Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilaajat! Kertokaa budjettinne ja reilauksen kesto.

Vierailija
23.08.2019 |

No, otsikossahan tuo tulikin. Olen suunnitellut reilausta Itä-Euroopan suunnille (1kk tai 2kk). Ruotsi-Tanska-Saksa-Itävalta-Slovenia-Kroatia. Suunnitelma vielä avoin mutta tuolla suunnalla kuitenkin. Kertokaa vähän reiteistänne oli ne missä tahansa ja paljon teillä oli matkabudjetti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unkari-Romania-Moldova-Bulgaria-Serbia-Bosnia 2kk ja 3000€, neljä vuotta sitten.

Viime vuonna kuukausi Ukrainassa, reilu tonni saatiin menemään kahden henkilön voimin...

Romania kiinnostaa, missäpäin kävit?

Ap

Timișoara, Cluj, Sibiu, Brașov, Iași, Tonavan suistoalue ja Bukarest. Transilvania on mahtava. Tonavan suisto varmaan lintufaneille, mutta mä en sinne asti enää lähtisi. Bukarest on aika surkea eurooppalaiseksi pääkaupungiksi. Asun nykyään Bukarestissa ja viihdyn, mutta matkailumielessä aika mitäänsanomaton.

Vierailija
22/27 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko ”maata pitkin matkustavat” facebook ryhmään? Siellä paljon matkustusvinkkejä ja budjettajakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin reilannut Saksa-Hollanti-Belgia-Ranska-Pohjois-Espanja, joten uusia ideoita ja etenkin tietoa budjeteista kaipaan. Hostellit ja Camping-alueet käy minulle eikä tarvitse olla isoja kaupunkeja, toki niitäkin joukkoon sattui. Mietin että riittääkö 4000e 2kk reissuun?

Ap

4000 riittää hyvin noilla spekseillä.

Vierailija
24/27 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulutko ”maata pitkin matkustavat” facebook ryhmään? Siellä paljon matkustusvinkkejä ja budjettajakin.

En kuulu mutta kohta varmasti kuulun! Kiitos. :)

Vierailija
25/27 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä vertailua, että tuleeko halvemmaksi ostaa yksittäisiä junalippuja vai reililippu. Itä-Euroopassa ei liput paljoa maksa, ja Keski-Euroopassakin kun ajoissa ostaa, saa halvemmalla. Yksittäisissä lipuissa on sekin hyvä puoli, ettei siinä mene matkapäiviä "hukkaan", jos/kun haluaa viipyä jossakin kaupungissa pidempään.

Nykyään saa Rail-lippuja, joilla voi matkustaa esim. 15 päivää kuukauden sisällä (tms, en tarkistanut tarkkoja ehtoja, mutta VR:n sivujen kautta löytyy). Mutta silti aika monissa maissa on hyvin edulliset liput, myös bussiliput, joten vertailu kannattaa kyllä. Lisäksi interraililla pitää usein joka tapauksessa maksaa kaikenlaisia lisämaksuja, että ei silläkään lipulla ihan kaikkea matkustamista kuittaa.

Vierailija
26/27 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä vertailua, että tuleeko halvemmaksi ostaa yksittäisiä junalippuja vai reililippu. Itä-Euroopassa ei liput paljoa maksa, ja Keski-Euroopassakin kun ajoissa ostaa, saa halvemmalla. Yksittäisissä lipuissa on sekin hyvä puoli, ettei siinä mene matkapäiviä "hukkaan", jos/kun haluaa viipyä jossakin kaupungissa pidempään.

Nykyään saa Rail-lippuja, joilla voi matkustaa esim. 15 päivää kuukauden sisällä (tms, en tarkistanut tarkkoja ehtoja, mutta VR:n sivujen kautta löytyy). Mutta silti aika monissa maissa on hyvin edulliset liput, myös bussiliput, joten vertailu kannattaa kyllä. Lisäksi interraililla pitää usein joka tapauksessa maksaa kaikenlaisia lisämaksuja, että ei silläkään lipulla ihan kaikkea matkustamista kuittaa.

Kyllä minä varmaan sen reilipassin taas otan. 15 matkapäivää 2kk aikana maksaa 379e koska olen vielä hetken alle 27v. Tuossa vielä linkki jos jotain muutakin aihe kiinnostaa. Kertokaa vielä lisää retkistänne. :)

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/interrail

Ap

Vierailija
27/27 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montenegro on kaunis paikka ja ihan Kroatian lähellä. Suosittelen poikkeamaan siellä jos samalla suunnalla aiot matkailla. Miksei vaikka Kreikkaan asti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi