Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia eron aikaisista/jälkeisistä asioiden hoitamisista

Eron partaalla
24.08.2019 |

Hei, kaipaisin kokemuksianne ja huomioitanne seuraavaan:

Harkitsen eroa puolisostani. Meillä on avioehto, yhteinen talolaina sekä 3-vuotias lapsi. Eromme aiheuttaisi minun muuttamiseni pois paikkakunnalta, etäisyys olisi 40km. Molemmat, puolisoni ja minä, olemme vuorotöissä, minä ulkopuolisella ja puolisoni yrittäjä. Avioehdossamme olemme linjanneet selkeästi, että puolisoni yritys ei liity mitenkään minuun. Jos muutan esimerkiksi vuokra-asuntoon, olenko eroprosessin aikana myös velvollinen lyhentämään yhteistä lainaamme? Miten nämä asiat menee?

Nyt yritän järkeillä, miten lapsemme asuminen järjestettäisiin: vuoroviikot, etävanhemmuus, vai jokin keskinäinen sopimus lapsen tapaamisoikeuksista. Puolison ja minun välit tällä hetkellä on niin tulehtuneet, että epäilen ettemme ainakaan keskenämme saa asiaan ratkaisua. Myös mietin sitä, että kun etäisyyttä tulisi välillämme olemaan, saako lapsi olla kahdella kunnalla hoidossa, vai olisiko parempi että hoitopaikka pysyisi samana?

Ihan kaikkea vinkkejä kaipaisin, jotta saisin asioita päässäni selkeämmiksi. En halua viedä lapseltani toista vanhempaa, koska erolapsena itsekin kaipasin toista vanhempaani lapsena paljon.

Lisään vielä, etten kaipaa tähän keskusteluun moralisointia siitä, onko parempi pysyä lapsen vuoksi yhdessä vai ei, se keskustelu ei liity tähän.

Kiitos kaikille, ketkä asiasta voivat minulle omia kokemuksiaan jakaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla