Hain korkeakouluun ja pääsin, nyt kuitenkin epäröin
En tiedä onko ala sittenkään minua varten. Aiempaa korkeakoulututkintoa minulla ei ole, pelkkä ammattikoulututkinto. Siksi mietin pitäisikö koulu vaan käydä, vaikka väkisin vai hakea sittenkin oman alan työpaikkoja ja antaa opiskelupaikka jollekkin innokkaalle.
En tiedä mitä tekisin, joten mielipiteitä ja neuvoja kaipailen.
Kommentit (10)
Hyväksy opiskelupaikka, saat lisäaikaa päätöksen tekemiseen. Aina voi keskeyttää.
Tottakai aloitat ja etenet kuin sotilas loppuun. Tutkinnosta on hyötyä, se vie sinua eteenpäin ja takaa paremman huomisen. Itseään voi etsiä tutkinnon jälkeenkin. Muutoinkin aivan liikaa nykyisin arvotaan sitä mikä "olis niinku mun juttu". Tyhmää vatvomista, kaikesta saa tehtyä omannäköistä.
Siis onko sun opiskelut jo alkaneet ja kestäneet vuoden, pari, jona aikana olet huuomannut, ettei ala olekaan sinua varten? Vai oletko ihan alussa etkä oikeastaan tiedä vielä mitään sen enempää siitä, mitä tämä ala on kuin siitäkään, mikä sulle sopisi?
Kokeilematta ei voi tietää, mikä on oma ala. Jos on riittävän älykäs, mikä vaan on sun ala.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai aloitat ja etenet kuin sotilas loppuun. Tutkinnosta on hyötyä, se vie sinua eteenpäin ja takaa paremman huomisen. Itseään voi etsiä tutkinnon jälkeenkin. Muutoinkin aivan liikaa nykyisin arvotaan sitä mikä "olis niinku mun juttu". Tyhmää vatvomista, kaikesta saa tehtyä omannäköistä.
Juuri näin. Ei tutkinto ole mikään elämäntyö tai kutsumus. Siellä käydään hoitamassa muutama tentti, naputellaan gradu/dippatyö ja jatketaan tutkintotodistus kainalossa luomaan omannäköistä työuraa ja elämää.
Riippuu koulutusalasta. Ei se opiskelukaan aina kannata, vaikka tätä jargonia on päähämme taottu vuosikymmenet.. Hyväksy paikka ja mieti vielä.
Kyseinen ala olisi aivan erilaista työtä, johon olen tottunut. Hain paikkaa uteliaisuudesta ja ajatuksella, että en pääse kuitenkaan. Paikan olen jo hyväksynyt ja tunneilla käynyt. Olen kuitenkin aivan alussa ja siksi mietin, että kannattaako jatkaa nyt, se ei ole vaihtoehto että kävisin vuoden tai pari ja sitten lopettaisin. Ap
Käyt siellä koulussa siihen asti, kunnes löydät vakitöitä jostain tai päätät jatkaa opiskelua. Olet jo hyväksynyt opiskelupaikkasi joten olet menettänyt ensikertalaisuutesi, joten seuraavaan kouluun pääseminen on hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen ala olisi aivan erilaista työtä, johon olen tottunut. Hain paikkaa uteliaisuudesta ja ajatuksella, että en pääse kuitenkaan. Paikan olen jo hyväksynyt ja tunneilla käynyt. Olen kuitenkin aivan alussa ja siksi mietin, että kannattaako jatkaa nyt, se ei ole vaihtoehto että kävisin vuoden tai pari ja sitten lopettaisin. Ap
Mikä ala?
Jää työttömäksi ja ala dokaamaan. Ei Suomessa kannata töissä käydä, kun yhteiskunnan rahoilla voi elellä oikein mukavasti, ja työssäkäyvät raatavat ja maksavat lystin.
Joo nyt tod jätät menemättä ja jätät sen kesken ja keskityt ettiin itseäsi.