Vauras nainen -ryhmässä ei ilmeisesti saa kritisoida verkostomarkkinointia
Tänään yhdestä Hesarin verkostomarkkinointi-jutusta on tehty lukuisia aloituksia, joista jokainen on poistettu. Ryhmässä on paljon verkostomarkkinoijia, jotka eivät kestä pienintäkään kritiikkiä ja hehkuttavat kilpaa verkostomarkkinointia tienaamiskeinona. Takataskusta löytyy aina valmis puolustus kritiikkiä vastaan, joten kriittinen keskustelu on mahdotonta.
Tekee mieli erota koko ryhmästä asian takia. Olen valmis hyväksymään esim. keskustelut verosuunnittelusta vaikka vastustan sitä periaatteesta, mutta epä-älyllinen verkostomarkkinoinnin salliminen on liikaa. Miksi ryhmässä ei voida vetää tiukkaa linjaa, ja kieltää verkostomarkkinoinnista puhuminen kokonaan? Nyt vain kritiikki hiljennetään. Tuntuu kuin olisi samassa ryhmässä sellaisten ihmisten kanssa, jotka pitävät maapalloa litteänä. Verkostomarkkinointi on todistetusti ylikalliin tavaran myymistä ja tyhjiä lupauksia, aina.
Kommentit (47)
Huomasin kerran bussissa syrjäsilmällä tuntemattoman vieruskaverin lukevan ryhmää kännykästään. Mutta mitä vauras nainen tekee bussissa, ihmettelin.
Vierailija kirjoitti:
miksi ne on aina naisia näissä jutuissa, ainakin ylivoimaisesti suurin osa..
Varmaan siksi, että tuo on helppo homma lisätienesteihin esim. kotiäitinä.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin kerran bussissa syrjäsilmällä tuntemattoman vieruskaverin lukevan ryhmää kännykästään. Mutta mitä vauras nainen tekee bussissa, ihmettelin.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Jää rahaa osakesäästämiseen kun ei osta autoa.
Tuo ryhmä on kyllä paisunut niin isoksi ja aiheet älyttömiksi. Joku siellä suunnitteli ostavansa vessapaperia ison määrän ulkomailta jne. Mietitään mistä sais kampaajapalvelut halvimmalla ja kaikkea muuta älytöntä.
Ei ole enää vauras nainen vaan nuuka nainen se ryhmä.
Vauras mies kirjoitti:
Miksi sitten olet koko ryhmässä?
Koska olen ollut aivan aloittelija talousasioissa, joten ryhmä tuntui minulle sopivalta. Aluksi oli muutenkin kiva nähdä naisten vetävän yhtä köyttä ja kannustavan toisiaan taloudelliseen riippumattomuuteen. Tsemppihenki, hienot henkilökohtaiset tarinat ym. ovat pitäneet mukana, vaikka informatiivista antia ryhmällä ei minulle enää ole. Vaan jos tsemppihengen ylläpito vaatii verkostomarkkinoinnin hyväksymisen yhdeksi tieksi vaurastumiseen, en taida haluta kuulua jengiin enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ryhmä on kyllä paisunut niin isoksi ja aiheet älyttömiksi. Joku siellä suunnitteli ostavansa vessapaperia ison määrän ulkomailta jne. Mietitään mistä sais kampaajapalvelut halvimmalla ja kaikkea muuta älytöntä.
Sekin oli aika ikävä, missä joku mietti, miten maksimoisi tuotot sijoitusasunnosta taloyhtiön putkiremontin aikana. Ja toinen, joka halusi asumistukea äitinsä omistamaan asuntoon, jossa siis asuivat äidin kanssa yhdessä (newsflash: aika moni muukin vanhempi ottaisi mielellään asumistuet kotona asuvasta, täysi-ikäisestä lapsesta). Kolmas puolestaan halusi tinkiä korjaajan palkkiosta, koska käynti oli tarpeeton (koneen putkessa pieni tukos, jonka olisi saanut itse pois jos olisi osannut).
Onneksi kaikki näistä ovat kohdanneet kritiikkiä, mutta silti. Tuo ryhmä on taloudenpidon Aihe Vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on tosiaan miespuoliset verkostomarkkinoijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina pitänyt tuota eräänlaisena lahkona ja ko. ”lahkon” johtajaa käärmeöljykauppiaana.
Vieläkö verkostomarkkinointia muka harjoitetaan? Minä luulin että se kuoli jo sen nature´s own kusetuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on tosiaan miespuoliset verkostomarkkinoijat.
Verkostomarkkinointi liittyy usein ns. naisten tuotteisiin tai kodintavaroihin, jotka kiinnostavat naisia enemmän. Joidenkin ympärille on syntynyt oma kutsukulttuurinsa (esim. Tupperware), joka liittynee kotiäitiyteen: kutsujen 'emännöinti' on antanut mahdollisuuden osoittaa vertaisille oma paikkansa yhteisössä.
Miehet edustavat sitten muissa huijaamisissa, puhelinmyynnistä pyramidihuijauksiin ja takaisin vaikka autokauppaan.
Kuka edes liittyy tuollaiseen ryhmään? Elämä pyörii rahan, titteleiden ja saavutusten ympärillä?
Tyhjää on tuollainen elämä. Arvatenkin omahyväiset kaikestaloukkaantujat päätyvät herkästi tuollaisiin ryhmiin.
Ainoastaan naiset voivat olla niin tyhmiä että maksavat 8000 euroa jostain muutaman päivän kurssista saadakseen jonkun Varallisuus valmentaja -tittelin. Siihen sitten ilmeisesti kuuluu joku pyramidisysteemi että voit saada lisää provisioita kun saat uusia ihmisiä huijattua varallisuusvalmentaja kurssille.
Miksi olette ryhmässä, jos ette halua vaurastua. Ap ei hyväksy verosuunnittelua yrittäjille, mutta on varmaan itse hakemassa verottajalta kotitalousvöhennykset, työmatkavöhennykset ja joka pennin, mitä saa. Sama se on yrittäjällä, rahaa ei ole kellään tuhlattavaksi tässä sosialismissa. Suomi ei ole mikään kultakaivos yhtään kenellekkään, varsinkaan yhdellekkään yrittäjälle.
En kuulu ryhmään. Hyvä, että Hesari teki jutun aiheesta. Harvoin tunnen vahingoniloa, mutta nyt nautin ajatuksesta, että pilleri- ja pulverikauppiaita harmittaa.
Hesari vihaa naisyrittäjiä. Varsinkin köyhistä oloista ponnistavia. Aina pitäisi olla jonkun suuryrityksen herlin perijä, niin sitten tulisi hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette ryhmässä, jos ette halua vaurastua. Ap ei hyväksy verosuunnittelua yrittäjille, mutta on varmaan itse hakemassa verottajalta kotitalousvöhennykset, työmatkavöhennykset ja joka pennin, mitä saa. Sama se on yrittäjällä, rahaa ei ole kellään tuhlattavaksi tässä sosialismissa. Suomi ei ole mikään kultakaivos yhtään kenellekkään, varsinkaan yhdellekkään yrittäjälle.
Näinhän se menee. Nämä verosuunnittelusta meuhkaavat harrastavat n. 100% varmuudella sitä itsekin ja esim. tilaavat tavaraa ulkomailta ja ostavat matkoilta tuotteita jotka ovat halvempia ym. Järjenjuoksu ja tekopyhyys loistaa vähän kuin sosiaalieläteillä, jotka huutavat enemmän veroja muiden maksettavaksi ja kertovat kuinka näiden maksaminen on meidän kaikkien etu. Tyhmyys ja tekopyhyys ovat ehtymättömiä luonnonvaroja Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Hesari vihaa naisyrittäjiä. Varsinkin köyhistä oloista ponnistavia. Aina pitäisi olla jonkun suuryrityksen herlin perijä, niin sitten tulisi hyvä juttu.
Pillerikauppias ei ole naisyrittäjä.
Minä olen. Työni on ollut Hesarissa useasti esillä ja siitä on ollut minulle hyötyäkin. Ihan tavallisista lähtökohdista tulen, paluumuuttaja-yksinhuoltajaperheestä.
Kaikissa verkostomarkkinointiviritelmissä yhteinen piirre on se, että jotkut hurahtavat niihin kuin uskontoon. Jolloin asiallinen keskustelu muuttuu mahdottomaksi.