Te joilla on lemmikkejä, mistä hinnasta olisitte valmiita luopumaan niistä.
Aloin miettimään tällaista psyko-tason kysymystä... Mitä rahamäärää vastaan olisit valmis tappamaan oman lemmikkisi? Oletetaan myös, että lemmikki olisi diilin tarjoushetkellä nuori ja terve. Tappaminen tapahtuisi humaanisit piikillä.
Kommentit (20)
Minulla ei ole lemmikkiä, joten en voi vastata...!
Jos tekisin sen, tulisin halveksimaan itseäni lopun ikää. Eli kysymyksen tulisi kuulua "mihin hintaan suostuisit halveksimaan itseäsi kuolemaan asti"?
En tiedä. Sellaiselle, joka jo muutenkin halveksii itseään, kysymys olisi varmaan helpompi.
En mistään hinnasta. En ikinä kykenisi perustelemaan aikuisille lapsilleni, miksi perheenjäsen tuomittaisiin rahasta. Uskottavuuteni rakastavana äitinä ja hyvänä ihmisenä olisi sen jälkeen mennyttä.
Eipä se raha paljon lämmitä, kun en voisi elää sen ajatuksen kanssa, että tapoin oman lemmikkini rahan takia. Se ei kuitenkaan koskaan vaatinut päästä luokseni asumaan ja minun tehtäväni on tarjota sille mielekäs elämä.
En luopuisi vaikka 94 miljoonaa tarjottaisiin. Raha on vaan rahaa.
No en luopuisi ja inhottava kysymys.
En mistään hinnasta. En tekisi sillä rahalla mitään, koska en pystyisi elämään enää itseni kanssa, jos tuollaisesta syystä koirastani luopuisin.
Vastasin puoli miljoonaa, mutta vain koska lemmikkini on jo vanha ja sillä on parantumaton sairaus ja aikaa ei ole enää muutenkaan kovin paljon. Jos olisi terve ja vuosia paljon edessä, en mistään hinnasta.
Mikä tahansa lemmikki? Mulla on esim. selkärangattomia, kyllä sellaisen voisin tappaa vaikka omin kätöisin vaikka siitä 5000 eurosta, eivät muutenkaan elä kuin muutaman kuukauden ja olen myös kasvattanut ja syönyt (eli tappanutkin) hyönteisruokaa itse.
Kissaa tai koiraa en kyllä varmaan pystyisi piikille viemään vaikka mitä tarjottaisiin, ellen sitten ole jossain ihan todellisissa taloudellisissa ongelmissa. Pitäisin kyllä tuollaista ehdotusta aika törkeänä ja ihmettelisin motiivia sille.
Houkutus kasvaisi, kun päästään noihin kuusinumeroisiin summiin. Totuus kuitenkin olisi se, etten kykenisi tappamaan lemmikkiäni. Esim. Sateen jälkeen yritän kiertää jalkakäytävällä olevat kastemadotkin. Miten ihmeessä koskaan kykenisin tappamaan oman rakkaan lemmikin, josta on ollut iloa, muistoja ja pitänyt huolta jo vuosien ajan joka päivä?
Jaa, mä luulin, että luopumaan esim toiseen kotiin. Voisin antaa ilmaiseksikin. Ei nappaa ulkoiluttaminen.
Piikille en veisi tervettä koiraa mistään hinnasta.
Ei perheenjäsentä tapeta rahan takia!
Siinä pitäisi olla aito ja vakava rahantarve, ja silloinkin usean vuoden palkkaa vastaava summa. Nykytilanteessa en tarvitse rahaa niin paljon mihinkään että olisin valmis lemmikin pistämään päiviltä ilman mitään oikeaa syytä.
No on tosiaan psykotason kysymys. Järjetön kysymys. Miksi kukaan maksaisi siitä ett koira tapetaan? Koiran arvo on Kennelliton mukaan noirn 3000€, sen saisin jos vaikka susi tappaisi koiran, mutta tuohon rahaan en sitä kyllä susille laittaisi.
10 000, tai ehkä 5000:kin riittäisi. Tietty millikin kelpaisi. Pitää tuo eläin (14 v sairas koira) viedä piikille kohta kuitenkin ja se maksaa täällä 600..
Parilla tonnilla voisin myydä kissani toiseen kotiin mutta että piikille pitäisi viedä. En tiedä, en nuorta ja tervettä ihan pikkuhiluista tapattaisi jos ollenkaan. Vastasin kuitenkin puolimilliä.
En luopuisi mstään hinnasta rakkaasta kissastani.Menetin toisen vuosi sitten kuolemalle,vaikka köyhänä ihmisenä oli sen lääkkeet aina kuitenkin etusijalla.
Sitten voisin luopua,jos joku läheisistäni,tyttäreni,vävyni tai joku lapsenlapsistani sairastuisi kuolettavasti ja saisin niin paljon rahaa tuosta eläimestä että voisin pelastaa kyseisen ihmisen.
Mutta se rahan saanti olisi niin epätodellista ettei varmaan toteutuisi.
Kyllä sen pitäisi olla sitä luokkaa että sillä olisi iso vaikutus elintasoon. Sadantonnin paremmalla puolella voin alkaa harkita.