Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin ostaminen avustettavalle, onko ok, vaikka avustettava ei ole itse mukana

Vierailija
25.08.2019 |

kaupassa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, jos on täysi-ikäinen. Eihän sun tarvitse kaupan/Alkon kassalla kuuluttaa, että " ei tämä minulle tule.."

Vierailija
2/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olis ok? Siis jos täysikäisestä kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että ihmisillä on tapana tehdä silmämääräinen ratsia toisten ostoskärryihin. On todellinen vaara, että joku luulee, että ostat itsellesi viinaa. Sitä raporttia on sitten ikävä lukea av:lla.

Vierailija
4/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni olisi kielletty. Ainakin pyörätuolissa oleva kaverini pyytää aina minua tuomaan, kun avustajaa ei voi pyytää ostamaan. Tosin hänellä on lääkitys, jonka kanssa ei saisi ottaa alkoholia, en tiedä johtuuko sitten siitä.

Vierailija
5/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan pidin yhtä kioskia, jossa asioi paljon vanhuksia, kukin omine rajoitteineen.

Yhdelle en myynyt kynttilöitä (meinas polttaa talonsa vahingossa), toiselle olutta (kännissä kusi ja pasko alleen ja levitti seinille), kolmannelle aikakausilehtiä (käytti n. Tonnin kuussa lehtiin muutoin).

näistä jutuista oli sovittu omaisten kanssa.

Eli riippuu ihan tilanteesta, kannattaako avustettavalle ostaa alkoa, varsinkaan jos olet epävarma.

Vierailija
6/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni olisi kielletty. Ainakin pyörätuolissa oleva kaverini pyytää aina minua tuomaan, kun avustajaa ei voi pyytää ostamaan. Tosin hänellä on lääkitys, jonka kanssa ei saisi ottaa alkoholia, en tiedä johtuuko sitten siitä.

Miten avustajan lääkitys estää kaverisi dokaamisen?

Vierailija
7/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen hakenut aikoinaan vammaisten palvelutaloon olutta kun asukas halusi. Oli kyllä itse mukana kaupassa myös.

Vierailija
8/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä väärin. Pitää olla itse mukana. Ei siksi, että, mitä muut ajattelee kun näkee sun kärryt, vaan siksi, että on oltava siinä kunnossa että kauppaan pääsee, vaikka sitten avustajan kanssa. Myyjä sitten arvioi myykö vai ei.

Vierailija
9/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan, jos liikuntakyky on se este eikä koko yläkerta käy hitaalla. Alkoholisteille vähän säännöstellen, mutta ei-alkeille ihan tasan sen mitä haluavat viinamonopolia myöten. Eihän se aina järkevää ole, mutta toisaalta kyllä ns. terveetkin tekevät tietoisesti itselleen haitallisia asioita, joten ostamatta jättäminen tuntuisi aika kaksinaismoralistiselta.

Vierailija
10/10 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini on juoppo ja liikuntarajoitteinen.

Avustajat eivät ole hänellä kauaa viihtyneet, koska kukaan ei halua kaljatsuppariksi/humalaisen kuskiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi