Nyt voit matkustaa ilmaiseksi HSL:n alueella!
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Vantaan Sanomissa kerrottiin, että tarkastajat voivat sakottaa harkintansa mukaan. En tajua miksi kukaan enää käyttää HSL:n appia.
5min sitten tuli Uudenmaan uutisissa telkassa etteivät voi sakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Vantaan Sanomissa kerrottiin, että tarkastajat voivat sakottaa harkintansa mukaan. En tajua miksi kukaan enää käyttää HSL:n appia.
Mikä on vaihtoehto? Viimeksi kun olin Helsingissä oli ihan kätevä ladata puhelimeen vaan sovellus ja käytää sitä kun liikuin julkisilla. Käteiselläkö olis pitänyt maksaa vai hommata joku ihan oikea kortti sen parin päivä oleskelun ajaksi?
Jihuu, lähdin juuri keskustaan sikailemaan vidduillessani ja kuvaan someen kaaosta! Hähähähhäää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vaihtoehto? Viimeksi kun olin Helsingissä oli ihan kätevä ladata puhelimeen vaan sovellus ja käytää sitä kun liikuin julkisilla. Käteiselläkö olis pitänyt maksaa vai hommata joku ihan oikea kortti sen parin päivä oleskelun ajaksi?
Älä enää koskaan mene Helsinkiin! Se on pelastuksen ulottumattomissa.
"Jos asiakkaalla on ollut HSL-sovelluksessa voimassa oleva kausilippu, jota hän ei ole voinut käyttää sovelluksen toimintahäiriön vuoksi, hänelle hyvitetään kertalippu, jonka hän on mahdollisesti joutunut ostamaan. Kertalipusta hyvitystä saadakseen täytyy asioida HSL:n palvelupisteessä Rautatientorilla, Itäkeskuksessa tai Itä-Pasilassa. Palvelupisteeseen pitää ottaa mukaan puhelin, jossa HSL-sovellus ja kausilippu ovat sekä ostettu kertalippu.
HSL suosittelee lipun hankkimista muista kanavista, jos se on kohtuudella mahdollista. Lipuntarkastajat, konduktöörit ja bussien kuljettajat käyttävät tilannekohtaista harkintaa lippuja tarkastaessaan. Lähde: https://www.hsl.fi/uutiset/2019/hsl-sovellus-toimii-epavakaasti-18037
Hehe, mä maksan aina käteisellä, koska rahaa löytyy. Ei tarvii hakea mitään etuisuus-kanta-asiakkuus -almuja, eikä digiaika lyö korville.
Miksi käyttää jotain kännykkäsovellusta kun voi ostaa ihan vaan kausikortin. En ikinä vaihda mihinkään kännykkäsovellukseen. Kännykästä voi loppua akku tai se sovellus ei toimi tai yhteys tökkii. En halua jäädä pysäkille sen takia että lippua ei saa näkyviin. Kortti on kätevä.
Enpä luottaisi siihen etteivät sakota, pääasiallinen tarkoitus on kerätä mahd paljon tarkadtusmsksuja vaikka sitten tunnollisesti maksavilta asiakkailta.. Huhtikuussa tulleet uudet säännöt on myös ihan hanurista. Matkustin tässä keväällä yksi kerta pitkän työpäivän jälkeen kotiin ABCD -alueella ja olin ostanut mobilisovelluksella kertalipun. Vanhan puhelimen akku ei riittänyt matkan loppuun asti juuri ennen kotiasemaa tuli tarkastajat. Tarkastusmaksu 80 e maksettava vaikka pystyt osoittamaan ostohistoriastasi myöhemmin että lippu oli ostettu ja voimassa. Valitin päätöksestä mutta asia pitäisi viedä hallinto-oikeuteen (maksaa 250€) jos haluaisi katsoa asian loppuun asti. Ei HSL halua siis kannustaa mobiilisoveölluksen käyttöön kun kohdellaan noin plus että nyt sovellus tökkii joka toinen päivä. Ostan jatkossa aina kun mahdollista paperilipun.
Tarkastajat pois liikenteestä tällä hetkellä!
Ihan älytöntähän se olis, että mulla on kuukausilippu appissä ja joutuisin ostamaan kertalipun, kun appia ei voi käyttää.. Sitten perisin sen kertalipun myöhemmin HSLltä. < sitähän ne suosii, mutta mä en. Otan sitten sakot ja hain siitä hyvitystä HSLltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää jotain kännykkäsovellusta kun voi ostaa ihan vaan kausikortin. En ikinä vaihda mihinkään kännykkäsovellukseen. Kännykästä voi loppua akku tai se sovellus ei toimi tai yhteys tökkii. En halua jäädä pysäkille sen takia että lippua ei saa näkyviin. Kortti on kätevä.
Mä taas käytän aina appia, koska pyrin minimoimaan tavarani. Eipä ole kuskeja hirveesti kiinnostanut mitä puhelimen ruudulla on ollut tähän mennessä.
Missä on ne virkaintoiset kuskit, joista lööpeistä puhutaan? Ne jotka jättävät pikku lapsia pysäkeille?