Miten +40v-miehen tulisi sitten pukeutua?
Hupparia kun ei enää kuulemma "suositella" tämän ikäisille. Itse tykkään käyttää arkikuvioissa päällysvaatteena takin sijasta vetoketjullisia huppareita, tietysti sitten syksyn ja talven saapuessa siirryn takkeihin.
Muuten normivaatteina on aina lähinnä farkut ja t-paita ja/tai neule. Illanviettoihin ja ravintolaan kauluspaita farkuilla tai chinoilla, hyvin istuva pikkutakki ja puvunhousut löytyy sitten kaikkein tärkeimpiin tilaisuuksiin. Juhlapukujakin on tullut joskus vuokrattua.
Ette kai te väitä, että tässä iässä pitäisi aina vetää kauluspaita+slipoveriyhdistelmällä sammarit kahisten, huppari vain urheillessa? :D
Kertokaapa näkemyksiänne..
M_45 (normaalipainoinen ja liikunnallinen)
Kommentit (16)
Ihan sama. Ketään ei oikeasti kiinnosta.
Kivaa, rentoa ja sopivasti trendikästä. Miksei muka hupparia voi käyttää? Itse pidän eri tyylien sekoittamisesta, hyvällä maulla ;)
N44
Olen tällä viikolla pukeutunut näillä tavoilla:
-farkut, neule, kevyt takki
-collegehousut, t-paita ja crocsit
-sortsit, t-paita, väärinpäin oleva lippalakki
-siistimmät sortsit, polopaita ja loaferit
-verkkarit, huppari ja lenkkarit
Mikä näistä nyt sitten on oikein?
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä viikolla pukeutunut näillä tavoilla:
-farkut, neule, kevyt takki
-collegehousut, t-paita ja crocsit
-sortsit, t-paita, väärinpäin oleva lippalakki
-siistimmät sortsit, polopaita ja loaferit
-verkkarit, huppari ja lenkkarit
Mikä näistä nyt sitten on oikein?
Nelikymppiselle miehelle nuo kaikki ovat väärin.
Ihan normaalilta tuo kuulostaa. Miksi pitäisi muuttaa mitään? t. yli nelikymppinen nainen
Se on aika hienoa jos kaikki vaatteet on sellaset vaalean beigen väriset ja nahkakengät lisäksi. Miksi niitä nyt sanotaan. Sellaset missä on vaikka jotain punosta tossa jalkapöydän päällä.
Kyse on kai siitä, että miesten (niin kuin naistenkin) on syytä pukeutua tilanteen mukaisesti. Tilanne tarkoittaa sitä, että töihin ja baariin pannaan eri vaatteet ja töissäkin herraisojohtaja on todennäköisesti eri kuteissa kuin piirimyyjä tai koodari tai logistiikkaheppu, jotka myös keskenään on erilaisissa tyyönsä vaatimissä vaatteissa. Tilanteeseen vaikuttaa se, keitä on läsnä ja mikä on oma rooli ja millainen sää on ja miljoona muuta asiaa.
Ja nelikymppisen pitää jo osata arvioida, millainen tilanne milloinkin on jamitä se itseltä vaatii.
Väärinpäin oleva lippalakki. Eikä. Minkä takia miesten täytyy käyttää yleensäkään lippistä päässään, vaikka olis kaljukin.
Vierailija kirjoitti:
Väärinpäin oleva lippalakki. Eikä. Minkä takia miesten täytyy käyttää yleensäkään lippistä päässään, vaikka olis kaljukin.
Se estää auringon pääsyn silmiin, jos on oikeinpäin. Se estää hiusten heilumisen valtoimenaan. Ja se estää hien valumista silmiin urheillessa. Lisäksi lakki on hyvä olla päässä, jos oikein aurinko paistaa.
Älä nyt naisten takia ainakaan pukeutumista muuta. Ei kai niin huono itsetunto voi olla!
Mun isä on 75 v, pukeutuu farkkuihin, t-paitaan ja pikkutakkiin. Ja jalassa tennarit. Eläkkeellä oleva ylempi virkamies. Ajaa jenkkiautolla.
Mun mies on 45 v. pukeutuu farkkuihin, t-paitaan ja huppariin. Jalassa lenkkarit. Virassa oleva virkamies. Ajaa farmariautolla.
Mun vanhin poika on 15 v, pukeutuu farkkuihin, t-paitaan ja huppariin. Jalassa lenkkarit. Opiskelija. Ei ajokorttia mihinkään laitteeseen.
Kengät siistit ja ehjät. Oli sitten tennarit, crocsit tai nahkajalkineet.
Sandaalien kanssa EI käytetä sukkia.
Siisti lyhythihainen kaulus- tai poolopaita, päällä neule tai pikkutakki. Normaalit suorat housut, mielellään mustat mutta khaki yms kelpaa myös. Taskukello plussaa.
Ei mitään arkisempaa kuin farkut. Mielellään chinot tai puku. Ei huppareita tai t-paitoja. Neuleet, polopaidat ja kauluspaidat sallittuja. Ei lenkkareita. Nahkakengät tai ehkä purkkarit. Ei nahkatakkeja. Ei hattuja.
Pue ihan sellaiset vaatteet kuin haluat. En mä ainakaan välitä siitä, miten joku AV-mamma ajattelee, että mun ikäisen pitäisi pukeutua.