Miten minulla voi olla kaksoisleuka vaikka olen normaalipainoinen?
Ikää on 30v ja juuri huomasin, että kaulan alue näyttää siltä, että on kaksoisleuka vaikka olen 164cm/55kg. Onko tämä normaali ikääntymisen merkki?
Kommentit (18)
Ei vaan geneettistä perintöä. On ikääntyneempiä ylipainoisiakin ihmisiä joilla ei kaksoisleukaa ole, ja nuoria laihojakin ihmisiä kaksoisleuan vähintään alun kanssa.
Varmaan joku mainosmies kehittää jonkun kalliin erikoisvoiteen sitä muka auttamaan.
Mulla on myös. Olen miettinyt, että leuan sijainti voi vaikuttaa kaksoisleukaan? :) Mulla leuka on hyvin takana, sen huomaa hampaistakin. Jos leukani olisi edessä päin niin kaksoisleukaa ei olisi.
Tuntuu, että ihan tässä vuoden aikana on yhtäkkiä ilmestynyt kaksoisleukaa. Mietin myös, että kun kaula näyttää turvonneelta myös siitä kohtaa missä kilpirauhasen on, että voiko kyseessä olla esim alkava struuma tai joku muu? Tosi kumma juttu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös. Olen miettinyt, että leuan sijainti voi vaikuttaa kaksoisleukaan? :) Mulla leuka on hyvin takana, sen huomaa hampaistakin. Jos leukani olisi edessä päin niin kaksoisleukaa ei olisi.
Hyvä pointti. Voi hyvinkin olla totta tuo. Ap
Meitä on eri muotoisia ja kokoisia.
Eihän pieni kaksoisleuka ole mitään kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan geneettistä perintöä. On ikääntyneempiä ylipainoisiakin ihmisiä joilla ei kaksoisleukaa ole, ja nuoria laihojakin ihmisiä kaksoisleuan vähintään alun kanssa.
Varmaan joku mainosmies kehittää jonkun kalliin erikoisvoiteen sitä muka auttamaan.
Ja keskustelun alla:
"APUA, JOKO MINULLA ON KAKSOISLEUKA?
Onneksi ongelmaan on oma seeruminsa"
https://www.menaiset.fi/artikkeli/tyyli/kauneus/gloriakauneus/apua_joko…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku mainosmies kehittää jonkun kalliin erikoisvoiteen sitä muka auttamaan.Ja keskustelun alla:
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku mainosmies kehittää jonkun kalliin erikoisvoiteen sitä muka auttamaan.Ja keskustelun alla:
:D
Me ollaan niin erilaisia...
Itseäni ärsyttää, että vaikka olen hoikka, niin mulle kerääntyy ihan hirveästi näkyvää selluliittia reisiin (ihan puristelematta näkyy oikein isoja selluliittipahkuroita reisien edessä, takana ja sivuilla) ja reiteni ovat tosi paksut (reiden ympärys 65 cm) ja kuitenkin liikun paljon jne, en ole mikään roskaruokaa syövä sohvaperuna.
Ystäväni, joka on minua 40 (!!) kiloa lihavampi, omistaa sutjakat, selluliitittomat reidet. Olen niin kateellinen. (No hänellä rasva kerääntyy yläkroppaan)
Olen suunnilleen samoissa mitoissa ja minullakin on kunnon kaksoisleuka. Kasvoni ovat muutenkin turvonneet poskista ja silmien ympäriltä.
Kannattaa käydä lääkärissä, jos kaula on turvonnut. Voisihan se olla hyvä tarkistaa kilpirauhasarvot.
Minulla myös.. ollut aina, myös nuorena kun keikuin alipainon puolella. Nyt normipainoisena naama on kuin reilusti ylipainoisella. Mulla muuten leuka täysin normaali rakenteelta ja luustolta, tuossa naaman alla vain roikkuu ylimääräinen pussi. Kaikista oksettavinta kun liikkuessa tuntee sen hyllyvän. Olen miettinyt leikkausta..
Kilpirauhassairailla struumat ja maito turvottavat kaulaa ja solisluiden aluetta.
Kaksoisleuka voi olla myös rakenteesta, väärästä ryhdistä tai kalvojen ja lihasten tilanteesta.
Tai kuonaa, jolloin auttaa solumineraali nro 9 (vaikka voiteena alueelle), gua sha, lymfa jne.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhassairailla struumat ja maito turvottavat kaulaa ja solisluiden aluetta.
Kaksoisleuka voi olla myös rakenteesta, väärästä ryhdistä tai kalvojen ja lihasten tilanteesta.
Tai kuonaa, jolloin auttaa solumineraali nro 9 (vaikka voiteena alueelle), gua sha, lymfa jne.
Hei vau kiitos viestistä! En tiennytkään, että maito voi tuolla tavoin vaikuttaa kilpirauhassairaita. Ap
Epäsopiva tyyny ja pään asento nukkuessa aiheuttaa kaksoisleukaa, esimerkiksi korkea tyyny on huono juttu.
Tyyny pois pään alta ennen nukahtamista ehkäisee sen syntymistä.
Jo syntynyt kaksoileuka voidaan hoitaa tehokkaasti pois päiväjärjestyksestä rasvaimulla, ja moni näin tekeekin esimerkiksi WAL-rasvaimulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vau kiitos viestistä! En tiennytkään, että maito voi tuolla tavoin vaikuttaa kilpirauhassairaita. Ap
Ei ehkä kaikilla teekän, mutta on kilpirauhassairaita, joille maito ja gluteeni aiheuttavat ongelmia.
Unohdin mainita, että minulla on kilpirauhasrarvot ok, mutta kehossa on ollut muutaman vuoden ajan kilpirauhas vasta-aineita, mutta asialle ei olla tehty mitään. En tiedä, voiko tämäkin olla syynä? Ap
Sinun kannattaa ehdottomasti siirtyä gluteenittomalle ja maidottimalle, koska niiden vasta-aineet ovat samankaltaisia ja saattavat saada elimistön hyökkäämään kilpirauhasta vastaan. Ja maidoton siis totaalimaitotuotteeton.
Laihoilla helposti on. Ja luustosta ja rakenteestahan se loppujen lopuksi riippuu.
Olen sua vähän pidempi ja vähän hoikempi mutta mulla on kunnon kaksoisleuka.