Miten sinnittelette päiväväsymyksen ajan, jos ei saa nukkua päiväunia?
Miten sinnittelette päiväväsymyksen ajan, jos ei saa nukkua päiväunia?
Kommentit (14)
Oikealla ruokavaliolla ei päiväväsymystä edes ole.
Alan tekemään jotain joka piristää ja vie väaymyksen pois. Tartun vaikka rättiin tai imuriin.
Minkä päiväväsymyksen? Jos sua väsyttää päivällä ja kuitenkin yöt nukut, sulla on jokin sairaus. Uniapnea tai diabetes.
Meen nukkumaan 2330-01. Herätys 0540. Työpaikalla 0730. Työ päättyy 1600. Unentarve n.10 tuntia. Kamala univaje. Juon työpaikalla kahvia ja appelsiinimehua, torkun nojatuolissa, kävelen portaikoissa ja haukottelen, käyn vessassa, teen töitä, olen tekevinäni töitä, sitten päivä onkin pulikassa ja lähen kotiin. Odotan viikonloppua jolloin nukun kellon ympäri köykäsesti.
Olen huomannut, että kasvisruoka ei aiheuta väsymystä. Ei kannata syödä hiilihydraatteja (pastaa tai esim. perunamuusia) lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Meen nukkumaan 2330-01. Herätys 0540. Työpaikalla 0730. Työ päättyy 1600. Unentarve n.10 tuntia. Kamala univaje. Juon työpaikalla kahvia ja appelsiinimehua, torkun nojatuolissa, kävelen portaikoissa ja haukottelen, käyn vessassa, teen töitä, olen tekevinäni töitä, sitten päivä onkin pulikassa ja lähen kotiin. Odotan viikonloppua jolloin nukun kellon ympäri köykäsesti.
Miksi menet nukkumaan noin myöhään? Ja sitten ihmettelet, että olet väsynyt.
Kuolo korjaa töistä tullessa, pakko vetää puolen tunnin unet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ihmisiä ei ole luotu siihen rytmiin, että mennään ajoissa nukkumaan ja herätään aikaisin. Itse esimerkiksi kärsin, kun joudun elämään itselleni epäluontaisessa rytmissä. Viikonloppuisin saan nukkua niin pitkään, kun huvittaa.
Olen yrittänyt kääntää rytmiä, mutta aikaisin nukkumaanmeno ei onnistu. Olen alkuyöstä virkeimmilläni.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että kasvisruoka ei aiheuta väsymystä. Ei kannata syödä hiilihydraatteja (pastaa tai esim. perunamuusia) lounaalla.
Pasta ja peruna on kasvisruokaa.
Kauheaa kidutusta. Jos on pakko olla hereillä koko päivä niin silloin juon alkoholia. Selvin päin en kyllä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ihmisiä ei ole luotu siihen rytmiin, että mennään ajoissa nukkumaan ja herätään aikaisin. Itse esimerkiksi kärsin, kun joudun elämään itselleni epäluontaisessa rytmissä. Viikonloppuisin saan nukkua niin pitkään, kun huvittaa.
Olen yrittänyt kääntää rytmiä, mutta aikaisin nukkumaanmeno ei onnistu. Olen alkuyöstä virkeimmilläni.
Sitten on vaan pakko vetää ne päikkärit. Ei kenenkään terveys kestä jatkuvaa univelkaa.
Lchf ruokavalion myötä jäi päiväunitarve kokonaan. Mulla on kaksiosainen työpäivä, eli aamulla muutama tunti ja iltapäivällä muutama tunti töitä, päivällä on vapaata 5-7 tuntia. Ennen oli pakko ottaa päikkärit, nukahti väkisin, jos meni vähäksi aikaa sohvalle pötkölleen. Sitten oli kauhean pöhnäinen krapulaolo kun lähti takas töihin.
Nyt kun oon kymmenisen vuotta ollut vhh:lla, lchf:llä, od:lla, en ole enää päikkäreitä nukkunut. Vaikka välillä sohvalla makoilenkin päivällä.
Tekemällä koko ajan jotain ja pysymällä liikkeessä. Jos hetkeksikin istuu alas niin johan alkaa luomet painaa ja pää pilkkiä.
Paljon raikasta vettä, kahvia, marjoja, hedelmiä ja suklaata kohtuudella.