omena on kasvanut tien varressa siihen voinut kertyä autoista raskasmetalleja ja muutenkin lintu on voinut kakkia siihen omenaan, joten sitten on edessä salmonella tai vähintään lintuflunssa.
Kunnollisen ja syötävän kaupan tuontiomenan erottaa kiiltävästä melkein myrkyttömästä vahapinnasta.
Toivottavasti lapsesi selviää hengissä!
Suoraan puusta poimitut kotimaiset omenat voivat olla tappavan myrkyllisiä!
Et kai muutenkaan syötä hänelle mitään tuoreita kasviksia? Tai marjoja?
Apua!! Olen itse kuullut huhuja että omenissa on karoja joihin voi tukehtua? Miksei niitä jalosteta pois! GMO kunniaan, on ajateltava lasten turvallisuutta!!! Mikset soittanut jo apua??
Juota lapselle desinfiointiainetta.
Lasu. Tee itse ellei joku muu ole tehnyt jo.
Huh huh XD