Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin pyytää puolisolta palkkaa kotitöiden tekemisestä

Vierailija
22.08.2019 |

Olemme lapseton pariskunta. Tienaamme suurin piirtein samanverran (tämä tiedoksi teille, joiden mielestä nainen lokkeilee aina parisuhteessa). Teemme molemmat kokopäiväistä työtä.

Tällä hetkellä useimmiten kiistan aiheena on kotitöiden tekeminen. Mieheni harrastaa aktiivisesti lajia, jossa ohjattuja treenejä on n. 4-5 kertaa viikossa. Usein hän vapaapäivinä käy omaehtoisesti myös treenaamassa.

Tämän takia hän ei juurikaan osallistu kotitöiden tekemiseen. Aina on joko treenit, hän on väsynyt treeneistä tai ei vain ehdi. Minä teen lähes tulkoon kaiken kotona. Alan olla melkoisen kyllästynyt tilanteeseen.

Siispä mieleeni tuli, että alkaisin pyytää puolisoltani palkkaa kotitöiden tekemisestä. Sen myötä hänen ei tarvisi enää osallistua kotitöiden tekoon ollenkaan ja minä voisin lopettaa jankutuksen kotitöiden tekemisestä.

Onko aivan typerä idea?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, miksei. Itse tosin lopettaisin väliaikaisesti kaikkien kotitöiden tekemisen ja katsoisin kauanko miehellä kestää että tulee mitta täyteen ja alkaa kotityöt maistumaan. Hoitaisin omat pyykkini ja ruokani itse.

Vierailija
2/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sinäkin jossain. Vaikka sukuloimassa sen aikaa kun mies on jumpassa. Sitten saavutte yhtä aikaa kotiin ja vedätte pitkää tikkua kumpi kokkaa, kun toinen imuroi. Ei siellä kotona sotkua tule jos olette kokoajan poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen meillä kaikki. Siivoan, laitan ruokaa, käyn kaupassa ja hoidan muut asiat, lämmitän talon puulla, hoidan lapset ja valvon yöt, hoidan koirat ja hevoset ja teen kaikki pihatyöt. Mies on töissä 7-22. Ei tulis mieleenkään pyytää palkkaa.

Vierailija
4/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas maksan asumisen ja teen enemmän kotitöitä. Keksin vasta hiljattain, että voin alkaa pyytää mieheltä niskahartiahierontaa sen vastineeksi.

Vierailija
5/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen meillä kaikki. Siivoan, laitan ruokaa, käyn kaupassa ja hoidan muut asiat, lämmitän talon puulla, hoidan lapset ja valvon yöt, hoidan koirat ja hevoset ja teen kaikki pihatyöt. Mies on töissä 7-22. Ei tulis mieleenkään pyytää palkkaa.

Käytkö kodin ulkopuolella töissä tuon kaiken lisäksi? Tilanne eri kuin meillä senkin suhteen, että molemmilla sama työaika 8-16 kodin ulkopuolella.

Ap

Vierailija
6/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko kotiäiti vai käytkö töissä siellä välissä?

Vierailija
7/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatteko vuokran/lainan ja muut kustannukset puoliksi?

Vierailija
8/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko kotiäiti vai käytkö töissä siellä välissä?

Nyt olen kotona, mutta olen käynyt töissä ja tehnyt kaikki edellä mainitut.

Vierailija
9/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sinäkin jossain. Vaikka sukuloimassa sen aikaa kun mies on jumpassa. Sitten saavutte yhtä aikaa kotiin ja vedätte pitkää tikkua kumpi kokkaa, kun toinen imuroi. Ei siellä kotona sotkua tule jos olette kokoajan poissa.

Usein käynkin, harvoin olen iltoja kotona. Kuitenkin täytyy tiskikonetta täyttää ja tyhjentää, käydä kaupassa, pestä pyykit, viikata ne ym muutakin kuin siivota.

Vierailija
10/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatteko vuokran/lainan ja muut kustannukset puoliksi?

Kyllä.

Ap

(myös vastaus 9 minulta)

Vierailija
11/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Eiköhän PARISUHTEESSA ole kuitenkin tavallaan yhteiset rahat. Siis vaikka olisikin omat tilit, niin miten ihmeessä ihmiset jaksavat jakaa KAIKEN puoliksi koko ajan? Kauppareissut yms. Tuollaisessa parisuhteessa on varmaan ”ihana” elää, kun täytyy miettiä kuinka monta euroa bensaakin toinen on käyttänyt.

Vierailija
12/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisit unohtaa miehen metatyöt, pitää kaiken kasassa .

Vierailija
13/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä. Eiköhän PARISUHTEESSA ole kuitenkin tavallaan yhteiset rahat. Siis vaikka olisikin omat tilit, niin miten ihmeessä ihmiset jaksavat jakaa KAIKEN puoliksi koko ajan? Kauppareissut yms. Tuollaisessa parisuhteessa on varmaan ”ihana” elää, kun täytyy miettiä kuinka monta euroa bensaakin toinen on käyttänyt.

Mitä vaikeaa tuossa muka on nykyaikana? Maksetut yhteiset kulut exceliin suoraa pankkitililtä ja jako kahteen. Bensoja ei tarvitse miettiä, kun molemmilla on oma auto.

Vierailija
14/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, en ymmärrä kommenttiasi. Kyse ei ole rahojen käytöstä millään tapaa. Meillä on yhteinen tili, josta maksetaan arjen kulut eikä niitä puolitella ja lasketa. Nyt on kyse siitä, että toinen tekee kotona lähes kaiken ja toinen ei juuri mitään.

Ap

Vierailija
15/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinä pääsetkin aika helpolla jos et tee muuta. Useimmat käyvät töissä sen lisäksi että hoitavat kodin, lemmikit ja lapset.

Vierailija
16/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset tekevät miehen puolesta kotityöt? Älä pese miehen pyykkejä, älä tee miehelle ruokaa, kasaa sen käyttämät astiat miehen työpöydälle tms. ja totea, että täällä ei ole äitiä apuna. Aika moni mies tajuaa likaisten vaatteiden keskellä, ett jotain kannattaisi tehdä.

Vierailija
17/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, en ymmärrä kommenttiasi. Kyse ei ole rahojen käytöstä millään tapaa. Meillä on yhteinen tili, josta maksetaan arjen kulut eikä niitä puolitella ja lasketa. Nyt on kyse siitä, että toinen tekee kotona lähes kaiken ja toinen ei juuri mitään.

Ap

Lisäyksenä äskeiseen, yhteinen tili ja omat tilit, joista kumpikin maksaa omat menot ja esim. vaateostokset ym.

Vierailija
18/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa tuossa muka on nykyaikana? Maksetut yhteiset kulut exceliin suoraa pankkitililtä ja jako kahteen. Bensoja ei tarvitse miettiä, kun molemmilla on oma auto.

Tuollainen ei vain kuulosta rakastavalta parisuhteelta mun mielestä.

Vierailija
19/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minusta aivan typerä idea. En ymmärrä miksi joku haluaisi olla miehensä palkattu piika. Omassa kodissaan. Huh huh.

Ulkopuolinen siivooja olisi minusta parempi.

Vierailija
20/53 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä siis hyötyisit miehen rahoista, jos voit ihan hyvin niitä käyttää myös hänen tililtään?