Miten varaudut lamaan ja irtisanomisiin?
Onko vararahastoa tai jotain muuta pahan päivän varalle?
Kommentit (13)
On meillä säästöjä, mutta ei niitä nyt varsinaisesti laman tai työttömyyden varalta ole kerätty. Ylipäätään vaan sillä ajatuksella, että on hyvä olla jemmassa ja saada niistä lisätuloja. Ei me kuitenkaan pelkillä osingoilla tultais toimeen, mutta onhan ne työttömyyskorvausten lisänä ihan mukava juttu.
Jos oikeasti osuis työttömyys kohdalle niin kulutusta reivattaisiin varmaan reilulla kädellä alaspäin. Ja ihan hyvillä mielin. Ei meidän ole mikään pakko elää niin leveästi kuin nyt hyvinä aikoina on totuttu.
Poltan luottotietoni ja jään kotiin makoilemaan.
Noin satatonnia osakkeissa ja pihassa viidenkymmnentuhannen autot.
Laskeehan niitten reaaliarvo laman myötä, mut kyllä niistä ihan kivan potin saa.
Lainaa on 200ke
sijoittamalla 4 numeroisen summan joka kuukausi. Näin saa kivasti uutta tuloa ja puskuria. Pian pärjäisin tarvittaessa ilman palkkatuloja tai tukia.
Säästöjä, sijoituksia, kattava kotivara, hyvin pienellä rahalla toimiva kasvimaa, vältän velkaantumista.
Pyrin olemaan työyhteisössä se, joka ei saa kenkää. Noudatan työpaikan sääntöjä, työohjeita, työaikoja. Kehitän ammattitaitoani jatkuvasti tarttumalla myös itselleni haastaviin työtehtäviin ja ilmoittaudun kaikille mahdollisille kursseille, mitä tarjotaan. Olen ripeä, mutta perusteellinen. Olen joustava työaikojen muutoksen suhteen. Otan vastaan kaikki työtehtävät mutisematta, vaikka eivät olisi mieluisia.
NahkaVisa käyttöön ja rahahuolet on ohitse.
Viime laman aikaan myin peppuani ja suihinottoa 10€ yli kahden vuoden ajan.
M46
Jos meidän työpaikalta vähennetään väkeä, minä en varmasti ole ensimmäisten joukossa. Saikuttajia, laiskoja ja kehityskelvottomia meillä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos meidän työpaikalta vähennetään väkeä, minä en varmasti ole ensimmäisten joukossa. Saikuttajia, laiskoja ja kehityskelvottomia meillä riittää.
Niinhän sitä luulisi...
Olihan tässä huimat kaksi vuotta vähän huonompaa taloustilannetta.