Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko menee ruokaan rahaa kuukaudessa?

Vierailija
27.08.2019 |

Mielenkiinnosta teen kyselyä. Paljonko teillä menee kuukaudessa ruokakauppaan rahaa, mitä sillä rahalla ostatte jamontako henkeä taloudessa on? Yksinasuvana minulla menee ruokakauppaan noin 200 euroa ja nyt olen saanut kuulla, miten se on ihan hirveän paljon ja monet parit tulevat toimeen jopa puolella siitä syöden samalla monipuolisesti ja terveellisesti. Joten miten tuo tehdään vai onko ihmisillä vain niin erilaine käsitys mikä on monipuolista ja terveellistä? Vai onko nuo jutut vain liioittelua?

Sen verran valaisen, etten käytä maitotuotteita ja viljoja, sillä vatsani ei niitä kestä. Kasviksiin menee yllättävän paljon rahaa, kun niitä menee minulla helposti yli kilokin päivässä.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee 100-150 €/kk, kaksi aikuista taloudessa. Käyn yleensä kaupassa ysiltä jolloin -60 % punalaputetut tuotteeet, ja muutenkin ostan suht edullsta ruokaa (esim kaurapuuroa aamiaiseksi). Tän lisäks tulee noin kerran viikossa syötyä ravintolassa.

Nyt kyllä huijaat! Jos käytte kerta viikkoon ravintolassa niin siihen menee jo tuo 100e/kk...

Ehkä noille ravintola tarkoittaa vitosen hampurilaista mäkissä tai hesessä?

Vierailija
62/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden aikuisen taloudessa menee ruokaan (tai oikeastaan ruokakauppaan) 800-900 €/kk ja ravintoloihin pari sataa päälle eli yhteensä n. 500 per nokka. 

Meille menee taas 250 euroa tai maksimissaan 300 euroa kuukaudessa kahdelta. Olisi kiva tietää mitä syötte, kun omasta mielestä syömme itsekin ihan ok ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna olen ja ruokaan menee rahaa kuukaudessa noin 1500e, siksi menee näin paljon rahaa ruokaan koska olen vaativa ruuan suhteen enkä halua syödä mitään myrkyllistä ruokaa mihin on tungettu kaiken maailman lisäaineet. Halvalla ei saa hyvää ja terveellistä ruokaa.

Vierailija
64/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen toisaalta kuka viitsii laittaa mitään suuria summia ruokaan. Terveellisesti ja hyvää ruokaa voi syödä myös halvemmalla. Tosin ei pitäisi köyhänä kommentoida mitään. En silti voisi kuvitellakaan tuhlaavani ruokaan niin paljon.

Vierailija
65/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen toisaalta kuka viitsii laittaa mitään suuria summia ruokaan. Terveellisesti ja hyvää ruokaa voi syödä myös halvemmalla. Tosin ei pitäisi köyhänä kommentoida mitään. En silti voisi kuvitellakaan tuhlaavani ruokaan niin paljon.

Mikä voi olla parempi sijoitus kuin sijoitus omaan henkiseen hyvinvointiin? Miten sieluton kokoomusrobotti pitää olla että miettii koko ajan jotain osakkeita tai säästämistä?

Ei elämän jatkuvuudesta ole mitään takeita edes vuoden päähän. Voin jäädä auton alle vaikka ensi talvena. Nautin elämäsät mieluiten nyt.

Vierailija
66/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden hengen talous n. 300€/kk, kesällä voi mennä parina kuukautena n. 50 yli jos tulee ex-tempore grillailua yms. Tämä sisältää ruokien lisäksi kaupasta ostettavat tavarat (shampoot, siteet, hammastahnat jne).

Ei juuri katsota hintalappua. Ostetaan kotimaista/pientuottajilta. Voisi varmaan kiristääkin, mutta ei nähdä tarvetta.

Vierailija
67/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi aikuista ja kaksi alakouluikäistä lasta. Ruokaan menee n. 600-700 euroa/kk + työpaikkaruokailu molemmilta yht. n. 150 euroa/kk. Yritetään ostaa mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa ja kaikki mahdolliset kasvikset, marjat, hedelmät ym. kotimaisina (hedelmät on hankalia kun Suomessa niitä suht vähän ja vain tiettyinä vuodenaikoina pystytään tuottamaan), lisäksi yritetään suosia lähiruokaa. Ruoka mitä teemme on kyllä yksinkertaista kotiruokaa, eli mitään gourmee-herkkuja ei kyllä tuolla rahalla saa. Yritetään pitää ruokakulut minimissä.

Vierailija
68/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä voi olla parempi sijoitus kuin sijoitus omaan henkiseen hyvinvointiin? Miten sieluton kokoomusrobotti pitää olla että miettii koko ajan jotain osakkeita tai säästämistä?

Ei elämän jatkuvuudesta ole mitään takeita edes vuoden päähän. Voin jäädä auton alle vaikka ensi talvena. Nautin elämäsät mieluiten nyt.

Kallis ruoka ei takaa sitä, että se on terveellistä ja hyvää. Myös liika syöminen on pahasta. Itse olen köyhä ihminen ja joudun jo senkin takia miettimään ruokani, mutta en ostaisi ruokaa liikaa, vaikka rahaa olisin enemmän. Uskon, että tällä samalla linjalla menisin. Elämästä nauttimiseen kuuluu minullakin silti moni muukin asia kuin mässäily. Jo jos itse säästän niin säästän johonkin hyvään asiaan ja en ole mikään kokoomuslainen monestakaan syystä. Liika mässäily ja tuhlaus on minusta vaan jotenkin kamalaa ja ei sopisi itselle lainkaan. Mutta ostakaa te, vaikka kauppa tyhjäksi minun puolestani.

Vierailija
69/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala ketju. Tuli surullinen olo. 

Vierailija
70/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala ketju. Tuli surullinen olo. 

Miksi? Minusta ainakin on ihan mielenkiintoista lueskella, paljonko ihmisillä menee ruokaan rahaa (olettaen että vastaavat rehellisesti), kun aina miettii itse, että meneekö meillä paljon vai vähän verrattuna muihin.

Vierailija
71/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja mulla menee jo pelkkiin marjoihin ja hedelmiin kuukaudessa yli 60 euroa.

Karkeasti arvioiden muuten menee:

Kasviksiin, salaatteihin, juureksiin 50 euroa.

Jogurttiin ja kasvijuomiin 25 euroa.

Jätskiin noin 12 e, ostan pari kertaa kuussa niitä vähän parempia.

Muihin herkkuihin eli suklaaseen ja juuressipseihin alle 10 euroa.

Pähkinöihin noin 20 euroa.

Leipään ja sämpylöihin noin 20 euroa.

Kuivatuotteisiin noin 20 euroa, mutta joinain kuukausina enemmän ja joinain vähemmän, riippuen miten kaapista loppuu vanhat. Ostan kuitenkin kaikki luomuna.

Härkikseen, tofuun ja muihin valmisteisiin 30 euroa.

Viikonloppujuomiin noin 20 euroa.

Syön aika vegaanipainotteisesti.

Vierailija
72/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 400-600e kuussa. Asun yksin, eronnut.

Vierailija
73/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

750e, 2 henkeeä

Vierailija
74/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400€ / 8 hlö

Vierailija
75/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500€/kk. Kaksi aikuista ja 4v. Lapsi saa päiväkodissa ruuat, me aikuiset ei syödä työpaikkalounaita vaan otetaan eväät. Summa sisältää myös kaikki kosmetiikan/hiustuotteet, vessapaperin, lapsen (yö)vaipat jne. Ja jotain lelujakin, koska tosi usein tulee napattua prismasta jotain jos lapsi on mukana.

Syödään aika perusruokaa, viikon sisään on ollut esim muussia+naudanlihakastike, kanakastike ja riisi, lämpimiä voileipiä.. aina jotain kasviksia ruuan kanssa. Aamu/iltapalana uunipuuroa tai leipää.

Vierailija
76/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 henkeä ja 1000-1200e.

Vierailija
77/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1500€ :-(

mies51v

Vierailija
78/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä + 12v tytsy. Tässä kuussa mennyt 950e. Kokataan mitä mieleen juolahtaa ja pysyy pää kasassa.

Tämä on kyllä liikaa. Seuraat kulutusta? Kuukausi ei ole vielä lopussa. Millä seuraat?

Yleensä kun kulutus on suuri, sitä ei seurata tällä tarkkudella.

Vierailija
79/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 1500€ :-(

mies51v

Tuossa on toki tupakat mukana

mies51v

Vierailija
80/83 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua miten paljon teillä menee / en oo ikinä ehkä tajunnut että mulla menee aika vähän. Minä plus vuoroviikoin teini ja varhaisteini, ja ruokarahaa menee 300 euroa kuussa. Ei tee tiukkaakaan. Töissä saan tosin lounaan lounasetuna joten mihinkään työeväisiin ei rahaa mene. Ja lounasetulounaan nettohintaa maksettuina veroina ei varmaan kukaan tapaa laskea mukaan ruokakuluihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi