Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitline -hömpötyksen fläsäri on myrkytysreaktio - HS tänään - varokaa!!!

Vierailija
27.08.2019 |

Maisa osti naiselta ”optimaalisetin”, joka on Fitlinen eräänlainen aloituspaketti. Se maksaa nettikaupan mukaan 122 euroa.

Fitlinen tuotteiden eli veteen sekoitettavien vitamiinijauheiden käyttö opastettiin aloittamaan asteittain.

Kun Maisa pääsi täysannokseen, hän alkoi tuntea kasvoillaan kihelmöintiä, kutitusta ja kuumotusta. Käsiin ja kasvoihin ilmestyi punaisia laikkuja.

”Soittelin paniikissa perheenjäsenilleni ja ajattelin, että pitää lähteä päivystykseen.”

Maisa kysyi reaktiosta myös naiselta, jolta oli ostanut jauheet.

”Hän kertoi, että niin tuotteiden kuuluukin vaikuttaa, ja kertoi reaktion olevan merkki siitä, että tuote vaikuttaa solutasolla asti, menee pintaverenkiertoon ja uudistaa soluja.”

Fitlinen tuotteita mainostavilla on reaktiolle nimikin: fläsäri eli flush-reaktio.

Juhani Knuuti kertoo, että reaktiossa on kyse niasiinin eli B3-vitamiinin haittavaikutuksesta.

”Jos sitä on kerta-annoksena kolmen vuorokausiannoksen verran, kuten Fitlinen tuotteissa on, se aiheuttaa juuri tuollaisen kuvatun haittavaikutuksen. Se aiheuttaa suolistossa ja ihossa mikrosuonten hetkellisen toimintahäiriön.”

Knuuti pitää erikoisena sitä, että haittavaikutus on käännetty Fitlinen tuotteiden tapauksessa jonkinlaiseksi todisteeksi tuotteiden tehosta.

”Näillä ihopunoituksilla yritetään saada se tunne, että ’tämähän toimii, kun veri kiertää naamassa’. Se on se jippo – saadaan todellinen, näkyvä reaktio, niin ihmiset ajattelevat, että näissä on tosiaan jotain erilaista.”

Punoitusreaktiosta on oltu yhteydessä myös Vantaan elintarvikevalvontaan.

Reaktion jälkeen Maisa lopetti tuotteiden käytön. Siihen loppui myös Facebook-ryhmästä alkanut kaverisuhde.

”Se oli mielestäni todella epämiellyttävä tunne, joten tuntui aika hullulta, että he nauttivat siitä.”

Maisaa ärsyttää, ettei hän ikinä saanut kysymyksiinsä tuotteista tarpeeksi selkeitä vastauksia.

”Somessa kysymyksiin ei vastata tai kysyjä blokataan.”

Nyt kolme vuotta myöhemmin Maisa pitää näin aggressiivista suoramarkkinointia hurjana.

”Jäi vähän hyväksi käytetty olo.”

https://www.hs.fi/talous/art-2000006217250.html?share=1cf875b374abbf63a…

Kommentit (1104)

Vierailija
321/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Fitlinen myyjillä jotkut päivystysvuorot täällä palstalla, vai mitenhän homma on organisoitu?

On täällä joku ihan selkee trollikin, jonka sanomiset kannattais jättää huomioimatta.

Täähän on täynnä niitä trolleja. Tai oikeastaan vaan yksi, tyylin tunnistaa. Mutta en pysty ymmärtämään tätä katkeruuden määrää. Jostain se kumpuaa.

Vierailija
322/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan ihmeissäni, olen kirjoittanut tähän keskusteluun kaksi Fitlinea kritisoivaa kommenttia, saanut heti kummallisen vastauksen ja heti joku epäilee jonkun (minun?) keskustelevan itseni kanssa? Onko täällä nyt joku todella sekava fitline-myyjä vai mistä on kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan ihmeissäni, olen kirjoittanut tähän keskusteluun kaksi Fitlinea kritisoivaa kommenttia, saanut heti kummallisen vastauksen ja heti joku epäilee jonkun (minun?) keskustelevan itseni kanssa? Onko täällä nyt joku todella sekava fitline-myyjä vai mistä on kyse?

Nice try...

Vierailija
324/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivista on kyllä, että jätit jo sen panimosokerihokeman pois.

Vierailija
325/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tekikö joku jo sitä fitline-kiljua? 

kunnon känni ilman krapulaa ja kunto vaan nousee ja elämänlaatu.

Vierailija
326/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Saksassakin ole paljon lääkäreitä, ainakin yli 60, jotka käyttävät Fitline tuotteita ja kehokuuria potilaan hoidossa? Jostain olen kuullut. Muualla uskotaan enemmän muuhunkin kuin pelkkiin lääkkeisiin. Suomessa on aina oltu tiukkapipoisia ja monet hoidot ja lisäravinteet tuomitaan ehdottomasti. Se nyt vaan kuuluu tähän tyyliin, eikä varmaan kukaan uskalla linjasta poiketa kun uskottavuus menee. Minä en edes välitä mitä ns. asiantuntijat täällä sanovat. Se nyt vaan kuuluu uskotella ettei mitään tarvi ja ruoka riittää.

Vierailija
327/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monien Fitline tuotteiden sokerimäärä vastaa seitsemäs osaa omenasta. Mulle se on aivan sama, muut asiat ruokavaliossa vaivaa enemmän. Karsin sokerit pois jostain muusta ja turhemmasta mieluummin. Haluan tarvittavat ravintoaineet yhdestä setistä, en lähde kaupoista keräämään mitään sekalaista purkkikokoelmaa. Ei nekään ilmaisia ole ja laatukaan ei välttämättä ole hyvä.

Siis hetkinen, Fitlinen sokerimäärä on yli 50% / tuote ja ainesosa luettelossa se on ensimmäinen, joten sokeria siinä on ylivoimaisesti eniten. Sitten väität, että siinä olisi sokeria seitsemäs osa omenasta. Jokin ei nyt täsmää :D Kuka on keksinyt tämän omena sokeri mainoslauseen?

Vierailija
328/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Positiivista on kyllä, että jätit jo sen panimosokerihokeman pois.

Rypälesokeri on panimosokeria. Kyseessä ei ole hokema, vaan kylmä fakta.

t: eri

Vierailija
329/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Saksassakin ole paljon lääkäreitä, ainakin yli 60, jotka käyttävät Fitline tuotteita ja kehokuuria potilaan hoidossa? Jostain olen kuullut. Muualla uskotaan enemmän muuhunkin kuin pelkkiin lääkkeisiin. Suomessa on aina oltu tiukkapipoisia ja monet hoidot ja lisäravinteet tuomitaan ehdottomasti. Se nyt vaan kuuluu tähän tyyliin, eikä varmaan kukaan uskalla linjasta poiketa kun uskottavuus menee. Minä en edes välitä mitä ns. asiantuntijat täällä sanovat. Se nyt vaan kuuluu uskotella ettei mitään tarvi ja ruoka riittää.

Minä kysyin tätä lääkärihommaa Fitline myyjältä, joka väitti asian näin olevan kuten kerroit, muttei osannut kertoa, että kuka lääkäri ja missä jne. Ei ainakaan minua vakuuttanut.

Vierailija
330/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no tekikö joku jo sitä fitline-kiljua? 

kunnon känni ilman krapulaa ja kunto vaan nousee ja elämänlaatu.

Teen :D Otan tupla annoksen restoa illalla ja tupla annoksen activisea aamulla ja ei ole krapulaa.

Vierailija
331/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monien Fitline tuotteiden sokerimäärä vastaa seitsemäs osaa omenasta. Mulle se on aivan sama, muut asiat ruokavaliossa vaivaa enemmän. Karsin sokerit pois jostain muusta ja turhemmasta mieluummin. Haluan tarvittavat ravintoaineet yhdestä setistä, en lähde kaupoista keräämään mitään sekalaista purkkikokoelmaa. Ei nekään ilmaisia ole ja laatukaan ei välttämättä ole hyvä.

Siis hetkinen, Fitlinen sokerimäärä on yli 50% / tuote ja ainesosa luettelossa se on ensimmäinen, joten sokeria siinä on ylivoimaisesti eniten. Sitten väität, että siinä olisi sokeria seitsemäs osa omenasta. Jokin ei nyt täsmää :D Kuka on keksinyt tämän omena sokeri mainoslauseen?

Joko vihdoin kertoisit mikä se sokerin päiväannos näissä on? Ehkä valkenis se määrä sullekin.

Vierailija
332/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on keksinyt tämän omena sokeri mainoslauseen?

FitLine tietenkin. He ovat tehneet taulukon, jossa on kerrottu tuotteiden sokerimäärät ja kuvattu kuinka paljon se vastaa tuoremehua ja omenaa. Kun ottaa asioista selvää, niin tarvitse näillä keskustelupalstoilla arvuutella. Voit myös itse selvittää asiat ilman taulukoitakin, katsomalla tuotteiden päiväannoksen sokeripitoisuutta ja vertaamalla paljonko se vastaa omenaa.

Vierailija
333/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FitLine tietenkin. He ovat tehneet taulukon, jossa on kerrottu tuotteiden sokerimäärät ja kuvattu kuinka paljon se vastaa tuoremehua ja omenaa. Kun ottaa asioista selvää, niin tarvitse näillä keskustelupalstoilla arvuutella. Voit myös itse selvittää asiat ilman taulukoitakin, katsomalla tuotteiden päiväannoksen sokeripitoisuutta ja vertaamalla paljonko se vastaa omenaa.

Activize vastaa energiajuomaa, koska siinä on sokeria, kofeiinia ja makeutusaineita sekä sitruunahappoa.

Medical Dailyn mukaan energiajuomat aiheuttavat monenlaisia terveyshaittoja. Energiajuomat nostavat nopeasti verensokeritasot huippuunsa. Pidemmällä aikavälillä erityisesti sokeri koituu kohtaloksi. Sen on todettu aiheuttavan monia terveysriskejä, kuten ylipainoa, hampaiden huonokuntoisuutta, tyypin 2 diabetestä ja kehon tulehduksia. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan energiajuomien sokeri ja happamuus vaurioittavat hammaskiillettä. Kun kiille on kulunut, sitä ei voi uusia. Vahvat hapot, kuten sitruunahapot, happamoittavat juomaa ja niillä on suora vaikutus hampaiden eroosioon. Juomien sokeri lisää hampaiden reikiintymistä. Runsaasti nautittuna energiajuomat voivat heikentää myös mielenterveyttä.

Vierailija
334/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, ettet ole ainut, joka täällä ihmettelee samaa asiaa. Fitskuttajilla on nyt damage controllit tulilla.

Vierailija
335/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin..mutta ei uskalleta, voi olla noloo ja mennä koko ketju uuteen uskoon.

Vierailija
336/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Activize vastaa energiajuomaa, koska siinä on sokeria, kofeiinia ja makeutusaineita sekä sitruunahappoa.

Ei todellakaan vastaa. Activize päivä annoksessa on 3g sokeria. Energiajuomassa on sokeria 12g/100ml. Kun juot puolen litran tölkin, niin tulee 60g sokeria.  Kofeiinia puolen litran tölkki sisältää 160mg. Activizessa on 30mg kofeiinia edistämässä B vitamiinien imeytymistä, ei piristämisen vuoksi.  En missään tapauksesa juo energiajuomia, niistä tulee paha olo. Activize on terveellinen ja hyvä tuote. Melkoisen harhaanjohtavaa väittää tuotteiden vastaavan toisiaan.

Vierailija
337/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin..mutta ei uskalleta, voi olla noloo ja mennä koko ketju uuteen uskoon.

Hillomunkit ja viinerit ovat oikein terveellisiä. Sokerittomia myös, yksi hillomunkki vastaa ravintoarvoltaan mustikkaa, yhtä vähän sokeria ja siitä saat kaiken tarvittavan! Viineri sen sijaan vastaa yhtä päärynää. Maija kohensi talouttaan ja matkustaa Gambiaan kerran kuukaudessa saarnaamaan leivonnaisten terveysvaikutuksista ja Tiina jaksaa työssään yhä paremmin hillomunkkien ansiosta. Kummankin parisuhde kariutui, koska miehet eivät ymmärtäneet hillomunkkien hintaa ja terveyttä, olivat kateellisiakin vielä kun Maija ja Tiina ovat vihdoinkin mielestään matkalla maineeseen ja mammonaan. Myös ystävät ja sukulaiset piti laittaa pois tieltä, kun ne olivat niin kovin negatiivisia ja kateellisia. Lisäksi hillomunkit ja viinerit tuntee heti, kun ne solutasolla jäykistävät verisuonet, Maija ja Tiina vakuuttavat yhteen äänen sen tuntuvan hyvältä, eivätkä he koskaan voisi luopua hillomunkeistaan.

Vierailija
338/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan vastaa. Activize päivä annoksessa on 3g sokeria. Energiajuomassa on sokeria 12g/100ml. Kun juot puolen litran tölkin, niin tulee 60g sokeria.  Kofeiinia puolen litran tölkki sisältää 160mg. Activizessa on 30mg kofeiinia edistämässä B vitamiinien imeytymistä, ei piristämisen vuoksi.  En missään tapauksesa juo energiajuomia, niistä tulee paha olo. Activize on terveellinen ja hyvä tuote. Melkoisen harhaanjohtavaa väittää tuotteiden vastaavan toisiaan.

Nyt on paksua. Mistä olet saanut päähäsi, että kofeiini edistäisi B vitamiinien imeytymistä? Onko tämä vähän samanlainen kalajuttu, kuin aikaisemmin se hehkutus, kun FitLine mainosti, että ovat muuttaneet rasvaliukoiset vitamiinit vesiliukoisiksi?

Vierailija
339/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hillomunkit ja viinerit ovat oikein terveellisiä. Sokerittomia myös, yksi hillomunkki vastaa ravintoarvoltaan mustikkaa, yhtä vähän sokeria ja siitä saat kaiken tarvittavan! Viineri sen sijaan vastaa yhtä päärynää. Maija kohensi talouttaan ja matkustaa Gambiaan kerran kuukaudessa saarnaamaan leivonnaisten terveysvaikutuksista ja Tiina jaksaa työssään yhä paremmin hillomunkkien ansiosta. Kummankin parisuhde kariutui, koska miehet eivät ymmärtäneet hillomunkkien hintaa ja terveyttä, olivat kateellisiakin vielä kun Maija ja Tiina ovat vihdoinkin mielestään matkalla maineeseen ja mammonaan. Myös ystävät ja sukulaiset piti laittaa pois tieltä, kun ne olivat niin kovin negatiivisia ja kateellisia. Lisäksi hillomunkit ja viinerit tuntee heti, kun ne solutasolla jäykistävät verisuonet, Maija ja Tiina vakuuttavat yhteen äänen sen tuntuvan hyvältä, eivätkä he koskaan voisi luopua hillomunkeistaan.

kannattaa ryyståä päälle fitsku, se hieman tasapainottaa moista hh-pommia.

Vierailija
340/1104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

FitLine tuotteissa on panostettu yhdistelmiin, jolla saadaan toisiaan tukeva ja synerginen vaikutus. Se tehostaa imeytymistä. Toisessa tuotteessa esim on c vitamiinin lisäksi bioflavonoideja. Ne edistävät c vitamiinin imeytymistä. Ei niitä ainesosia ole hyvikseen sinne purkkiin laitettu, vaan kaikilla on jokin tehtävä.

-ovat muuttaneet rasvaliukoiset vitamiinit vesiliukoisiksi?

En ole sellaista mainosta nähnyt, mutta tuotteet on miselloitu, vaikuttavien ainesosien pilkkominen pieneksi parantaa imeytyvyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän