Jalkasienestä tietävät..
Mulla on ilmeisesti jalkasieni. En ole käynyt lääkärissä, mutta oireet ovat yks yhteen, joten hain jalkasieneen tarkoitetun emulsiovoiteen jossa ohjeistus kerran päivässä viikon ajan. Mulle ei nyt vaan oikein tullut selväksi että käytetäänkö tuota sen viikon ja odotellaan lähteekö sieni vai kuuluisiko tuossa ajassa jalan olla parantunut? Ei meinaan ole, mutta kylläkin jo hieman parempi. Alueet jotka punoittivat ovat kutistuneet, tosin niillä alueilla myös nahka on ruvennut"kuoriutumaan", kuulostaakohan normaalilta?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä niin kauan, että paranee. Pitäisi kyllä viikossa parantua, mutta aina ei viikko riitä. Itse käytän liuosta ja lisäksi jauhetta laitan kenkiin. Varpaiden tyveen kiedon villalankaa, jotta ilma kiertää ja varpaanvälit pysyvät kuivina. Lankaa käytän myös ennaltaehkäisevästi.
Villalankaa? Mitä ihmettä? Tarkoitus on käyttää VILLAA ei lankaa. Keritsemätöntä villaa.
Keritsemätön villa on kiinni lampaassa, kehräämätöntäkö?
Sori, joo. Kehräämätöntä.
Esim
http://www.suomikoti.fi/product/565/varpaanvalivilla
Jalkahoitajat myy myös. Ja jotkut apteekit. Villa sitoo kosteutta. Kosteassa sieni viihtyy.
Tehokas on myös otsonoitu oliiviöljy, saa luontaistuotekaupoista. Ja se, että antaa ilma/aurinkokylpyjä jaloille.
Vierailija kirjoitti:
Sieni katoaa kengistä tietyn ajan kulutua. En muista kauanko siihen menikään. Sukat pitää pestä aina vähintään 60 asteessa.
Sienirihmadto ei itsestään katoa mihinkään. Se menee vaan horrosmaiseen tilaan ja aktivoituu uudelleen, kun ympäristö (hikoilevat jalat) on sille otollinen. Tutustupa vähän sienirihmastoihin. Ne tuhoaa oikeastaan vain otsoni ja laservalo.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kaikki kengät roskikseen?
Helkkarin kalliiksi tulee...
Pitääkö laittaa nekin joita vain sovitettu?
No ei minulla kyllä ole uusinut, vaikken ole kenkiä heittänytkään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse kymmeniä kenkiä, kun pitää vain 1-2 kenkiä niin ei tule niin kalliiksi tällaisissa tilanteissa.
Ja oikeasti pärjäät yksillä kengillä kesät talvet?
Yhdet-kahdet kengät kesäksi ja talveksi, ethän talvikenkiä käytä kesällä eikä kesäkenkiä talvella niin riittää että heittää pois sen kauden kengät joita on parhaimmilalan yhdet. Joillakin tuntuu kenkähulluus karanneen kun voi olla että samaa kenkää on vaikka viisi paria eri värisenä, sitten pitää olla tietysti vastaavat laukut jne ei tarvitse ihmetellä että rahaa palaa.
Keskivertotallaajalla on helposti 10 paria kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minulla kyllä ole uusinut, vaikken ole kenkiä heittänytkään pois.
Hyvät sulle. Minulla uusi heti, kun satuin laittamaan pari vuotta sitten viimeksi käyttämäni kengät jalkaan.
Nostan vanhaa ketjua, kun epäilen saaneeni jalkasienen. :( Pikkuvarpaan väli kutisi ja nahka kuoriutui. En heti arvannut että kyse voisi olla sienestä, kun ei ole koskaan aiemmin ollut, laitoin mietoa kortisonivoidetta ja se "parani". Nyt on oireeton eikä kutise, mutta huomasin että nahanlähtöä on jo toisessa varpaanvälissä. Olen nyt pessyt jalkoja tarkasti ja laittanut villaa varpaanväleihin. Taidan lähteä seuraavaksi ostamaan jotakin lääkitystä.
Pelkään kenkieni puolesta tämän ketjun luettuani. Olen käyttänyt osaa niistä ilman sukkia tänä kesänä ja mietin nyt, uskallanko käyttää niitä enää. En tahtoisi hyväkuntoisia kenkiä hävittääkään. Auttaako sauna, pakastus, joku muu käsittely oikeasti?
Myös se huolettaa, että olen liikkunut asunnossa koko kesän paljain jaloin - lakanat, matot, sohva... Mihin kaikkeen olen koskenutkin. Säilyykö pöpö pinnoilla ja uusiiko sitä kautta, vaikka jalkaa hoitaisikin?
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Nostan vanhaa ketjua, kun epäilen saaneeni jalkasienen. :( Pikkuvarpaan väli kutisi ja nahka kuoriutui. En heti arvannut että kyse voisi olla sienestä, kun ei ole koskaan aiemmin ollut, laitoin mietoa kortisonivoidetta ja se "parani". Nyt on oireeton eikä kutise, mutta huomasin että nahanlähtöä on jo toisessa varpaanvälissä. Olen nyt pessyt jalkoja tarkasti ja laittanut villaa varpaanväleihin. Taidan lähteä seuraavaksi ostamaan jotakin lääkitystä.
Pelkään kenkieni puolesta tämän ketjun luettuani. Olen käyttänyt osaa niistä ilman sukkia tänä kesänä ja mietin nyt, uskallanko käyttää niitä enää. En tahtoisi hyväkuntoisia kenkiä hävittääkään. Auttaako sauna, pakastus, joku muu käsittely oikeasti?
Myös se huolettaa, että olen liikkunut asunnossa koko kesän paljain jaloin - lakanat, matot, sohva... Mihin kaikkeen olen koskenutkin. Säilyykö pöpö pinnoilla ja uusiiko sitä kautta, vaikka jalkaa hoitaisikin?
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Sieni kestää kuulemma atomipomminkin.
Ei kovin rohkaiseva ajatus... Löytyykö joku, joka osaisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Huuhtele jalat etikalla tai ruokasoodalla. Muuttaa ihon ph:n oikeaksi. Jotkut myös kuivaavat jalat hiustenkuivaajalla. Muista pitää jalat kuivina ja kannattaa käyttää merinovillasekoitesukkia.
Suosittelen tätä neuvoa. Ja jos et raski heittää kenkiä pois, vie ne aurinkoon moneksi tunniksi.
Se tappaa pöpöt.
Kiitos. Yritän kaikkea mikä voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin yhteydessä lääkäriin ja otattaisin viljelyn. Jos onkin jotain muuta kuin sieni.
Kyllä minulta parani sillä voiteella viikossa.
Käytä lisänä varpaanväleissä villaa. Heitä kaikki sukat ja kengät menemään, muuten saat vaivan uudelleen.
Tämä! Otin syyskengät vuoden jälkeen käyttöön ja piru vie! Jalkasieni uusi. Se pöpö ei kuole kuin tulessa. Ihan kamalaa, mutta roskiskamaa on kengät jalkasienen jälkeen. Tämä on muuten syy, että en voisi kuvitellekaan ostavani kenkiä kirppikseltä.
Totta. Ihmeen sinnikäs on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä niin kauan, että paranee. Pitäisi kyllä viikossa parantua, mutta aina ei viikko riitä. Itse käytän liuosta ja lisäksi jauhetta laitan kenkiin. Varpaiden tyveen kiedon villalankaa, jotta ilma kiertää ja varpaanvälit pysyvät kuivina. Lankaa käytän myös ennaltaehkäisevästi.
Villalankaa? Mitä ihmettä? Tarkoitus on käyttää VILLAA ei lankaa. Keritsemätöntä villaa.
Keritsemätön villa on kiinni lampaassa, kehräämätöntäkö?
Apua :'D
Sieni katoaa kengistä tietyn ajan kulutua. En muista kauanko siihen menikään. Sukat pitää pestä aina vähintään 60 asteessa.