Olen 33-vuotias nainen, enkä ole kertaakaan käyttänyt tamponia tai kuukuppia, vaan aina siteitä, olenko outo?
En vaan koe mielessäni mukavaksi, että sisälläni kulkee ylimääräinen esine. Kuukautiseni ovat onneksi niukat, 2 päivää vähäistä vuotoa ja saattavat olla joskus tauollakin 3-4 kuukautta.
Kun puhuimme tästä tuttavapiirissä, muut olivat ihan ihmeissään. Kaikki muut olivat ainakin kokeilleet tamponeja ja suurin osa kuukuppia.
Onko oikeasti niin harvinaista?
Kommentit (26)
Mielestäni kuukautisesi on oudot, jos ovat välillä pois 3-4kk. Ei kuulosta normaalilta.
Itse en saanut tamponia sisään vaginismin vuoksi teininä kun kramppasin reitin lihaksilla kiinni. Luulin, ettei mahdu ja mietin, että jään ikuiseksi neitsyeksi... :D sitten käytin siteitä monta vuotta, mutta kerran tuli hätätapaus töissä ja työkaveri lainasi tamponia. Tai siis antoi omaksi. :D no, mahtui se, mutten tykännyt enkä tykkää edelleenkään, siteillä mennään.
N36
Oon 36 ja käytän vaan siteitä. Kokeilin kuukuppia joskus 10 vuotta sitten, mutta ei ollut minun juttu.
29v enkä ole koskaan käyttänyt muuta kuin sidettä. Jotenkin pelottaa se tampoonin asettaminen..
No mikäs siinä jos koet siteet riittävän mukaviksi ja kuukautisesi ovat noin niukat. Itsellä normaalin runsaat kuukautiset ja side ob minulle vihoviimeinen vaihtoehto. Tuntuu todella ällöttävältä, kun sen veren valahtelun tuntee, ja haaroväli tuntuu märältä. Myös ajatuksen tasolla tuntuu inhottavalta istua sen veren päällä.
Käytän itse kuukuppia ja se on minulle todella mukava vaihtoehto: en tunne sitä lainkaan sisälläni, veren valahtelua ei tunne, alushousut ovat kuivat, veri ei pääse tuoksahtamaan, kuppi pitää tyhjentää paljon harvemmin kuin side vaihtaa, ei tarvitse kantaa suojia mukana, kuppi on ekologinen, pitkässä juoksussa paljon halvempi jne jne... Niin monta vaihtoehtoa miksi suosin kuukuppia.
Olet todella epänormaali ihminen ja sinun pitäisi hävetä itseäsi, ettet edes yritä olla normaali ja käyttää tamponia tai kuukuppia, kuten kaikki normaalit naiset.