Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin pyytää puolisolta palkkaa kotitöiden tekemisestä

Vierailija
22.08.2019 |

Olemme lapseton pariskunta. Tienaamme suurin piirtein samanverran (tämä tiedoksi teille, joiden mielestä nainen lokkeilee aina parisuhteessa). Teemme molemmat kokopäiväistä työtä.

Tällä hetkellä useimmiten kiistan aiheena on kotitöiden tekeminen. Mieheni harrastaa aktiivisesti lajia, jossa ohjattuja treenejä on n. 4-5 kertaa viikossa. Usein hän vapaapäivinä käy omaehtoisesti myös treenaamassa.

Tämän takia hän ei juurikaan osallistu kotitöiden tekemiseen. Aina on joko treenit, hän on väsynyt treeneistä tai ei vain ehdi. Minä teen lähes tulkoon kaiken kotona. Alan olla melkoisen kyllästynyt tilanteeseen.

Siispä mieleeni tuli, että alkaisin pyytää puolisoltani palkkaa kotitöiden tekemisestä. Sen myötä hänen ei tarvisi enää osallistua kotitöiden tekoon ollenkaan ja minä voisin lopettaa jankutuksen kotitöiden tekemisestä.

Onko aivan typerä idea?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä kotitöitä lapsettomalla pariskunnalla on? Minä asun yksin enkä tarvitse ketään tekemään "kotitöitä". Teen ruokaa kun on nälkä (mitä en pidä työnä vaan harrastuksena, kokkailu on kivaa) ja siivon kun on sotkua. Miten tilanne muuttuu silloin, kun kämpässä asuu kaksi aikuista? Vai sotkeeko se mies kämppää niin, että joudut kulkemaan hänen perässään siivoamassa jälkiä?

Enivei, jos tuo nyt oikeasti on teille joku ongelma, niin palkatkaa joku ulkopuolinen tekemään ne "kotityöt" joita kumpikaan teistä ei halua tehdä.

En jaksa ihmisiä, jotka luulevat onglmien selviävän sillä että ne laittaa lainausmerkkeihin.

Vierailija
42/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pystyisi maksamaan mulle niin hyvin,että tekisin sille ruuat,siivoisin yksin kodin,hoitaisin lapsetkin hänen puolesta ja pesisin hänen pyykit,Jos nuo kaikki tekisin miehen puolesta,niin kokisin olevani äiti hänelle.En puoliso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen meillä kaikki. Siivoan, laitan ruokaa, käyn kaupassa ja hoidan muut asiat, lämmitän talon puulla, hoidan lapset ja valvon yöt, hoidan koirat ja hevoset ja teen kaikki pihatyöt. Mies on töissä 7-22. Ei tulis mieleenkään pyytää palkkaa.

No sinä pääsetkin aika helpolla jos et tee muuta. Useimmat käyvät töissä sen lisäksi että hoitavat kodin, lemmikit ja lapset.[/quote

Eipä tässä ehtisi edes töihin kun koko päivä menee noissa hommissa. Et vissiin edes lukenut kunnolla, on hevostalli pihassa.

Luin kyllä. Olet aika hidas jos et töihin ehtisi. Luettelet jopa talon puulla lämmittämisen työksi. Paljonko saat siihen aikaa kulumaan?

Jos laitan tulet uuniin klo 9 niin aikasintaan klo 13 voi laittaa peltit kiinni. Ei kuule riitä että pesällisen polttaa puita.

Eihän siinä uunin vieressä tarvi kytätä, kyllä ne puut palaa ihan itsekseen.

Älä yritä uunottaa, kyllä täällä muutkin osaa puilla lämmittää.

Vierailija
44/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin mies ei myöskään tehnyt kotona mitään ja molemmat kävivät töissä, naisella vielä kotona usein töitä iltaisin. Sopivat, että nainen hoitaa edelleen ruokahommat ja pyykit, sekä lasten asiat entiseen tapaan,  mies maksaa siivoojan. Heillä toimi tämä.

Vierailija
45/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa siivooja kerran viikkoon. Kannattaa , sillä säästää parisuhdetta ja töitten jälkeen jää enemmän aikaa . Meidän perheen pelastus.

Vierailija
46/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyydän palkan kotitöistä luonnossa.

Vierailija
47/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja voisi olla kyllä harkinnan alainen asia. En ole jotenki tullut itse asiaa miettineeksi aiemmin.

Ap

Vierailija
48/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyydän palkan kotitöistä luonnossa.

AP:lle tämä ei taida onnistua kun mies on treeneistä "väsynyt" tai "on miespäänsärkyä" :)

Vierailija
49/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sinäkin jossain. Vaikka sukuloimassa sen aikaa kun mies on jumpassa. Sitten saavutte yhtä aikaa kotiin ja vedätte pitkää tikkua kumpi kokkaa, kun toinen imuroi. Ei siellä kotona sotkua tule jos olette kokoajan poissa.

Usein käynkin, harvoin olen iltoja kotona. Kuitenkin täytyy tiskikonetta täyttää ja tyhjentää, käydä kaupassa, pestä pyykit, viikata ne ym muutakin kuin siivota.

Kahden hengen taloudessa ei paljon tiskiä tule, jos koko ajan ollaan töissä ja harrastamassa. Tiskikone täyttyy ehkä 2x vk. Pese omat pyykkisi, käy kaupassa vain itseäsi varten, jos mies ei hoida kauppakäyntejä osaltaan. Voitte ottaa myös tavaksi käydä kaupassa kerran viikossa.

Tilaa siivooja.

Vierailija
50/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käy kaupassa (minä teen usein listan), olen osa-aikatyössä joten mieluusti hoidan kodin ja tykkään kotitöistä. Koiraa hoidetaan yhdessä. Mies hoitaa pihaa enemmän kun tykkää siitä. Remontit yhdessä. Laskut puoliksi.

Vela pariskunta

Vierailija
51/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asuisi yhdessä.

Vierailija
52/53 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää, ja voit olla ilman.

Mutta jos kumppani ei todellakaan osallistu talouden yhteiseksi hyväksi tehtäviin töihin, niin voisit jättää sinäkin ko. työt hetkeksi tekemättä? Siis jos siisteys-käsityksesi antaa periksi muutaman viikon verran elää hieman siivottomammassa kodissa? Kerrot, että jos hän ei siivoa, niin sinäkään et siivoa? Hanki harraste kodin ulkopuolelta, ja vietä vähemmän aikaa kotona, niin ei harmita ihan niin paljoa?

Eihän tuo tietenkäään kuulosta oikein hyvältä jatkoa ajatellen. Todennäköisesti olette liian erilaisia siisteyden ja ajankäyttönne suhteen, että ongelmia tulee jossain vaiheessa aivan varmasti?

Vierailija
53/53 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sun miettiä, mitä hyviä puolia sun nykyisessä suhteessa on, Ap?

Mitä yhteistä?

Tulee mieleen, ettei miestä kiinnosta sun hyvinvointi, eikä reiluus. Hän elelee, kuin

asuisi yksin kodinhoitajan kanssa. Onko hänellä muutenkaan aikaa sulle ja teidän suhteelle?

Mitä hän on sanonut, kun olet puhunut kotitöiden jakamisesta?

Jos hän maksaisi sulle palkkaa kotitöistä, niin maksaisiko myös mahdollisesta synnyttämisestä, imettämisestä

ja lastenhoidostakin?

Ehkä kannattaa vaihtaa parempaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi