Jos sinut todetaan hedelmättömäksi
kuinka tärkeänä pidät, että yhteiskunnan on annettava hoitoa saadaksesi lapsen?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mut on 28v todettu. Mulla on pcos ja kuukautiset oli puoli vuotta tulematta. Menin gynekologille ja hän sanoi etten saa ikinä lapsia. Sain lapsen luomusti kun olin 35v.
Joojoo pcos ja epäsäännölliset kuukautiset ei ole mikään hedelmättömyystuomio. Miksi tunget tähän keskusteluun?
Tutulle sanottiin ihan samaa samoista syistä ja pullautti 3 luomulasta.
Ei teidän tapaukset ole hedelmättömyyttä nähneetkään.
Mielestäni tärkeää. Lapsettomuushoidot ovat kalliita ja kaikilla lapsia haluavilla pitäisi olla mahdollisuus saada lapsi.
Ei pidä hoitaa. Se on luonnonvalinta joka on suhun "virheen" tehnyt. Olen siis hedelmätön itsekin. Maailma on ylikansoitettu ja Kiina yms on pullollaan hylättyjä lapsia. Eikö siis olisi fiksumpaa adoptoida? Ei tarvii kärsiä synnytystäkään ja mies tykkää kun pimppa on pinkeenä :D
Kun minut todetaan hedelmättömäksi, niin lupaan tanssia ja paneskella koko yös!
En tärkeänä. Minulla on jo lapsia ja olen +45v.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tärkeää. Lapsettomuushoidot ovat kalliita ja kaikilla lapsia haluavilla pitäisi olla mahdollisuus saada lapsi.
Tässä tietysti tulee kysymys, että kaikille pitäisi sitten olla tasavertainen mahdollisuus, yksinäisillä ja sateenkaariperheillä.
En ole aivan varma siitä, pitäisikö yhteiskunnan tukea yksin lapsen hankkivien hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut on 28v todettu. Mulla on pcos ja kuukautiset oli puoli vuotta tulematta. Menin gynekologille ja hän sanoi etten saa ikinä lapsia. Sain lapsen luomusti kun olin 35v.
Joojoo pcos ja epäsäännölliset kuukautiset ei ole mikään hedelmättömyystuomio. Miksi tunget tähän keskusteluun?
Tutulle sanottiin ihan samaa samoista syistä ja pullautti 3 luomulasta.
Ei teidän tapaukset ole hedelmättömyyttä nähneetkään.
Alanuoli tarpeettomasta ja rumasta kärkevyydestä. Sinä teet käytökselläsi maailmasta huonomman paikan.
Vierailija kirjoitti:
Kun minut todetaan hedelmättömäksi, niin lupaan tanssia ja paneskella koko yös!
Voithan koittaa etsiä kumppanin, joka ei ole hedelmällinen.
Henkilökohtaisesti olisin vain iloinen ja huojentunut, jos todettaisiin varmuudella hedelmättömäksi, mutta periaatteessa ymmärrän kyllä lapsia haluavien parien osalta. Hedelmöityshoidot on kuitenkin aika kalliita ja adoptio raskas ja hankalakin prosessi.
Tosin mielestäni ensisijaisesti näille pareille tulisi tarjota mahdollisuutta adoptioon. Yleensä hedelmättömyydelle on - näin biologin näkökulmasta - syy.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olisin vain iloinen ja huojentunut, jos todettaisiin varmuudella hedelmättömäksi, mutta periaatteessa ymmärrän kyllä lapsia haluavien parien osalta. Hedelmöityshoidot on kuitenkin aika kalliita ja adoptio raskas ja hankalakin prosessi.
Tosin mielestäni ensisijaisesti näille pareille tulisi tarjota mahdollisuutta adoptioon. Yleensä hedelmättömyydelle on - näin biologin näkökulmasta - syy.
Hedelmöityshoitoihin saa uppoamaan tuhansia euroja. Köyhemmille perheille iso summa.
Vaikka pieni summa lapsesta.
Valtion pitää minusta auttaa lapsettomuudessa mutta minusta jos henkilöllä on jo valmiiksi lapsi(a) niin valtion ei täydy osallistua hoitojen kustannuksiin koska veisivät paikat lapsettomilta jotka sitä kipeimmin tarvitsevat. Jono tälläsissä asioissa kuitenkin usein on julkisella.
Olisin onnellinen ja levittäisin haarani useammin puolisolle pelkäämättä vahinkoraskautta.
Vierailija kirjoitti:
Adoptoiminen on -oikeutetusti- vaikeaa. Ei kenelle vain tule antaa lasta.
Esim. yksikin merkintä mt-ongelmista katkaisee adoptioprosessin.
Kiittäisin luojaa ettei tarvi asiaa miettiä. Hymy huulilla vastaisin uteluihin etten voi saada!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. yksikin merkintä mt-ongelmista katkaisee adoptioprosessin.
Sitten sellaiset, joilla olisi taloudelliset ja henkiset resurssit kohdillaan, eivät onnistu saamaan lasta millään.
Jotkut lisääntyvät holtittomasti. Ehkä tälläkin on jokin tarkoitus.
Miksi "vaihtoehdoksi" aina ehdotetaan adoptiota? Adoptiolapset ovat jo usein taaperoiän ohittaneita, ulkomaisia (suomalaisia hyvin vähän jos ollenkaan) ja monella lisäksi erilaisia ongelmia (mt, fyysiset, yms). Vaikka ajatuksena se on jalo niin siinä on paljon enemmän ongelmia kuin hedelmöityshoidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. yksikin merkintä mt-ongelmista katkaisee adoptioprosessin.Sitten sellaiset, joilla olisi taloudelliset ja henkiset resurssit kohdillaan, eivät onnistu saamaan lasta millään.
Jotkut lisääntyvät holtittomasti. Ehkä tälläkin on jokin tarkoitus.
Tiedän kolme adoptioperhettä, joissa vanhemmat ovat eronneet. Lapsella on asiat hyvin kuitenkin.
Endometrioosileikkauksen jälkeen lääkäri sanoi, että uskaltaa antaa vain hyvin pienen toivon lapsista, koska endometrioosi on niin laaja. Pyysin prosentteina, antoi 1 %.
Vuoden sisällä olin raskaana, raskaus meni kesken, siitä vuoden kuluttua uudellen raskaana ja toinenkin vielä saatiin.
Lääkäri on onnessaan, kun esikoisemme syntyi, hän oli mukana synnytyksessä. Sanoi, että on ihanaa olla väärässä.
Tutuille terkut!