Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudessa laskukausi alkamassa?

Vierailija
22.08.2019 |

Olen itsensätyöllistäjä. Takana muutamia oikein hyviä vuosia. Tänään tärkeä toimeksiantaja ilmoitti, että vähentää työtilauksia säästösyistä.
Onkohan tämä joku heikko signaali? Onko lama tulossa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
42/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työpaikkoja ollaan luomassa 60 tuhatta lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suomalaiset ovat varautuneet ja maksaneet kulutusluotot ym.pois......buhahahahhahahahahahahah

Vierailija
44/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan pöljä? Pienituloisena itsensätyöllistäjänä säästän aina, ihan siksi että lama tulee aina ennen pitkää. Freekun työt loppuvat silloin ensimmäisenä. Nytkin olen säästänyt, mutta pienistä tuloista ei kerry suuria säästöjä. Pikemminkin vakityön saaneet eivät älyä varautua lamaan, vaan luottavat kaiken jatkuvan entisellään.

Ap

En usko että tästä ihan lamaa saadaan, mutta taantuma ilman muuta. Mutta vaikka tulisi lamakin, niin ei lama ole huonoa aikaa niille, joiden työt jatkuu. Bonukset luultavasti tippuvat, mutta kuukausipalkka juoksee niin kuin ennenkin ja korot pysyvät alhaalla. 

Tuskin kukaan nykyaikana luulee, että vakityö tarkoittaa sitä, että siinä saa olla eläkkeelle asti? Tämä pätee korkeintaan joihinkin julkisen puolen virkoihin ja varmaan myös lääkärit voivat olla aika levollisin mielin sen suhteen, että töitä piisaa. Johan se työsopimuksessakin lukee, että voimassa toistaiseksi, ei iänkaikkisesti. 

Meillä on säästöjä aikalailla reippaasti, mutta jos nyt mieheltä (joka meistä enempi tienaa) menisi työt alta, niin kulutusta varmaan reivattaisiin alaspäin aika huolella. Itselläni on pienempi palkka mutta työ sen tyyppistä, ettei siihen mitkään lamat vaikuta. 

Vierailija
45/47 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamasta ja laskukaudesta etukäteen paasaaminen on tyhmää, koska se lamaannuttaa ja aiheuttaa itse itsensä.

Siltikin ns asiantuntijat ja toimittajat hokevat asiaa sitkeästi.

Vierailija
46/47 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
47/47 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa. Joka paikassa tuputetaan korkean riskin sijoittamista ja eritoten teineille. Jotain outoa on meneillään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi