Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ei muista aikaa ennen internettiä?

Vierailija
24.08.2019 |

-puskat oli täynnä munansa näyttäjiä.
12 vuotiaat asui aikuisten poikaystävien kanssa.
-töissä oltiin kännissä
jne.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä 1980-luvun alun, vaikka se ei olekaan aikaa ennen internettiä. On totta, että riparilla sai tupakoida, jos oli lupalappu vanhemmilta. Toisaalta siihen aikaan 15-vuotias sai ostaa ihan laillisesti tupakkaa joka paikasta. Kaljan juonti riparilla ei sen sijaan ollut sallittua.

15-vuotiailla tytöillä oli siihen aikaan ihan yleisesti täysi-ikäisiä poikakavereita, mutta seurustelu ei siihen aikaan läheskään aina tarkoittanut seksisuhdetta.

Vierailija
22/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva muistaa aikaa ennen internettiä, onhan se ollut käytössä jo 60-luvulta, eli paljon ennen minun syntymääni, joten minä en muista. Minäkin olen käyttänyt jo 80-luvulla....

Suomessa on kymmeniä tuhansia 50-luvulla tai sitä ennen syntyneitä, jotka muistavat ajan ennen nettiä oikein hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiollut tuollaista kuin ap väittää.

Eli olet unohtanut. Meillä sai polttaa ja juoda kaljaa hillitysti rippileirillä jos oli lupalappu vanhemmilta.

ap

Riparilla sai meilläkin polttaa vanhempien luvalla (vuosi 1991) muttei tosiaankaan juoda alkoholia.

Vierailija
24/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiollut tuollaista kuin ap väittää.

Eli olet unohtanut. Meillä sai polttaa ja juoda kaljaa hillitysti rippileirillä jos oli lupalappu vanhemmilta.

ap

Riparilla sai meilläkin polttaa vanhempien luvalla (vuosi 1991) muttei tosiaankaan juoda alkoholia.

Niin meilläkin vuonna 1999. Alkoholi nyt ei oikeassa maailmassa ole koskaan ollut sallittua rippileirillä. 

Vierailija
25/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva muistaa aikaa ennen internettiä, onhan se ollut käytössä jo 60-luvulta, eli paljon ennen minun syntymääni, joten minä en muista. Minäkin olen käyttänyt jo 80-luvulla....

Suomessa on kymmeniä tuhansia 50-luvulla tai sitä ennen syntyneitä, jotka muistavat ajan ennen nettiä oikein hyvin. 

Kyllä niitä 1950-luvulla syntyneitä täytyy vielä olla paljon enemmän. Nyt sotaveteraanien määrä taitaa olla jo alle kymmenen tuhannen, mutta hehän olivatkin n. keskim. 1920-luvulla syntyneitä ihmisiä ja heitähän kuoli paljon  jo silloin nuoren - tuolloin maailmansodan aikaan .

Vierailija
26/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä päätellen ... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä 1950-luvulla syntyneitä täytyy vielä olla paljon enemmän. Nyt sotaveteraanien määrä taitaa olla jo alle kymmenen tuhannen, mutta hehän olivatkin n. keskim. 1920-luvulla syntyneitä ihmisiä ja heitähän kuoli paljon  jo silloin nuoren - tuolloin maailmansodan aikaan .

Ystävä hyvä, kymmenIÄ tuhansIA=kaikki luvut, jotka ovat enemmän kuin 20 000. Eli 5miljoonaakin on kymmeniä tuhansia. 

Vierailija
27/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on ollut jo kauemmin mutta ap tarkoittaa varmaankin aikaa ennen kuin netti oli jokaisella taskussa tai jokaisen kodissa. Pitää mennä vuoteen 1999 ja sitä ennen jonka jälkeen netti alkoi yleistymään. Tosin älypuhelimet ja netti taskussa tulivat yleiseksi paljon myöhemmin, varmaankin joskus 2010-2011 vuosien paikkeilla?

Vierailija
28/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa internet oli vielä aika lapsenkengissä. 2007 on se vuosi, jolloin siirryttiin nykyaikaisempaan meininkiin.

Vierailija
29/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kdkdkdkdkdk kirjoitti:

Netti on ollut jo kauemmin mutta ap tarkoittaa varmaankin aikaa ennen kuin netti oli jokaisella taskussa tai jokaisen kodissa. Pitää mennä vuoteen 1999 ja sitä ennen jonka jälkeen netti alkoi yleistymään. Tosin älypuhelimet ja netti taskussa tulivat yleiseksi paljon myöhemmin, varmaankin joskus 2010-2011 vuosien paikkeilla?

Noilla kriteereillä jokainen yli 25-vuotias muistaa ajan ennen internettiä. 

Vierailija
30/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä päätellen ... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä hyvä, kymmenIÄ tuhansIA=kaikki luvut, jotka ovat enemmän kuin 20 000. Eli 5miljoonaakin on kymmeniä tuhansia. 

Eikö viiden miljoonan tapauksessa kuitenkin puhuttaisi  jo miljoonista ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän