Taloudessa laskukausi alkamassa?
Olen itsensätyöllistäjä. Takana muutamia oikein hyviä vuosia. Tänään tärkeä toimeksiantaja ilmoitti, että vähentää työtilauksia säästösyistä.
Onkohan tämä joku heikko signaali? Onko lama tulossa?
Kommentit (47)
Ei tuo kovin heikolta minusta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo?
Katsokaapa Uudenkaupungin asuntomarkkinoita..
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia nämä yrittäjät ja porvarit yleensä ovat. Luulevat, että nousukausi jatkuu ikuisesti. eivät valmistaudu tulevaan lamaan mitenkään.
Oletko aivan pöljä? Pienituloisena itsensätyöllistäjänä säästän aina, ihan siksi että lama tulee aina ennen pitkää. Freekun työt loppuvat silloin ensimmäisenä. Nytkin olen säästänyt, mutta pienistä tuloista ei kerry suuria säästöjä. Pikemminkin vakityön saaneet eivät älyä varautua lamaan, vaan luottavat kaiken jatkuvan entisellään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo?
Katsokaapa Uudenkaupungin asuntomarkkinoita..
siis heikolta signaalilta jos asiakas ilmoittaa että vähentää ostoja. Kyllä se on jo aika vahva signaali.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aina lama. Ikuinen lama. Suomessa ei ole koskaan mitään nousukautta ollukaan. Jo on ollu niin se on vaan ollut silmänlumetta ja toiveajattelua. Suomi on rutiköyhä a masentava maa
Kyllä 80-luvun lopulla oli oikea nousukausi. Huomasi mm. siitä, että tosiaan saattoi mennä töihin. Firma kuin firma, meni ovelle ja kysyi oisko töitä, niin sanottiin juu ilman muuta, aloitatko nyt heti vai haluatko vasta huomenaamuna.
siis heikolta signaalilta jos asiakas ilmoittaa että vähentää ostoja. Kyllä se on jo aika vahva signaali.[/quote]
No joo, on vahva minun henk koht tilanteessa. Mutta mietin että onko muut mahdolliset toimeksiantajat samassa tilanteessa. Onko tämä merkki siitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
siis heikolta signaalilta jos asiakas ilmoittaa että vähentää ostoja. Kyllä se on jo aika vahva signaali.
No joo, on vahva minun henk koht tilanteessa. Mutta mietin että onko muut mahdolliset toimeksiantajat samassa tilanteessa. Onko tämä merkki siitä?
Ap
Usko jo, kyllä se lama tulee. Etkö yhtään seuraa uutisia? Kohta menee taas pikkufirmaa konkkaan.
Saksan talous on heikentynyt. Suomessa menee toistaiseksi lujaa. Alkuvuonna oli hiljaisempaa kuin nyt.
Veikkaan että ensi kesänä hiljenee Suomessakin.
YouTubessa on paljon hyviä aiheesta tehtyjä videoita. mm Lynette Zang, Martin North, John Adams.
Tulevasta romahduksesta tulee paljon vuotta 2008 pahempi.
Mä oon kuullut tätä samaa jo pari viime vuotta ja mikään ei ole muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia nämä yrittäjät ja porvarit yleensä ovat. Luulevat, että nousukausi jatkuu ikuisesti. eivät valmistaudu tulevaan lamaan mitenkään.
Eivätkä luule. Lopeta tuo aivoton lässytys.
Vierailija kirjoitti:
Saksan talous on heikentynyt. Suomessa menee toistaiseksi lujaa. Alkuvuonna oli hiljaisempaa kuin nyt.
Veikkaan että ensi kesänä hiljenee Suomessakin.
Suomessa ei todellakaan mene toistaiseksi lujaa. Ihan oikeasti, jos tämä on sun käsitys lujaa menemisestä, niin jessus sentään.
Työpaikkoja näkyy kyllä olevan auki paljon...
Mutta ei oman alani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja näkyy kyllä olevan auki paljon...
Mutta ei oman alani.
Ap
Suomessa on auki paikkoja ainoastaan puhelinmyyjille.
Ylen Jälkipörssissa Elena Gorschkow yritti vakuutella, että laskukausi ei ole tulossa. Sitten selvisi, että akka on Vihreissä :D
Saattaa tulla vielä ikävä Sipilän hallitusta. :/
Hyvä, että lama alkaa. Sitä toivon. Hartaasti toivon.
EKP painaa rahaa pää märkänä ja aloittaa uuden QE:n 3000 miljardilla. Miksiköhän?