Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitline -hömpötyksen fläsäri on myrkytysreaktio - HS tänään - varokaa!!!

Vierailija
27.08.2019 |

Maisa osti naiselta ”optimaalisetin”, joka on Fitlinen eräänlainen aloituspaketti. Se maksaa nettikaupan mukaan 122 euroa.

Fitlinen tuotteiden eli veteen sekoitettavien vitamiinijauheiden käyttö opastettiin aloittamaan asteittain.

Kun Maisa pääsi täysannokseen, hän alkoi tuntea kasvoillaan kihelmöintiä, kutitusta ja kuumotusta. Käsiin ja kasvoihin ilmestyi punaisia laikkuja.

”Soittelin paniikissa perheenjäsenilleni ja ajattelin, että pitää lähteä päivystykseen.”

Maisa kysyi reaktiosta myös naiselta, jolta oli ostanut jauheet.

”Hän kertoi, että niin tuotteiden kuuluukin vaikuttaa, ja kertoi reaktion olevan merkki siitä, että tuote vaikuttaa solutasolla asti, menee pintaverenkiertoon ja uudistaa soluja.”

Fitlinen tuotteita mainostavilla on reaktiolle nimikin: fläsäri eli flush-reaktio.

Juhani Knuuti kertoo, että reaktiossa on kyse niasiinin eli B3-vitamiinin haittavaikutuksesta.

”Jos sitä on kerta-annoksena kolmen vuorokausiannoksen verran, kuten Fitlinen tuotteissa on, se aiheuttaa juuri tuollaisen kuvatun haittavaikutuksen. Se aiheuttaa suolistossa ja ihossa mikrosuonten hetkellisen toimintahäiriön.”

Knuuti pitää erikoisena sitä, että haittavaikutus on käännetty Fitlinen tuotteiden tapauksessa jonkinlaiseksi todisteeksi tuotteiden tehosta.

”Näillä ihopunoituksilla yritetään saada se tunne, että ’tämähän toimii, kun veri kiertää naamassa’. Se on se jippo – saadaan todellinen, näkyvä reaktio, niin ihmiset ajattelevat, että näissä on tosiaan jotain erilaista.”

Punoitusreaktiosta on oltu yhteydessä myös Vantaan elintarvikevalvontaan.

Reaktion jälkeen Maisa lopetti tuotteiden käytön. Siihen loppui myös Facebook-ryhmästä alkanut kaverisuhde.

”Se oli mielestäni todella epämiellyttävä tunne, joten tuntui aika hullulta, että he nauttivat siitä.”

Maisaa ärsyttää, ettei hän ikinä saanut kysymyksiinsä tuotteista tarpeeksi selkeitä vastauksia.

”Somessa kysymyksiin ei vastata tai kysyjä blokataan.”

Nyt kolme vuotta myöhemmin Maisa pitää näin aggressiivista suoramarkkinointia hurjana.

”Jäi vähän hyväksi käytetty olo.”

https://www.hs.fi/talous/art-2000006217250.html?share=1cf875b374abbf63a…

Kommentit (1104)

Vierailija
841/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä teidän mielestä ovat tämänkin puheen kohderyhmää? Kuka tuollaiseen voi tarttua ja kuulla siinä jotain järkevää?

Jo valmiiksi vastoinkäymisiä kokeneet ihmiset. Puheessa totta on se, että aina kannattaa nousta ylös. Aina siihen ei pysty.

Mä todella toivon ettei tota olla käytetty Fitlinen jälleenmyyjiä etsiessä ja Fitlinen tilaisuudessa. Yksisarvishattu valitettavasti viittaa siihen suuntaan.

Vierailija
842/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä teidän mielestä ovat tämänkin puheen kohderyhmää? Kuka tuollaiseen voi tarttua ja kuulla siinä jotain järkevää?

Jo valmiiksi vastoinkäymisiä kokeneet ihmiset. Puheessa totta on se, että aina kannattaa nousta ylös. Aina siihen ei pysty.

Mä todella toivon ettei tota olla käytetty Fitlinen jälleenmyyjiä etsiessä ja Fitlinen tilaisuudessa. Yksisarvishattu valitettavasti viittaa siihen suuntaan.

Vielä se, että ei siitä paskasta noilla fitskuilla nousta. Säälittävää yrittää vedota heikossa asemassa oleviin ihmisiin.🤑🤑🤑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keltä kannattaa ostaa fitskut? On niin paljon valinnanvaraa. Ketä suosittelette?

Tän ketjun myötä mäkin kiinnostuin. Anna sähköpostiosoitteesi niin laitan oman myyjäni nimen.

Tai hei, maksatte mulle 88 e, mä hommaan teille vitamiinit (ja pussin sokeria, sitä ei sitten saa ottaa kun omena verran päivässä.

Pääsette myös mun luo askartelemaan unelmakarttoja ja syömään herkkuja jossain vaiheessa. Siellä palkitsen teidät Diamond unicorn manageriksi.

Kiitos mutta ei kiitos. Rahalleen pitää saada vastinetta.

