Onko ok kutsua vain toinen puoliso synttäreille?
Mieheni sai kutsun hyvän kaverinsa 40-vuotissynttäreille, siis ihan sinä-muodossa, joten kutsu ei koske minua. Hän on kuitenkin kuullut, että osa kaveripiiristä on saanut kutsun vaimoineen, osa ei. Itse en tästä stressaa, koska tunnen tuota kaveria aika vähän, vaikka olen ollut jo monta vuotta naimisissa mieheni kanssa. Minusta mieheni loukkaantui turhasta. Mitä mieltä olette?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kutsuja tuntee muiden kutsuttujen puolisot ja sen takia kutsui heidät. Jos ei lainkaan tunne sinua. Hiukan eri asia on jos kutsuja on kutsunut muiden vieraitten puolisot, joita ei myöskään tunne.
Mun käsittääkseni puolisot oli kutsuttu siinä tapauksessa, joissa he ovat pariskunnittain ystäviä päivänsankarin kanssa vaimoineen, eli kolme pariskuntaa. En kyllä lähtenyt tätä asiaa sen kummemmin tutkimaan, mutta mies tästä mainitsi. Ap
Vierailija kirjoitti:
On. Kutsuja saa ihan itse päättää ketä haluaa juhliinsa.
Kannattaa huomata, että myös kutsun saaja saa vapaasti harkita haluaako osallistua juhliin, joihin hänen kumppaninsa ei ole tervetullut.
Onhan se vähän ikävää, että osan puolison kutsutaan ja osan ei. Itseäni ei tosin haittaisi, mutta ymmärrän kyllä jos joku harmistuu. Tosin tuota ap:n miehen loukkaantumista en ymmärrä, kun ap:lle asia on ihan kunnossa.
Ja ap sanoi, ettei olisi kuitenkaan mennyt vaikka olisi kutsuttu. Ehkä kutsuja tiesi sen. On aiemmin kutsunut, mutta ap ei ole mennyt? Eikä tietenkään tarvitsekaan mennä, mutta kyllä miehen loukkaantuminen on aika hassua.
Mua lähinnä vaivaa, ettei mies halua sen takia oikein mennä itsekään. Menis vaan! Ihan turha tehdä tästä mitään numeroa. He ovat kavereita, mä vähän tällainen erakko, joka pikemminkin kammoaa kutsuja. Olen tosi helpottunut, koska muuten mies olisi alkanut pyydellä mua mukaan. Musta tämä meni just hyvin näin :) Ap
Tietenkin on ok. En itsekään haluaisi synttäreilleni ihmisiä, jotka ei ole minun kavereita tai perhepiiristä. Enkä menisi synttäreille, joiden päätähti on minulle joku puolituttu. Sillä, kuka on suhteessa kenenkin kanssa, ei ole mulle mitään väliä tässä asiassa.