1kk töissä kesäloman jälkeen ja ensimmäinen tauti kimpussa.
Alkoi pe-iltana nieluhötöllä ja eilen illalla/tänään ollut sitä ja melko kovia vihlaisuja vasemmassa korvassa, koko vasen puoli nielusta ja kys alueelta kipeä. Vttumaisinta kuitenkin samalla puolella korvan takana yh'täkkiset todella ärhäkät vihlaisut, repivä parin sekunnin kipu joita tullut toistuvasti pitkin päivää.
Että minua riepoo, toki asiakkaissakin jo räkätautisia+eräs työkaveri ollut useamman päivän sairaanakin, liekö sama pöpö..
Ja hirveä kynnys jäädä pois töistä😩 eli sitäkin miettimään ja vatvomaan.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Oletko päiväkodissa töissä?
Juuri olin samaa tulossa kysymään.
Hei,nyt on liikkeellä joku aika viddumainen flunssa josta ei jostain syystä kerrota. Itse just sairastin saman,luulin jo että influenssa iski,sen verran raju. Mulla on harvoin lämpöä mutta nyt pomppas melkein 38c saman tien ja kesti yli viikon lämpöily,KOVA kurkkukipu ja lihasjomotukset. Jonkin verran pärskintää..on se ihanaa kun flunssakausi ei ole vielä edes alkanut ja täällä saa nauttia näistä "kesä flunssistakin" ^_^
Sen olen pannut merkille viimevuosina, että flunssia on lähes jatkuvasti liikkeellä. Ei ole enää mitään pari kertaa vuodessa, vaan ihan keskellä heinäkuutakin voi saada hirveän flunssan ja kuumeilun päälle. Liekö sitten syynä pienetynyt maailma, jossa eri puolilta maailmaa tuodaan kaikki taudit mihin vuodenaikaan tahansa.
No, lämpö on normaali, mutta muuten aika kanttuvei-olo ja tämä vasemman korvan vihlonta ja kipuilu on perin veemäistä ja nuo yht'äkkiset repivät vihlaisut joita tulee tasaisin väliajoin, monta kertaa tunnissa, korvan takana "kallon pinnalla" on kipuasteikolla 1-5 jotain 4 luokkaa 😱 😢
Ap
Vierailija kirjoitti:
No, lämpö on normaali, mutta muuten aika kanttuvei-olo ja tämä vasemman korvan vihlonta ja kipuilu on perin veemäistä ja nuo yht'äkkiset repivät vihlaisut joita tulee tasaisin väliajoin, monta kertaa tunnissa, korvan takana "kallon pinnalla" on kipuasteikolla 1-5 jotain 4 luokkaa 😱 😢
Ap
Puutiaisaivokuume?
Reilun kaksi viikkoa on oltu täällä jo kipeenä. Ei tää flunssa mitään kuumetta nosta, joten töissä on vaan käytävä vaikka nenä on tukossa, korvia vihloo ja kurkku kipeenä sekä väsynyt olo. Mulla nää kuumeettomat taudit kestää aina ikuisuuden...
Itse sairastuin flunssaan ihan loman lopussa. Kolme viikkoa ollut nyt töissä loman jälkeen ja flunssa ollut koko ajan päällä jonkun asteisena.
Yskä, nuha, kurkku, pää, korvat ja poskiontelot. Ja maha sekaisin. Silmätulehduskin oli.
Välillä toiset oireet katoaa ja palaa sitten takaisin. Yskä kuivaa ja kurkkua kutiaa. Öisin joutuu heräilemään yskän puuskiin.
Kuumetta ei ole ollut kertaakaan vaikka välillä oli niin kylmä, että aivan tärisi. Kumma tauti. Muilla kuuluu olevan samoja oireita.
Tautia tietysti pitkittää se, kun kuume ei nouse ja se, että ei saa lepoa kunnolla, kun töissä on.
Sairaslomaa en ole kehdannut ottaa juurikin kuumeettomuuden takia ja kun muutenkin kiirettä nyt ollut ja vähän väkeä.
Edesvastuutonta olla puolikuntoisena töissä, tiedän. Ja silloin ei voi ainakaan jylläävistä epidemioista valittaa eikä ohjeistaa asiakkaita pitämään sairaat kotona vedoten mm mainitsemaani syyhyn.
Mutta ikinä ei ole helppoa jäädä pois, alalla hyvin tunnollista väkeä, ainakin meillä.
Ap
Kyllähän työntekijä voi olla tunnollinen, vaikka jäisi saikullekin.
Mä teen työni sovitusti, mutta jos olen kipeä, en varmasti mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Hei,nyt on liikkeellä joku aika viddumainen flunssa josta ei jostain syystä kerrota. Itse just sairastin saman,luulin jo että influenssa iski,sen verran raju. Mulla on harvoin lämpöä mutta nyt pomppas melkein 38c saman tien ja kesti yli viikon lämpöily,KOVA kurkkukipu ja lihasjomotukset. Jonkin verran pärskintää..on se ihanaa kun flunssakausi ei ole vielä edes alkanut ja täällä saa nauttia näistä "kesä flunssistakin" ^_^
Hä? Missä siitä pitäisi kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä? Missä siitä pitäisi kertoa?
Mielenkiintoista alapeukuttaa kun kerron ihanasta flunssasta josta juuri paranin(?) Kertoa..onhan niistä flunssa aalloista ja muista pöpöistä usein joku juttu terveys sivuilla, mutta tästä mysteeriflunssasta ei mitään. Aika monella tuntuu olevan tätä..
Olen samaa mieltä aikaisemman kirjoittajan kanssa että nykyään on kaiken maailman "random" flunssia vuoden ympäri. Myös monia uusia mitä ei täällä ennen sairastettu eli siis ei pelkästään sitä perus nuhakuumetta. Uusia oireita pukkaa ja lääkärit ei ikinä tiedä mistään mitään. Nämä uudet flunssat myös kestävät pidempään..mun mielestä on aika hiton outoa että nykyään saatat olla kipeä kuukausi kaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän työntekijä voi olla tunnollinen, vaikka jäisi saikullekin.
Mä teen työni sovitusti, mutta jos olen kipeä, en varmasti mene töihin.
Toi on ihan hyvä tapa normiflunssissa, jotka kestää sen 3-6 päivää, niin että ekat päivät joutuu olemaan pois töistä. Sitten kun iskee sellanen 2-3 viikkoa kestävä helv*tti, niin on pikkusen noloa olla 2 viikkoa flunssan takia pois töistä.
Mulla oli joskus yli kuukauden flunssa, eikä päivääkään kuumetta.
Ei, saikkua en saanut juuri koska ei ollut kuumetta. Ja yhtään ainoaa päivää ei meillä voi olla pois "omalla ilmoituksella". Siinä sitten hoidetaan asiakaspalvelu niiskuttaen ja työt keskytyivät välillä niistämiseen,
Oletko päiväkodissa töissä?