Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksi 30v pariskunta osti talon

Vierailija
22.08.2019 |

Ja itse en omista 46v muuta kuin vaatteet.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kolmikymppinen sitä ostamaansa taloa itse omistaa, vaan käytännössä pankki.

Vierailija
2/34 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kolmekymppisenä ostanut asunnon ja maksanut vuokrarahalla lainaa, niin voisi sullakin olla ainakin suurin osa maksettuna.

Vierailija
4/34 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä sitten? Ei se omistaminen (tai iso laina) välttämättä tee onnelliseksi.

Vierailija
5/34 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva kolmikymppinen sitä ostamaansa taloa itse omistaa, vaan käytännössä pankki.

Kyllä se talo itse omistetaan. Pankilla on yleensä vain kiinnityksiä lainan vakuutena.

Vierailija
6/34 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 32v kun ostin uuden omakotitalon. 5v sitä ennen ostettu uusi paritalo oli juuri maksettu.

Se on niitä valintoja, voi sitä laittaa kaikki menemään tai sitten elää fiksummin.

Vierailija
7/34 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta saa asunnon vaikka 10 000.

Ei se niin iso juttu ole.

En edes kehtaa kertoa mikä oma tilanteeni on ettei tule kauhistelua.

Vierailija
8/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan säästämään ja sijoittamaan, kaikkea ei ole pakko juoda.

Vierailija
9/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38v ja talo on jo maksettu.

Vierailija
10/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 40v ikioåidleöija ja sossupummi.

Vierailija
11/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas. Itse olen kolmekymppinen ja omistan tällä hetkellä kolme asuntoa, yhden olen myynyt pois. Yhtäkään en ole perinyt. Mitä ihmeellistä tuossa on? 

Vierailija
12/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 40v ikioåidleöija ja sossupummi.

Iki mikä?

Vierailija
13/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja ei osaa käyttää rahaa.

Vierailija
14/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kymppitonnilla kerrostalokaksio tms. niin sinullakin on oma asunto.

Vierailija
15/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm Pieksämäellä hyvien junayhteyksien äärellä on tosi halpoja asuntoja.

Vierailija
16/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap kateellinen ja syyttää muita omasta onnettomuudesta? Jos näin, niin minulla on sinulle uutinen: elämäsi ei parane, jos et muuta asennettasi.

Vierailija
17/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän sitä helposti on kateellinen muille, kun on itse oman elämänsä pilannut ja huomaakin, että ikää on ja enää on myöhäistä muuttaa mitään tai saavuttaa mitään. En minä tuntenut kateutta tai pakkoa saavuttaa silloin, kun olin 25-vuotias. Silloin olimme kaikki suunnilleen samalla viivalla, eikä meitä luusereita katsottu pahalla, sillä tuossa iässä on vielä normaalia etsiä itseän ja olla vähän hakoteillä. Nyt melkein 20 vuotta myöhemmin tilanne ja katsantokanta onkin hieman erilainen. Minä jämähdin omaan surkeuteeni ja muut kulkivat normaalia ihmisen kehityspolkua pitkin nykyisiin asemiinsa. Minä istun yksiössäni ja pohdin miten saan rahat riittämään ruokaan, jos pesukone sattuu hajoamaan ja muut laittavat omakotitalossaan takan tulille selaillen netistä seuraavan lomamatkansa kohdetta.

Oma vikahan tämä toki on, mutta ei se oloa paranna - oikeastaan tekee sen huonommaksi, koska ei ole ketään ulkopuolista, jota syyttää.

18/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla vs omassa asuminen ja lainan lyhentäminen vaativat käytännössä saman verran rahaa kuukaudessa. Itse olen ajat sitten valinnut omistusasumisen ja suhteen pankin kanssa. Lyhennysten myötä omaisuus karttuu, kun taas vuokralainen kartuttaa omistajan varallisuutta.

Jos haluaa asuntoihin sijoittaa, niin vuokralainen käytännössä maksaa sijoitusasunnon pankkilainan lyhennykset.

Vierailija
19/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 32v kun ostin uuden omakotitalon. 5v sitä ennen ostettu uusi paritalo oli juuri maksettu.

Se on niitä valintoja, voi sitä laittaa kaikki menemään tai sitten elää fiksummin.

Kuulostaa kovalle suoritukselle, mitäköhän alapeukuttajat olisivat tehneet paremmin?

Vierailija
20/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole mahdollisuuksia tuollaisiin valintoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme