Minkälaisia autoja lapsillanne on?
Kommentit (21)
Bmw 530, vuosimallia - 99.Osti omilla rahoilla kun täytti 18. Maksoi 1500e.
Esikoisella ei ole autoa (asuu ulkomailla isossa kaupungissa). Keskimmäisellä ei ole edes ajokorttia. Kuopus ajaa äidin 12 vuotta vanhaa, ellei saa isältä kinutuksi uudempaa lainaan. Äiti siis saa kulkea bussilla.
Ei autoja lainkaan, toisella ei edes ajokorttia kun ei katso sitä mihinkään tarvitsevansa.
Aloittivat mun japanilaisella vm 07. Nyt kummallakin Audit viime vuoden mallia. Onnisti. Siitä kiva, että nyt saan lainaksi heidän autojaan, kun itse lähtevät lomalle. Mä en tarvitse tuon kummempaa kuin sen saman japanilaisen, ajan sen verran vähän.
Ei meidän lapsilla ole autoja ollenkaan. Esikoinen käyttää joskus poikaystävänsä vanhaa ruoskaa, mutta kulkee muuten ratikalla ja busseilla. Keskimmäinen on niin pihi, että ei todennäköisesti ikinä suostu investoimaan autoon, vaan kulkee metrolla tai busseilla. Nuorimmainen puolestaan asuu niin keskustassa, että taitaa kulkea lähes joka paikkaan jalan.
Henkilöautoja, traktoreita, poliisiauto, paloauto, roska-auto jne.. :/
Vierailija kirjoitti:
Moi Eikkuli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Eikkuli!
Niin kuka?
Vanhimmalla pojalla on polkuauto. Tytär ei omista autoa ja työntää kärryjä.
Joku bemari, en osaa tarkemmin sanoa kun ei kiinnosta hirveästi. Sen tiedän että on automaatti ja tehoa julmetusti liikaa.
Pojalla on laatikollinen kaikenlaisia autoja, vanhimmat isän vanhoja 70-80luvulta.
Joku pakettiauto ja henkilöauto. En muista merkkejä, koska en ole kiinnostunut autoista.
Ei oo ollenkaan, koska pitää vähän kaksinaismoralistisena vöyhkätä ilmastoasioista jos ei tee itse asioiden eteen mitään.
Eikä hän kyllä edes vöyhkää.
Nissan Almera vm. 2001. Osti itse omilla rahoillaan kun kortin sai, tonnin maksoi.
Esikoisella 500€ maksanut Punto. Ostaa aina juuri katsastettuja "romuja", joista tietää ettei mene enää seuraavasta katsastuksesta läpi mutta saa kuitenkin vuoden ajella sillä autolla. Näin on mennyt jo useamman vuoden ja ihan järkevää häneltä kun on sen verran "kohelo kuski" että naarmuttaa pientä autoaan kaiken maailman tolppiin ja kulmauksiin.
Keskimmäinen osti aikoinaan uuden n. 30 000 euroa maksaneen kaupunkimaasturin. Hyvä kuski, mutta ajaa aika vähän (n. 5 000km/vuosi), niin sama auto säilynee hänellä varmasti pitkään. Oma isänikin osti yli 20 vuotta sitten uuden Saabin, jolla ajelee edelleen.
Nuorimmainen lapsi vasta aloittelee autokoulua ja haaveilee vasta omasta autosta. Toki vähän epäilen pääseekö edes läpi teoriakokeesta (tai inssistä), ei oikein ole hyvä tuollaisissa tilanteissa. Mutta käyköön nyt rauhassa autokoulua niin kauan kuin tarve vaatii ja täytyy vain yrittää häntä kannustaa ettei jännitä liikaa.
Omat autoni ostan muutaman vuoden käytettyinä ja työmatka-ajoja tulee n. 50 000 km/v. Nykyisellä ajettu 287 000 km, saa nähdä kauanko vielä kestää.
Esikoisella on Pontiac, kuopuksella vasta polkuauto.