Tunnetko sellaisen ihmisen joka esittää täysin muuta kuin on? Se on pelottavaa.
Esim.
Tätini on todella kiero, kamala ja ilkeä ihminen, jolla on välit tulehtuneet koko sukuun MUTTA työpaikallaan ihmisten parissa esittää maailman mukavinta ja näiden ihmisten olisi varmasti todella vaikea uskoa todellista luonnetta.
Teillä kokemuksia?
Kommentit (7)
Exä aina valitsi identiteetin elokuvien, sarjojen ja kirjojen päähenkilöiden mukaan. Yleensä jokin fiktiivinen nero kuten Sherlock Holmes.
Juu ja on psyko.
Tunnen ns. sosiaalisen kameleontin, joka on jokaiselle kohtaamalleen ihmiselle erilainen. Ihastuin häneen aivan päättömästi, koska hän osasi olla minun kanssani juuri sitä mitä kaipasin, mutta kun seurasin vierestä hänen juttelevan toisen kanssa, hän oli täysin eri ihminen.
Mä olen itse sellainen. Olen oikeasti erittäin erakkoluontoinen ihminen jota tympäisee kaikki sosiaaliset tilanteet. Kun kuitenkin joudun niissä olemaan, esitän sosiaalista, avointa ja hymyilevää. Se on kaikille osapuolille helpompi näin esim. töissä, kuin se jos olisin "aito" itseni ja kiukuttelisin ääneen ja elein kuinka v*tuttaa joutua teitä ihmismulkeroita taas näkemään.
Luultavasti suurimmalla osalla samat kokemukset, jotka alkaa parisuhteeseen toisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse sellainen. Olen oikeasti erittäin erakkoluontoinen ihminen jota tympäisee kaikki sosiaaliset tilanteet. Kun kuitenkin joudun niissä olemaan, esitän sosiaalista, avointa ja hymyilevää. Se on kaikille osapuolille helpompi näin esim. töissä, kuin se jos olisin "aito" itseni ja kiukuttelisin ääneen ja elein kuinka v*tuttaa joutua teitä ihmismulkeroita taas näkemään.
Täällä toinen samanlainen hapannaama.
Työkaveri. Esittää mukavaa, joviaalia seuramiestä ja heittää kivaa läppää ja tulee toimeen ja jauhaa paskaa kaikkien kanssa.
On myös ilkeä, kateellinen, kiero, raivoa täynnä, puhuu pahaa selän takana, jakaa ihmiset ystäviin ja vihollisiin, haukkuu ihmisiä joita ei edes tunne, ulkomuodon, tapojen, sanomisien tai muun syyn perusteella ja yrittää päteä pomojen silmissä.
Onneksi on myös tyhmä.
Oma äiti. Kotona aina tympeä, huonotuulinen, vituttaa kaikki ja jauhaa vanhoja asioita. Töissä hymyilee ja naureskelee, on ystävällisen oloinen. Minulle ei ollut koskaan ns hyvä.