No sitten kun ollaan saatu rakennettua vaikka 100 henkilön tiimi ja ootte vuoden verran ollut mun kestotilaajia vien teistä kaikki Diamond unicorn dream president tasolle nousseet matkalle. Siellä on mm. hurmoksellisia puheita siitä miten pystytte mihin vaan ja lisäksi voidaan kuunnella vaikka @dreamtalk_podcasteja.

Hitto että haluaisin osallistua johonkin lahkon tapahtumaan. Onko tietoa jostain avoimista tapahtumista, edes vaikka jostain tuote-esittely illasta Turussa? Mistä löytyis tietoa näistä?

Kuka se olikaan eri mieltä antifistaajien lapsellisuudesta?

Vierailija
844/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keltä kannattaa ostaa fitskut? On niin paljon valinnanvaraa. Ketä suosittelette?

Tän ketjun myötä mäkin kiinnostuin. Anna sähköpostiosoitteesi niin laitan oman myyjäni nimen.

Tai hei, maksatte mulle 88 e, mä hommaan teille vitamiinit (ja pussin sokeria, sitä ei sitten saa ottaa kun omena verran päivässä.

Pääsette myös mun luo askartelemaan unelmakarttoja ja syömään herkkuja jossain vaiheessa. Siellä palkitsen teidät Diamond unicorn manageriksi.

No sitten kun ollaan saatu rakennettua vaikka 100 henkilön tiimi ja ootte vuoden verran ollut mun kestotilaajia vien teistä kaikki Diamond unicorn dream president tasolle nousseet matkalle. Siellä on mm. hurmoksellisia puheita siitä miten pystytte mihin vaan ja lisäksi voidaan kuunnella vaikka @dreamtalk_podcasteja.

Hitto että haluaisin osallistua johonkin lahkon tapahtumaan. Onko tietoa jostain avoimista tapahtumista, edes vaikka jostain tuote-esittely illasta Turussa? Mistä löytyis tietoa näistä?

Toi on ennemminkin sarkasmia.

Vierailija
845/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsette myös mun luo askartelemaan unelmakarttoja ja syömään herkkuja jossain vaiheessa. Siellä palkitsen teidät Diamond unicorTaitolajin manageriksi.

Toi on ennemminkin sarkasmia.

Taitolaji

Vierailija
846/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä se, että ei siitä paskasta noilla fitskuilla nousta. Säälittävää yrittää vedota heikossa asemassa oleviin ihmisiin.🤑🤑🤑

Motivaatiopuhuminen on mielenkiintoinen laji. Tätähän noi tiimiläiset sit matkii noissa instoissaan, jolloin tilit muistuttavat toisiaan ja sit se alkaa kuulostaa jo vähän hölmöltä. Tulee sellainen olo, et aijaa keksitkö ihan ite...

Vierailija
847/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fitlinen mukaan ravintolisät ovat nykypäivänä välttämättömiä. Maaperä on kuulemma köyhtynyt niin paljon, ettei ruuasta vaan enää saa tarvittavia ravintoaineita. Tai en tiedä onko tämä Fitlinen "virallinen kanta", mutta myyjät jaksavat hokea tätä. Joihinki nämä väitteet sitten uppoavat.

Jaahas, mistähän fitlinen tuotteet sitten saavat ravintoaineensa? Samassa köyhässä maassa neki kasvatetaan.

Vierailija
848/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näissä fitskuissa ja fitskuilussa nyt lopulta kyse edes niistä tuotteista?

Vierailija
849/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiopuheiden tarkoitus on tsempata ihmisiä. Tosi harva kuitenkin menestyy verkostomyynnillä. Mulla ei olisi yhtään ystävää, jos alkaisin tuputtaan kaikenlaisia tuotteita, eikä ketään kiinnosta jos kerron. Jo se että saisi omat tuotteet ilmaiseksi, on liian suuri tavoite.

Vierailija
850/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näissä fitskuissa ja fitskuilussa nyt lopulta kyse edes niistä tuotteista?

Niillä sitä bisnestä tehdään. Toimivuus on sit kysymysmerkki, et yritetäänkö tolla toiminnalla sit paikata sitä?

Vierailija
851/1104 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheyenne, odotamme sinua innolla sieltä lomalta :)

Vierailija
852/1104 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo video on kyllä kauheinta mitä olen vähään aikaan nähnyt.

Vierailija
853/1104 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fitlinessä on paljon mukana monenlaisia ihmisiä. Onhan se suuri yritys Suomessa. Onko nämä jotkut nuorten naisten tiimit olleet etupäässä huonoja? Voikohan yleistää näitä ongelmia joista on mainittu esim lainvastainen markkinointi ja muiden haukkuminen?

Ainakin lainvastainen markkinointi on todella yleinen ongelma. Ongelma on myös se, että pm international valvoo jälleenmyyjiensä markkinointia ilmoituksiin perustuen. Ilmoituksen jälkeen yhtiö omien sanojensa mukaa antaa myyjälle 24 h aikaa korjata tilanne ja jos näin ei käy sopimus irtisanotaan.

Tätä pitää ihan kokeilla, eli tehdä ilmoitus ja katsoa miten yritys tosiasiassa toimii. Ilmoituksen voi tehdä vaikka sähköpostitse.

Tehkää muutkin ja kokeilkaa. Näin saadaan ainakin jotain konkreettista aikaiseksi keskustelupalstoilla asian puimisen lisäksi.

Laitoin viikko sitten. Mitään vastausta ei ole kuulunut.

Vierailija
854/1104 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo video on kyllä kauheinta mitä olen vähään aikaan nähnyt.

Tuon kaltaista tarvittaisiin paljon lisää.

Vierailija
855/1104 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fitlinessä on paljon mukana monenlaisia ihmisiä. Onhan se suuri yritys Suomessa. Onko nämä jotkut nuorten naisten tiimit olleet etupäässä huonoja? Voikohan yleistää näitä ongelmia joista on mainittu esim lainvastainen markkinointi ja muiden haukkuminen?

Ainakin lainvastainen markkinointi on todella yleinen ongelma. Ongelma on myös se, että pm international valvoo jälleenmyyjiensä markkinointia ilmoituksiin perustuen. Ilmoituksen jälkeen yhtiö omien sanojensa mukaa antaa myyjälle 24 h aikaa korjata tilanne ja jos näin ei käy sopimus irtisanotaan.

Tätä pitää ihan kokeilla, eli tehdä ilmoitus ja katsoa miten yritys tosiasiassa toimii. Ilmoituksen voi tehdä vaikka sähköpostitse.

Tehkää muutkin ja kokeilkaa. Näin saadaan ainakin jotain konkreettista aikaiseksi keskustelupalstoilla asian puimisen lisäksi.

Laitoin viikko sitten. Mitään vastausta ei ole kuulunut.

Mielenkiintoista. Näin vähän ajattelinkin. Kyllähän tuo pm international on hyvin tietoinen siitä miten näitä markkinoidaan ja sen passiivisuudellaan osoittaa myös hyväksyvän. Vrt. vaikka siihen, että kritiikkiä ollaan salamana kyllä vaimentamassa lakitoimin uhkailulla.

Tarvii laittaa itsekin ja laittakaa kaikki muutkin. Nähdään toimiiko pm international kuten väittää toimivansa.

Tää lainvastainen markkinointi Han on yksi Fitlinen/pm internationalin tuotteiden keskeinen ongelma, joka pitäisi kyllä saada jo kuriin.

Vierailija
856/1104 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten se lomake, jota aletaan täyttää kun otetaan fitskut käyttöön. Se missä seurataan niitä omia oireita ja miten ne paranee fitskujen käytön myötä.

Mistä tän löytäis? Se on ilmeisesti ihan yleisesti käytössä tässä fitsku touhussa? Sen lainmukaisuutta pitää myös arvioida, jos se on yleisesti käytössä ja sisältää sisältöä, jolla annetaan ymmärtää, että fitskut parantavat lomakkeessa esitetyt vaivat.

Laittakaa joku mulle tiedot siitä lomakkeesta?

Ja mielellään vähän tietoa miten sitä ohjeistetaan käyttämään. Ne kenellä on kokemusta fitskuilusta.

Vierailija
858/1104 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten se lomake, jota aletaan täyttää kun otetaan fitskut käyttöön. Se missä seurataan niitä omia oireita ja miten ne paranee fitskujen käytön myötä.

Mistä tän löytäis? Se on ilmeisesti ihan yleisesti käytössä tässä fitsku touhussa? Sen lainmukaisuutta pitää myös arvioida, jos se on yleisesti käytössä ja sisältää sisältöä, jolla annetaan ymmärtää, että fitskut parantavat lomakkeessa esitetyt vaivat.

Laittakaa joku mulle tiedot siitä lomakkeesta?

Ja mielellään vähän tietoa miten sitä ohjeistetaan käyttämään. Ne kenellä on kokemusta fitskuilusta.

Tuo oirelomake on ainakin lainvastainen, ja sillä saadaan potentiaalisille uhreille mielikuva fitskuista lääkkeinä, eikä asiaa yhtään auta se, että ne mainostaa tuotteitaan GMP standardin avulla. Iljettävää.

Vierailija
859/1104 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo oirelomake on ainakin lainvastainen, ja sillä saadaan potentiaalisille uhreille mielikuva fitskuista lääkkeinä, eikä asiaa yhtään auta se, että ne mainostaa tuotteitaan GMP standardin avulla. Iljettävää."

Näinhän se on. Tästä hyvä ilmoittaa pm internationalille, vaikka uskoisin tämänkin hyvin tietävän. Hehän ovat luvanneet puuttua lainvastaiseen markkinointiin ja ilmoittaneet valvovansa jälleenmyyjiään.

Vierailija
860/1104 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti kerrotte mikä siinä on lainvastaista. T: sen saman lomakkeen täyttänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä