Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla vaan yhdet lakanat ja pyyhe/perheenjäsen, miten pärjäätte?

Vierailija
25.08.2019 |

Miten tulette toimeen vain yksillä lakanoilla ja pyyhkeellä perheenjäsentä kohti?

Kun menemme mökille, pitää sinne viedä lakanat. Epäkäytännöllistä, jos ne pitää repiä kotoa sängystä mukaan. Sama juttu, jos menee sukulaisille yökylään ja vie omat lakanat mennessään.

Ja pyyhkeet. En halua esim uimarannalla tai uimahallissa mukana ollutta pyyhettä käyttää sitten seuraavana aamuna kotona suihkussa. Pakkohan niitä on olla useampia.

Miten saatte arjen toimimaan vähillä liinavaatteilla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaisia ihmisiä? En usko.

Täytyyhän olla edes yhdet vaihtolakanat kun käytössä olevat laitetaan pyykkiin,

Vierailija
2/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kymmenittän lakanoita ja pyykeitö mutta laiskuuksissani käytän paljon yhtä ja samaa settiä - pesen likaiset lakanat, heitön kuivuriin ja kuivurista pois ottaessani öitan ne saman tien takaisin sänkyyn. Pyyhkeen kanssa sama homma. Vaatii kyllä kuivurin, muiten menisi liikaa aikaa kuivumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ainakin helppoa, aamulla peset, ulos kuivumaan, illalla käyttöön.

On meillä kyllä monetkin pyyhkeet ja petivaatteet, mutta noin mä kesällä teen, lakanoissa ihana maalaisilman tuoksu.

Vierailija
4/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yhdet lakanat ja kaksi kylpypyyhettä + kylpytakki. Usein se toinen pyyhe kuitenkin pölyttyy kaapissa ja kylpytakkiakin käytän ”vaatteena” enkä kuivaamiseen.

En käy mökeillä ja yökyläilen erittäin harvoin. Tällöin olen tyytyväinen ihan vilttiin tai voin ottaa vaikka oman makuupussin mukaan. Näitä ei kuitenkaan ole edes vuosittain. Lomailen lähinnä hotelleissa ja niissä on pyyhe valmiina. Jos suuntaan rannalle, otan pyyhkeen mukaan ja voin pestä sen jälkikäteen.

Vierailija
5/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksillä pärjää, jos on kuivausrumpu. Aamulla lakanat koneeseen, niin illaksi ne saa takaisin sänkyyn. Mutta käytännössä tarvitaan varalakanat ja pyyhkeet, koska aina voi tulla yllätyksiä kuten vatsatauti ja joutuu vaihtamaan lakanat keskellä yötä.

En ymmärrä, miten yksillä pärjäisi. Ehkä tällaiset ihmiset eivät käytä lakanoita aina. Meillä oli kerran isompi joukko vieraita. En pedannut kaikkien vuoteita valmiiksi, mutta annoin lakanat ja pyyhkeet. Yllätys oli, kun yksi viisikymppinen rouva palautti lakanat käyttämättömänä, koska hän miehensä kanssa eivät olleet halunneet liata niitä. Heillä oli meidän superlonpatjat, peitot ja tyynyt käytössä. Outoa.

Vierailija
6/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen joskus pohtinut. Etenkin pienten lasten kanssa tuntuisi mahdottomalta.

Jos lapsella vaikka on vatsatauti niin nukkuuko lapsi paljaalla lattialla silloin jos ykä on tullut sänkyyn vai niissä likaisissa lakanoissa 🤔

Vierailija
7/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin joskus käyttämään samoja lakanoita jonkun aikaa remontin takia ja nyt en pysty käyttämään niitä enää ollenkaan. Mulla sama pari tulee ehkä 8 kkn päästä vastaan kun järjestyksessä käytän ja siltikin tuntuu että niitä on liian vähän.

Vierailija
8/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpypyyhe pitäisi vaihtaa neljän päivän välein hygieenisyyssyistä. Pesen täysiä koneellisia värien mukaan, joten todellakin on useita. Aluslakanat olen jo saanut vaihdettua kaikki samanvärisiksi koko perheellä, joten niiden pesu käy kerralla.

Vierailija
9/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko paljonkin ihmisiä, joilla ei ole kuin yhdet lakanat ja yksi pyyhe?

Vierailija
10/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksillä pärjää, jos on kuivausrumpu. Aamulla lakanat koneeseen, niin illaksi ne saa takaisin sänkyyn. Mutta käytännössä tarvitaan varalakanat ja pyyhkeet, koska aina voi tulla yllätyksiä kuten vatsatauti ja joutuu vaihtamaan lakanat keskellä yötä.

En ymmärrä, miten yksillä pärjäisi. Ehkä tällaiset ihmiset eivät käytä lakanoita aina. Meillä oli kerran isompi joukko vieraita. En pedannut kaikkien vuoteita valmiiksi, mutta annoin lakanat ja pyyhkeet. Yllätys oli, kun yksi viisikymppinen rouva palautti lakanat käyttämättömänä, koska hän miehensä kanssa eivät olleet halunneet liata niitä. Heillä oli meidän superlonpatjat, peitot ja tyynyt käytössä. Outoa.

No on todellakin! Nythän he likasivat teidän patjan, tyynyt ja peitot!

Vierailija
11/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin joskus käyttämään samoja lakanoita jonkun aikaa remontin takia ja nyt en pysty käyttämään niitä enää ollenkaan. Mulla sama pari tulee ehkä 8 kkn päästä vastaan kun järjestyksessä käytän ja siltikin tuntuu että niitä on liian vähän.

Miten usein vaihdat?

Vierailija
12/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisin aika, mitä käytin yhtä lakanaa, oli 2 v.

Halusin sitä tosi paljon, mutta meillä oli silloin paljon lakanoita.

Kesälomarahoista ostin ja aina lauantaisin pesin pyykkiä. Pesun jälkeen rumpuun kuivumaan ja takaisin sänkyyn.

2 v jälkeen vaihdoin, käytän kaikkia vuoronperään.

Vierailija
13/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut että kellään on vain yksi setti. Lasken itseni minimalistiksi, ja meillä on kahdet setit petivaatteita ja pyyhkeitä. Riittää hyvin, mutta vähemmän olisi hankalaa kun aina ei voi pyykinpesua ajoittaa aamuun (ja jos illalla pesee, ei voi laittaa samoja heti takaisin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi