Tytär kiukuttelee, kun en suostunut ottamaan lastenlapsia viikonlopuksi yökylään
ytär kysyi viikolla, että voisinko ottaa lapset viikonlopuksi yökylään? Sanoin; että emme jaksa, koska olemme olleet koko viikon raskaassa työssä. Olemme vaimoni kanssa molemmat noin viisikymppisiä, joten ei tässä niitä lapsia enää oikein jaksa koko viikonloppua hoitaa, varsinkin kun ollut koko viikon töissä.
Nyt on vaimollani ja tyttärelläni kunnon riita.
Muutenkin meitä pyydetään jatkuvasti lastenhoitoon, arki-iltaisin. Alamme molemmat olemaan väsyneitä tähän jatkuvaan hoitamiseen.
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sitten vanhana apua odottaa ja vanhainkotiin odotella lapsenlapsia vieraaksi. Tuollaiset itsekkään ET-lehden kannattajajoukot ajattelee vain itseään ja omaa elämää. Suhde lapsenlapsiin luodaan vierailulla mummolassa ja jos ei halua suhdetta luoda, on turha itkeä, kun vanhana on yksin.
Meitä on turha yrittää käyttää jatkuvasti ilmaisena lastenhoitopalveluna. Ei todellakaan jakseta kaitsea lapsia arkisin ja viikonloppuisin ettei vanhempien tarvi.
On täysin subjektiivista jaksaako vai ei . Kukaan toinen ei voi sitä edes iän perusteella päättää. Toinen ei tiedä kuinka rasittavana joku kokee työnsä jne.
Kiristystä "odota vain kunhan olet avun tarpeessa", en ymmärrä. Sekin on asia jonka päättää jaksamisensa ja omantunnon mukaan kun on sen aika. Myönnän kyllä, että harvoin se on vapaaehtoinen valinta, toisin kuin lastenlapset.
Toisaalta jotenkin ironista , että samaan aikaan anopit pitäisi kärrätä etelä-navalle ilman paluulippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on 57 ja minä olen 47. Hyvin jaksetaan perheen kuopus 7 v hoitaa raskaiden töidemme lisäksi. Ei väsytä ei.
Miten tämäkään nyt tähän liittyi? Itse olen omat lapseni kasvattanut 80-luvulla ja 90-luvulla. Lapsenlapsi on vähän eri asia kuin oma lapsi ja sinä itsekkin ole meitä melkein 10 vuotta nuorempi.
-ap
Ai miten liittyy? No sitten, että toisilla virtaa riittää hoitaa niitä pieniä jopa vajaa 60 vuotiaanakin ihan joka arkipäivä. Huomasitko mieheni olevan vajaa 60 v. Minä itse teen reissutöitä ja mies vastaa enemmän kodinhoidosta nuorempien lasten kanssa kotona. Kolme asuu vielä kotona ja nuorin on tämä 7v. Kolme aikuista maatamme asuu jo omillaan. Vanhin on syntynyt -90 vuonna. Mutta te olettekin sitten jo kaikkenne antaneet ja vanhoja.....
Eli haluat sanoa, että jaksatte hyvin hoitaa omat lapsenne, vaikka miehesi on jo 57-vuotias. Ehkä voit siinä tapauksessa neuvoa, miten ap:n tytär miehensä kanssa jaksaisi hoitaa lapsensa ilman jatkuvaa hoitoapua. Hekän ovat teitä huomattavasti nuorempia.
Kyllä on väsynyttä porukkaa. Mun 70v vanhemmat ovat lastenlastensa kanssa joka päivä ja lapset on usein viikonloppuisin heillä yötä. Sairauksiakin isovanhemmilla on, mutta heille lapset ovat tärkeitä ja he haluavat olla niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on väsynyttä porukkaa. Mun 70v vanhemmat ovat lastenlastensa kanssa joka päivä ja lapset on usein viikonloppuisin heillä yötä. Sairauksiakin isovanhemmilla on, mutta heille lapset ovat tärkeitä ja he haluavat olla niiden kanssa.
Onko tuo vain sinun itsekäs käsityksesi, vai oletko kysynyt suoraan, haluavatko he tuota?
Vierailija kirjoitti:
On täysin subjektiivista jaksaako vai ei . Kukaan toinen ei voi sitä edes iän perusteella päättää. Toinen ei tiedä kuinka rasittavana joku kokee työnsä jne.
Kiristystä "odota vain kunhan olet avun tarpeessa", en ymmärrä. Sekin on asia jonka päättää jaksamisensa ja omantunnon mukaan kun on sen aika. Myönnän kyllä, että harvoin se on vapaaehtoinen valinta, toisin kuin lastenlapset.
Toisaalta jotenkin ironista , että samaan aikaan anopit pitäisi kärrätä etelä-navalle ilman paluulippua.
Niinpä. Kyllä on tällä palstalla anopit haukuttu maan rakoon. Mutta kun pitäisi lapset saada pois jaloista, silloin anoppikin näyttää kelpaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jotenkin ironista , että samaan aikaan anopit pitäisi kärrätä etelä-navalle ilman paluulippua.Niinpä. Kyllä on tällä palstalla anopit haukuttu maan rakoon. Mutta kun pitäisi lapset saada pois jaloista, silloin anoppikin näyttää kelpaavan.
Ja sen yökyläilyn jäkeen sitten tullaan avautumaan tänne, kuinka huonosti anoppi hoiti lapsia.
Hyvä, että joku uskaltaa pitää puolensa tuon ”tuon kaikki mulle heti” sukupolven kanssa.
Mun äiti on auttanut lasten kanssa. Ollaan päästy välillä kahdestaan yöksi jonnekin ja tällä on ollut iso merkitys parisuhteellemme.
Mummi on lastemme luottoaikuinen, nauttii lastemme suurta kunnioitusta neuvonantajana tykkäämis-asioista muoti-mielipiteisiin. Hän on todella ansainnut lastemme kunnioituksen.
Mun pelkoni on, että maailma menee sellaiseksi etteivät lapsemme uskalla aikanaan tehdä lapsia. Silloin en pääse kokeilemaan olisiko minusta mummina samaan. Haluaisin todella pystyä lunastamaan mummin arvonimen samalla tavalla kuin oma äitini on tehnyt.
Kahden kouluikäisen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on 57 ja minä olen 47. Hyvin jaksetaan perheen kuopus 7 v hoitaa raskaiden töidemme lisäksi. Ei väsytä ei.
Miten tämäkään nyt tähän liittyi? Itse olen omat lapseni kasvattanut 80-luvulla ja 90-luvulla. Lapsenlapsi on vähän eri asia kuin oma lapsi ja sinä itsekkin ole meitä melkein 10 vuotta nuorempi.
-ap
Ai miten liittyy? No sitten, että toisilla virtaa riittää hoitaa niitä pieniä jopa vajaa 60 vuotiaanakin ihan joka arkipäivä. Huomasitko mieheni olevan vajaa 60 v. Minä itse teen reissutöitä ja mies vastaa enemmän kodinhoidosta nuorempien lasten kanssa kotona. Kolme asuu vielä kotona ja nuorin on tämä 7v. Kolme aikuista maatamme asuu jo omillaan. Vanhin on syntynyt -90 vuonna. Mutta te olettekin sitten jo kaikkenne antaneet ja vanhoja.....
Ei ollut kysymys iästä, vaan siitä, että minä olen jo kasvattanut omat lapseni noin 30 vuoden akan. He ovat teidän LAPSIA ja minä puhuin LAPSENLAPSISTA
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo vain sinun itsekäs käsityksesi, vai oletko kysynyt suoraan, haluavatko he tuota?
Meillä isovanhemmat kuuluvat perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaappa esitettyyn kysymykseen
Olettepa nuorena tehneet lapset jos jo lapsenlapsia. Oletteko wt? Joka tapauksessa tyttäresi näyttää olevan huonosti kasvatettu, kuvittelee varmaan elävänsä saippuasarjassa. Läpsy poskelle niin tokenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kateellista porukkaa. Isovanhemmat ITSE HALUAVAT OLLA OMIEN LASTEN LASTEN KANSSA.
Vierailija kirjoitti:
Olettepa nuorena tehneet lapset jos jo lapsenlapsia. Oletteko wt? Joka tapauksessa tyttäresi näyttää olevan huonosti kasvatettu, kuvittelee varmaan elävänsä saippuasarjassa. Läpsy poskelle niin tokenee.
24-vuotiaana tulin ensimmäistä kertaa isäksi ja 47-vuotiaana isoisäksi, eli en kovinkaan nuorena. Nyt olen 55v
ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä kunnon mummo ja vaari, niin sitä pitää.
Muille opiksi, nykyajan mummot ja vaarit laiskoja oman navan tuijottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kateellista porukkaa. Isovanhemmat ITSE HALUAVAT OLLA OMIEN LASTEN LASTEN KANSSA.
Et vieläkään vastannut kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sitten vanhana apua odottaa ja vanhainkotiin odotella lapsenlapsia vieraaksi. Tuollaiset itsekkään ET-lehden kannattajajoukot ajattelee vain itseään ja omaa elämää. Suhde lapsenlapsiin luodaan vierailulla mummolassa ja jos ei halua suhdetta luoda, on turha itkeä, kun vanhana on yksin.
Kyllä meillä on mummolla ja jo kouluikäisellä lapsenlapsella hyvät välit vaikkei mummolassa yökylässä ole ollutkaan. Rajansa kaikella. Muutaman tunnin kyläilyt kerrallaan riittävät mainiosti, kun kohtuullisen välimatkan päässä asutaan.
Mitä vit*ua? :D Mikäsi aloittaja olisi nimeltään Riikka-Irmeli niin ei varmasti vaikuttaisi ymmärrykseen ollenkaan. Jokaisessa ketjussa jossa puhutaan lapsien hankkimisesta se viesti siitä että "jaksattehan hoitaa ilman isovanhempien turvaa" saa sen sata yläpeukkua.