Stranger things aikuiselle?
Kuulin, että keski-ikäisetkin katsovat tuota sarjaa. Onko oikeasti hyvä? Pari jaksoa katsoin, mutta en koukuttunut. Kannattaako jatkaa? Paraneeko?
Teinini tuosta tykkäsi kovasti. Onko vain teinisarja?
Kommentit (25)
Se on ihanan nostalginen aikuiselle. Muistuttaa vanhoja Stephen Kingin leffoja.
Mä olen pian 5-kymppinen ja olen tykännyt kaikista kausista. Yksi hauska piirre on se, että itse on samaa ikäluokkaa kuin nuo sarjan hahmot ja ollut vielä vähän samanlainen nörttipoikakin 80-luvulla. Aika helppo samaistua (hahmoihin, ei tapahtumiin sentään 😄)
Loistava sarja! T: melkein nelikymppinen nainen
Kyllä me kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta ainakin on tykätty ihan. Kolmoskaudesta jäi tosin fiilis, että kauhean pitkästi ei kannattaisi tuotakaan silti enää venyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta ainakin on tykätty ihan. Kolmoskaudesta jäi tosin fiilis, että kauhean pitkästi ei kannattaisi tuotakaan silti enää venyttää.
Eipä kai se venykään, kun näyttelijätkin kasvavat rooleistaan ulos? Mulla on jotenkin käsitys, että 4. ja viimeinen kausi on kuvattu samaan pötköön kolmannen kanssa, ja päättää tarinan. Totta kyllä toi, että kolmas kausi käynnistyi jotenkin hitaasti, turhan paljon takaumia ja ihan älyttömiin paikkoihin ripoteltua teini-ihmissuhdevatvontaa, mutta kyllä se siitä sitten pääsi vauhtiin.
Minusta viimesin kausi oli paras. Kaikki kaudet on ollut tosi hyviä.
Ei ole teinisarja, vaikka pääosissa olevat hahmot onkin teini-ikäisiä. Mun mielestä hyvin viihdyttävä monen ikäiselle.
Itsellä jäi kanssa pariin jaksoon, ei vain napannut, vaikka esim. X-files kuuluu lemppareihini. Katson myös ihan surutta nuortensarjoja, jos sattuvat kiinostamaan. Olen 80-luvun lapsi, mutta muutamaa vuotta liian nuori, että olisin kokenut sarjan edes nostalgiseksi. Tarkoitus olisi kuitenkin antaa sarjalle uusi mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kai se venykään, kun näyttelijätkin kasvavat rooleistaan ulos? Mulla on jotenkin käsitys, että 4. ja viimeinen kausi on kuvattu samaan pötköön kolmannen kanssa, ja päättää tarinan. Totta kyllä toi, että kolmas kausi käynnistyi jotenkin hitaasti, turhan paljon takaumia ja ihan älyttömiin paikkoihin ripoteltua teini-ihmissuhdevatvontaa, mutta kyllä se siitä sitten pääsi vauhtiin.
Neloskauden kuvaukset alkaa mahdollisesti lokakuussa.
Vierailija kirjoitti:
Hui, onkohan liian pelottava minulle. Poikani tietää että en pidä kauhusta, mutta suositteli tuota kuitenkin.
Siitä alun poikaporukasta tulee kyllä oma poika kavereineen mieleen. Ovat edelleen lukion AV-nörttejä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui, onkohan liian pelottava minulle. Poikani tietää että en pidä kauhusta, mutta suositteli tuota kuitenkin.
Siitä alun poikaporukasta tulee kyllä oma poika kavereineen mieleen. Ovat edelleen lukion AV-nörttejä.
Ap
Kyllähän se jonkin verran pelottavaksi tarinaksi kehkeytyy ja sisältää monsterihommia ja vähän yliluonnolliseksi menevää juttua. Mua on kuitenkin kiehtonut Mille Bobby Brownin roolityö, miten on (ensimmäisellä kaudella vielä) ihan pikkutyttö pystynyt menemään sellaiseen rooliin ja tekemään siitä niin uskottavan, aikamoinen luonnonlahjakkuus täytyy olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllähän se jonkin verran pelottavaksi tarinaksi kehkeytyy ja sisältää monsterihommia ja vähän yliluonnolliseksi menevää juttua. Mua on kuitenkin kiehtonut Mille Bobby Brownin roolityö, miten on (ensimmäisellä kaudella vielä) ihan pikkutyttö pystynyt menemään sellaiseen rooliin ja tekemään siitä niin uskottavan, aikamoinen luonnonlahjakkuus täytyy olla.
* Millie siis, ennenkuin joku fani tulee ojentamaan...
Minäkin sen ekan jakson katsoin, mutta en aloittanut enää toista. Ihan viehättävää joo ja tarkoituskin ehkä tällaisessa keski-ikäisessä herättää sitä nostalgiaa, mutta kun se toisaalta tarkoittaa sitä että että tulee se tunne, että olen jo nähnyt tämän moneen kertaan.
Ensimmäinen ja viimeinen kausi olleet parhaita. Alkuun sarja tökki, mutta parani seuratessa. Juonenkäänteet ovat kirjoittajan faneille ilmeisiä, ei siis mitään ihme yllätyksiä luvassa. Nostalginen trippi viattomampaan maailmaan.
Ikäraja on vaan melko korkea, mikä on turhaa, koska lastenohjelmissakin on nykyään enemmän väkivaltaa.
Suosittelen 👍
Vierailija kirjoitti:
Minusta viimesin kausi oli paras. Kaikki kaudet on ollut tosi hyviä.
Samaa mieltä. Muutos lapsuudesta nuoruuteen on kuvattu uskottavasti ja todentuntuisesti.
Kasarin lapsena nostalginen tosiaan mutta jotkut ajankuvaan liittyvät pikkuvirheet (esim. kankaiset hiusdonitsit tuli myöhemmin kuin - 85) hieman häiritsee.
Katsoimme kolmoskauden kahdessa päivässä, nelikymppiselle katsojalle ihanaa nostalgiaa ja lapsuusmuistoja.
Se ikäraja on amerikkalainen suositus, ei Suomessa määritetty. Siellähän on vähän toisenlaiset kriteerit esim. eroottisuuden/alastomuuden suhteen.
On tosi hyvä. Just katottiin tuorein kausi, ollaan kolmikymppisiä.