Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisältääkö lakisääteinen työterveys vain ennakoivan terveydenhoidon?

Vierailija
23.08.2019 |

Eli jos tarvitsen sairaslomatodistuksen, niin mentävä kunnalliselle ja käyntimaksut maksetaan itse omasta pussista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
2/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomatodistuksen saat, hoitoa et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaslomatodistuksen saat, hoitoa et.

Mutta kuka sen terveyskeskuskäynnin maksaa?

Vierailija
4/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, jos ei se sairautesi ole työperäistä.

Vierailija
5/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse.

Vierailija
6/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse.

Tää siis neloselle

Vierailija
7/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys ei välttämätä kata mitään muuta kuin työperäisten sairauksien ennaltaehkäisyn ja hoidon. Kaiken muunhoidon, myös työnantajan vaatiman sairauslomatodistuksen, hankit ja maksat itse.

Vierailija
8/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh! Minulla ei ole asiasta varsinaisesti tietoa, mutta kyllä meillä on aina työterveydessä voinut hoidattaa kaiken flunssasta kipeytyneeseen polveen. Siis ihan mitä tahansa. Tottakai myös sairauslomatodistuskin sieltä. Meillä on oikein kehotus käyttää nimen omaan työterveyshuoltoa kaikkeen.

Vierailija
9/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh! Minulla ei ole asiasta varsinaisesti tietoa, mutta kyllä meillä on aina työterveydessä voinut hoidattaa kaiken flunssasta kipeytyneeseen polveen. Siis ihan mitä tahansa. Tottakai myös sairauslomatodistuskin sieltä. Meillä on oikein kehotus käyttää nimen omaan työterveyshuoltoa kaikkeen.

Työnantaja voi tarjota (ja usein tarjoaakin) laajemmankin mutta pakollista on vain työperäisten sairauksien ennaltaehkäisy ja hoito. 

Vierailija
10/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olikin lakisääteisestä paketista kysymys eli minimistä. Ole onnellinen, jos sulla on noin kattava paketti, kaikilla ei ole.

Vierailija
11/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankit ja maksat.

Vierailija
12/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja voi tarjota (ja usein tarjoaakin) laajemmankin mutta pakollista on vain työperäisten sairauksien ennaltaehkäisy ja hoito. 

Ok, kiitos tiedosta. Miten sen voi itse päätellä johtuuko jokin sairaus työoloista? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Luulisi, että se on aika hankala asia sairastuneen työntekijän itse päätellä ennen ajan varausta.

Vierailija
13/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto on ihan järkyn kallista työnantajalle, joten ihan ymmärrettävää, ettei kaikki tarjoa.

Vierailija
14/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nostotyössä alkaa selkä vihottelemaan tai tulee työaikana astmaoireita. Nämä esimerkiksi ovat työterveyshuollon aioita. Äkillinen flunssa tai mahatauti ei ole.

Vierailija
15/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos tiedosta. Miten sen voi itse päätellä johtuuko jokin sairaus työoloista? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Luulisi, että se on aika hankala asia sairastuneen työntekijän itse päätellä ennen ajan varausta.

No jos teet työtä jossa vaikka kädellä vedät koko ajan jotain koneen vipua ja se käsi tulee kipeäksi siitä vetämisestä = kipu johtuu työstä. Eipä ole sen vaikeampaa...

Vierailija
16/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työterveyteen varaa ajan aina työnantaja. Itse sitä ei voi tehdä.

Vierailija
17/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerrotaan selkeästi, että jos menee työterveyteen, mutta sairaus ei ole työperäinen, niin maksaa itse. Toistaiseksi ei ole kukaan erehtynyt menemään flunssan takia työterveyteen.

Vierailija
18/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nostotyössä alkaa selkä vihottelemaan tai tulee työaikana astmaoireita. Nämä esimerkiksi ovat työterveyshuollon aioita. Äkillinen flunssa tai mahatauti ei ole.

Joo, näin pitäisi olla. Sitten on niitä lääkäreitä, jotka eivät suostu diagnosoimaan esim. selkäoireita työperäisiksi.

Vierailija
19/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasi, se joka ihmetteli työterveyshuollon "puuttumista". Millaisilla työnantajilla olette? Julkisella? Yksityisillä? Isolla? Pienellä? Minulla on työelämää takana 30 vuotta yksityisillä työnantajilla ja aina on ollut työterveyshuolto jossa on voinut kaiken hoidattaa. Pois on suljettu vain hammashoito ja gyne.

Vierailija
20/21 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näin pitäisi olla. Sitten on niitä lääkäreitä, jotka eivät suostu diagnosoimaan esim. selkäoireita työperäisiksi.

Ei siihen pelkkä diagnoosi riitäkään. Ekaks ne pistää työterveyshoitajan tutkimaan työpaikan ergonomiat ja fyssarin antamaan selkäjumppaohjeita.