Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedottomana lähihoitajana olen pakotettu jäämään kotiin

Vierailija
22.08.2019 |

Piti hakea töitä pitkän sairasloman jälkeen, mutta eihän se onnistukaan. Luottotiedot tarkistetaan nykyään hoitoalan paikoissa, nimenomaan kotihoidosta, josta minulla on useiden vuosien vankka kokemus ja osaaminen. Menetin luottotiedot vuonna 2011 ja takaisin saan ne vasta kolmen vuoden pääst, vaikka kaikki olen maksanut pois. Ikinä en ole varastanut asiakkaiden tai potilaiden rahoja, vaikka olen ollut paljon heidän asioitaan hoitamassa, ei olisi tullut pieneen mieleenkään. Kotihoidosta nimenomaan kysymys, jossa toimitaan yksin.

Olin hyvä ja pidetty työntekijä. No, ei se mitään, ollaan kotona sitten.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotihoidossa katsotaan luottotiedot kun te jotkut ette usko että hoitoalalla tarkistettaisiin. Kotihoitaja työskentelee valvomatta asiakkaiden kotona ja luottotiedoton = varas on yleinen ajattelutapa. Myös kotisiivoojilta saatetaan tarkistaa luottotiedot ja kaupan kassoilta. Luottotiedot katsotaan nykyään todella monessa paikassa. Voisikin sanoa, että luottotietojen tarkistaminen ja maksuhäiriömerkintöjen määrä ovat kasvaneet samaa vauhtia.

Itsekin olen luottotiedoton ja ollut aiemmin töissä kaupan kassalla ja siivonnut yksityiskodeissa. Silloin ei tietoja luottotietoja tarkistettu vielä yhtä systemaattisesti kuin nykyään eikä nykyäänkään ihan joka paikassa. Koskaan en ole ottanut rahaa omaan taskuun eikä varastaminen käynyt edes ohimennen mielessä.

Eikö mielestäsi ole varastamista lainata rahaa ja jättää maksamatta takaisin, tai tilata jotain jota ei maksakaan?

Vierailija
22/26 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähäreinä on paljon ulosoton asiakkaita.   Eli ovat töissä vaikka luottotiedot menneet!

Ulosotto ei automaattisesti tarkoita luottotiedottomuutta. Lisäksi on eri asia saada maksuhäiriö kun on jo töissä kuin hakea työtä luottotiedottomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tämä uutinen pelasti päiväni! Olen korviani myöten u.o. veloissa, enkä koskaan saa maksettua ulosotossa olevia velkojani, vaikka haluaisinkin ne hoitaa pois. Velkaa on niin paljon, että kuolemaani asti saisin niitä pois maksella, eli ensin palkasta ja sitten eläkkeestä, eikä sittenkään olisi maksettu. Olen lähihoitajakoulussa, ja olen pelännyt sitä päivää, jolloin joudun aloittamaan raskaan lähihoitajan työn pelkällä ulosottomiehen suojaosuudella. Nyt ei tarvi enääpelätä. Kun kerran tarkistavat luottotiedot, niin voin vain todeta, että en saa töitä, ja sillä hyvä. 

Vierailija
24/26 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedotko ne sanoo onko ihminen hyvä vai huono. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
25/26 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, tämä uutinen pelasti päiväni! Olen korviani myöten u.o. veloissa, enkä koskaan saa maksettua ulosotossa olevia velkojani, vaikka haluaisinkin ne hoitaa pois. Velkaa on niin paljon, että kuolemaani asti saisin niitä pois maksella, eli ensin palkasta ja sitten eläkkeestä, eikä sittenkään olisi maksettu. Olen lähihoitajakoulussa, ja olen pelännyt sitä päivää, jolloin joudun aloittamaan raskaan lähihoitajan työn pelkällä ulosottomiehen suojaosuudella. Nyt ei tarvi enääpelätä. Kun kerran tarkistavat luottotiedot, niin voin vain todeta, että en saa töitä, ja sillä hyvä. 

Jatkan vielä...Toki jos ajatellaan valloillaan olevaa hoitajapulaa, niin lähihoitajien luottotietojen tarkistaminen on sinänsä todella huono idea. Tässä menetetään nyt monta hyvää työntekijää turhaan. Kyllä kerran raha-asiansa sössineelle henkilölle pitäisi antaa mahdollisuus korjata asiat. Moni työtön on ajautunut rahavaikeuksiin, ja ajattelee, että lähihoitajaksi valmistuminen voisi korjata tilanteen, kun viimein pääsisi töihin, ja voisi esim. koeajan päättymisen jälkeen pyytää apua velkaneuvonnasta jne. Mutta tässähän viedään nyt monelta matto alta, kun ei anneta minkäänlaista mahdollisuutta parantaa omaa taloudellista tilannetta. Minua asia ei kosketa. Minua ei pelastaisi edes velkaneuvonta. Velkaa on nin paljon, ettei velkaneuvonta voi auttaa. 

Vierailija
26/26 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö lähihoitajaksi olla valmiiksi tyhmä vai opetetaanko se siellä koulussa?

Nyt päästit melkoisen aivopierun!

Itse olen yliopistolla tutkijana ja sen ihanampaa lähihoitajaa en tiedä kuin joka käy auttamassa äitiäni. Kaikki kunnioitukseni lähihoitajille.

Sinulle sen sijaan keskari! 🖕

Jos nyt joukossa on satunnaisia poikkeuksia, ei se poista sitä faktaa että ei siihen kouluun ne penaalin terävimmät kynät hakeudu.

Olet oikeassa, niin oikeassa. Minulla on pokkaa myöntää seuraava...Jätin nuorena lukion kesken, koska opiskelut eivät kiinnostaneet. En edes ollut huono koulussa, mutta kun ei vaan muuten huvittanut. Menin töihin kaupan kassalle. En koskaan hankkinut mitään koulutusta. Jossain vaiheessa "etenin" kassatytöstä myyjäksi, joka hyllytteli tavaroita, ja oli osittainen tilausvastuu. Nyt ikää 50+, ja vuosikymmenien työnteon jälkeen kaupan alalta työtön. Kukaan ei palkkaa "vanhaa akkaa"töihin minnekään. Ainoa vaihtoehto on lähihoitajakoulu, missä nyt olenkin. Myönnän suoraan, en ole penaalin terävin kynä, kun puhutaan opiskelusta, ja työelämästä. Muuten elämän koulut käyneenä ihmisenä kuitenkin ihan hyvä tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan