Lapset joilla ei sisaruksia ja huutaminen kyläpaikassa
Tyttäreni parhaalla ystävällä (ovat 9-vuotiaita) ei ole sisaruksia ja hän ei tunnu millään ymmärtävän että silloin kun vauva/taapero nukkuu niin ei huudeta.
Menee hermot siihen jatkuvaan huutoon ja rääkymiseen mitä tämä tyttö pitää eikä usko millään vaikka kuinka ksken olemaan hiljaa silloin kun täällä nukutaan päiväunia. Olen heittänyt heitä ulos, ollut päästämättä meille, käskenyt miljoona kertaa olemaan hiljaa. Ei, hetken päästä taas se rääkyminen alkaa! Luulisi noin ison tytön jo ymmärtävän?
Porttikielto kokonaan tuntuu kurjalta kun tosiaan ovat parhaat ystävät ja aina yhdessä mutta tuohon huutamiseen menee hermot.
En kehtaa jostain syystä mainita tästä hänen vanhemmilleen.
Oli vaan tällainen vi**tuksen purkaminen kun taas olen monta kertaa sanonut ja huuto vaan jatkuu. Ei kai auta kun heittää taas pihalle... huoh.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo ole mitenkään sidonnaista sisarusten määrään. Naapurissa on useampin muksu ja ilmeisesti heillä on tarve kilpailla huomiosta ja pitävät ihan mahdotonta meteliä.
Samaa ajattelin. Tai ennemminkin ne ainoat lapset ihmettelevät miksi muut lapset huutavat koko ajan.
Itse 3 vuorotyöntekijänä kyllä karjaisen vain kerran, jos huudetaan kun nukun. Jos ei mene perille, ei tarvitse tulla vähään aikaan.
Karjaisen myös jos näen kavereiden heittelevän meidän leluja pihalla pitkin asfalttia, tai jos ensimmäistä kertaa meillä käyvät pomppivat sohvalla tai ulko-ovi jätetään perässä auki.
My house, my rules.
Olen ainoa lapsi enkä koskaan huutanut vieraillessani ystävillä tai sukulaisilla enkä kyllä kotonakaan. Muistan kun kävin serkuillani kylässä, heitä oli kolme aika pienillä ikäeroilla ja oli kauheaa millainen meteli siellä oli. Huutoa, kinastelua, tappelua, huomionhakua. Ihan hirveää.
Onko lapsi muuten rauhallinen ja keskittymiskykyinen? Jos on jotain häikkää keskittymisessä niin se voi heijastua tuohon volyymiinkin.
Oletko sanonut että puhua voi mutta pienemmällä äänellä ja, että ilmoitat sitten kun vauva on herännyt. Joskus lapset kuulee vain, että pitää olla hiljaa ja luulevat, että se tarkoittaa vain sitä hetkeä ja täydellistä puhumattomuutta.
Jatkossa kannattanee laittaa vieras pihalle jo ennen kuin vauva alkaa päikkäreille niin et joudu hermostumaan.
Tuli vaan mieleen ettei ole tottunut olemaan hiljaa kun ei tarvitse välittää sisarusten tms päiväunista. Ei muuta lapset huuda noun jotka meillä käy. Varsinkn ne joilla pienempiä sisaruksia niin ymmärtää heti että ollaan hiljempaa.
Tämä siis kiljuu/kirkuu leikeissä ja puhuu todella lujalla äänellä. Tosiaan kolmosluokkalaisia ovat tytöt eli luulisi että ymmärtää kun sanon että nyt hiljempaa kun täällä ollaan päikkäreillä.
Ihan normaali ja fiksu tyttö on josta pidän kovasti ja vähän niin kuin "kuuluu kalustoon" kun on meillä niin paljon ja sama toisin päin eli kun eivät ole meillä niin ovat tämän tytön luona. Vanhemmat on tosi huolehtivaisia myös.
Ainut tuo huuto ja se ettei uskota puhetta sitten millään siihen liittyen.
Ap
Eipä tuo ole mitenkään sidonnaista sisarusten määrään. Naapurissa on useampin muksu ja ilmeisesti heillä on tarve kilpailla huomiosta ja pitävät ihan mahdotonta meteliä.