Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla yt-neuvotteluissa lähtijät valitaan? Millaisia kokemuksia teillä?

Vierailija
22.08.2019 |

Laaja osaamisala - kova suustaan vs. kapea osaamisala - ei puhu eikä pukahda.
Kumpi saa jäädä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä henkeä työllistänyt firma myytiin, eikä uusi omistaja halunnut vanhaa henkilöstöä riesakseen; joukossa oli muutama burnout-lomalainen ja jokunen tuottamaton tyyppi lähinnä vanhasta muistista. YT-neuvottelut käytiin kaikkine kiemuroineen, vaikka jokainen tiesi, että lähtö oli edessä. Tuotteliain myyjä ja tuotteliain asiantuntija saivat jäädä, minä olin tuo jälkimmäinen. Sain kuitenkin nautinnollisesti sanoa viimeisellä tapaamisella, että olin saanut uuden työpaikan jo YT-ilmoitusta seuraavana päivänä, mutta että YT-prosessi oli ollut todella mielenkiintoinen, kiitos.

YT-neuvottelut olivat farssi, mutta kuten ammattiliiton lakimies totesi, mitään lainvastaista ei niissä tehty. Työntekijöitä yritettiin savustaa ulos monella tavalla. Yksi oli ennennäkemättömän halveksiva käytös, joka selvästi oli suunnitelmallista. Työtä tarjottiin kyllä: liikuntavammaiselle talkkarin työtä, puhelinmyyjälle IT-asiantuntijan työtä ja toimitusjohtajalle jakeluautonkuljettajan paikkaa. Lopulta vain yksi ihminen jäi, koska hän oli suomen kieltä taitamaton, monilapsinen yksinhuoltaja, jonka oli pakko suostua tekemään vanhaa työtään alle puolella entisestä palkasta.

Vierailija
22/22 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi